Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager mye forskjellig håndarbeid og lurer i den forbindelse på om noen kan anbefale en oversiktlig og rimelig nettbutikk. På epla føler jeg min butikk drukner i mengden, og mystore er utrolig dyrt.. Noen ideer? På forhånd takk😊

Anonymkode: 5503e...d83

Skrevet

Nettbutikk og billig går dessverre ikke helt i hop, det koster en del å komme igang. Kan folk betale med vipps, så blir det mye enklere, men husk at vipps tar et par prosent av salgssummen, omsetter du for en del, så kan det fort bli en del penger du "gir" bort til vipps. I lengden så er det nok billigere å sende fakturaer via Fiken eller Conta. Det koster noen hundre i måneden for deres tjenester, men er helt klart verdt det. Skal du lage deg nettside selv, så er Wordpress veldig bra, koster vel ca 400,- i året, finnes masse tutorials på youtube, du får også kjøpt masse plug ins og ferdig lagde maler hvis du vil ha noe litt mer spennende en hva du finner i standardpakka til wordpress.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja kommer jo an på hvor mye man selger og. Kikket nettopp på «quickbutik» og vurderer å prøve den ett par uker. 

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på dette selv

Etsy? Stort det og selvsagt, men internasjonalt -og da kan du jo selge til Europa/verden. Utfordringen da er vel at det blir dyr postgang for kjøper/deg.

Ebay og QXL har jeg også tenkt på, men da med egen nettside på eget domene å referere til, ja og Finn.no da

Hørt om og sett meg litt om på Tise.com også

Jeg kommer nok mest til å selge fotografi/trykk/bilder og tegninger osv. og de er lettere å sende. Maler endel på ting i tillegg (har mine egne litt sprøe greier jeg liker å drive med) men når jeg maler på stein og kjeramikk f.eks så er jo det kjempetungt å sende. Får se hva det blir til.

Anonymkode: eb374...9f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lager mye forskjellig håndarbeid og lurer i den forbindelse på om noen kan anbefale en oversiktlig og rimelig nettbutikk. På epla føler jeg min butikk drukner i mengden, og mystore er utrolig dyrt.. Noen ideer? På forhånd takk😊

Hei igjen du!

Vet vi holder på med forskjellige ting, men kan jeg spørre deg hvordan du beregner pris på tingene dine? Synes den delen er vanskelig.    

Og, når det gjelder nettbutikk så kommer jo porto + innpakning for sending i tillegg, greit nok at kjøper betaler, men påvirker det prisen du setter? Spesielt om en skal sende til utlandet blir jo dette et tema, men vekt, størrelse og arbeidstimer, materialer og hvor godt håndverk det er, alt spiller jo inn når en setter pris.

Skal sjekke litt mer rundt selv altså, bare tenkte å spørre om din erfaring også, greit med kunnskap fra flere hold. :) 

Anonymkode: eb374...9f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...