powerpuffen Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Hei, Jeg har den siste tiden følt meg skikkelig dårlig, og var hos legen i går og tok prøver hovedsakelig for å sjekke stoffskiftet. I tillegg ville legen at jeg skulle sjekke meg for diabetes type 1. Jeg har ingen symptomer på dette i form av hyppigere vannlating, tørste og vektnedgang. De øvrige symptomene stemmer forsåvidt, men de stemmer jo også overens med lavt stoffskifte. Er klar over at vi med cøliaki har større risiko for diabetes type 1, men er det noen som har opplevd å få type 1 diagnosen uten å ha symptomer utenom å være slapp og sliten? Synes det høres litt rart ut mtp at kroppen faktisk stopper å produsere insulin. Har for øvrig hatt cøliaki i 2 år.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Legen min tar blodsukkeret mitt titt og ofte når han først tar andre prøver, så det er vel ikke sannsynlig at legen mistenker diabetes type 1 med mindre hen har sagt det spesifikt, og uansett kan man ikke vite om det er type 1 eller type 2 uten videre heller. Man kan få type 2 i ung alder også. Anonymkode: fbd86...81f
powerpuffen Skrevet 19. mai 2020 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legen min tar blodsukkeret mitt titt og ofte når han først tar andre prøver, så det er vel ikke sannsynlig at legen mistenker diabetes type 1 med mindre hen har sagt det spesifikt, og uansett kan man ikke vite om det er type 1 eller type 2 uten videre heller. Man kan få type 2 i ung alder også. Anonymkode: fbd86...81f Nettopp. Det kan hende. Jeg har tatt blodprøver mange gang opp gjennom årene og det er første gang det blir tatt blodprøver av blodsukkeret. Er klar over dette med type 1 og type 2, men jeg har per i dag ingen forutsetninger for å utvikle type 2 mtp overvekt, livsstil etc.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå