Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen vil ikke fylle ut og sende inn papirene. Etger 14 dager sendes de inn automatisk. Blir de da godkjent eller kam han holde tilbake skilsmissen lengere?

Anonymkode: 5ce04...e9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksen vil ikke fylle ut og sende inn papirene. Etger 14 dager sendes de inn automatisk. Blir de da godkjent eller kam han holde tilbake skilsmissen lengere?

Du kan vel gå til rettsak for skilsmisse 

AnonymBruker
Skrevet

Min eks gjorde det samme. Jeg måtte få skilsmisse ved dom. Han skulle ikke ha på seg at han hadde signert på noen skilsmisse, fordi han ikke var enig i den. 

Anonymkode: 1da91...56b

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Dersom dere har vært separert i et år vil skilsmissen gå gjennom etter at motpartens uttalelsesfrist er utløpt. Man kan ikke nekte skilsmisse dersom separasjonstiden er utløpt og meglingsattest for barna hvis man har barn foreligger.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min eks gjorde det samme. Jeg måtte få skilsmisse ved dom. Han skulle ikke ha på seg at han hadde signert på noen skilsmisse, fordi han ikke var enig i den. 

Hvor lang tid tok der å fø gjennom skilsmissen?

Gjest Blondie65
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok der å fø gjennom skilsmissen?

Absolutt ALT - uten unntak - står i skilsmissesøknaden som du finner på disse sidene.

(Jeg gikk inn dit fordi jeg heller ikke visste så mye om dette da jeg ble skilt, men ut fra søknadsskjema fikk vite det meste).

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Tok 5 år fra seperasjon til skilsmisse, må ha vært flaut at politiet flere ganger var hos han for å få han til  signere. Også på arbeidsplassen. Da er man sta, selv om det var han som var utro😷 Så lenge siden at det nå bare er artig. Men forferdelig situasjon å stå i da.

Anonymkode: ecc3f...885

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om du nekter å skrive under, blir det domstol som du taper og må betale. Så du kan like gjerne skrive under.

Anonymkode: 7b9ac...6af

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Nabokona (svigerinna) tok ut seprasjon, men  "han" nektet å skrive under seprasjonspapira.   Politiet kom på døra, men  "han" nektet fortsatt å skrive under.

Såvidt eg har forstått  er det  automatikk at når ein har vert separert 2 år så kan ein sende søknad til fylkesmannen, og ein får innvilget skilsmisse.    Det hører med til historien at "han" nektet  ikkje bare å skrive under seprasjonspapirene , menn ogsåadgang til hjemmet etter at hun flyttet ut,   og  de sitter fortsatt i uskiftet bo. 5-6 år etter skilsmissen.     De 5 barna er forlengst voksne bortsett ifra den yngste sonen på¨30 som framleis  bor hjemme saman m/ faren

Eg syntes "hun" fekk ein uverdig behandling, og  ønsker å bruke ordet psykopat på personr som tenker bare på seg sjølve.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Tok 5 år fra seperasjon til skilsmisse, må ha vært flaut at politiet flere ganger var hos han for å få han til  signere. Også på arbeidsplassen. Da er man sta, selv om det var han som var utro😷 Så lenge siden at det nå bare er artig. Men forferdelig situasjon å stå i da.

Anonymkode: ecc3f...885

Det var merkelig! Eksen til min mann ville heller ikke skrive under, men da ventet han bare til de hadde vært separert to år, og sendte inn skilsmissepapirer. Ble skilt også. 

Om hun hadde skrevet under kunne de ha skilt seg etter ett år. 

Vi kom sammen omtrent da det hadde gått ett år, så var ikke utroskap, men hun nektet likevel, selv om hun som ba om separasjon. 

Anonymkode: 35f0c...eb1

Gjest Blondie65
Skrevet

Nøkkelen for om man får skilsmisse etter 1 års separasjon ved å sende inn søknad og la tiden gå sin gang (3 uker) er om det er skiftet og at en har meglingsattest for barna. Har man ikke skiftet oppstår et problem. Det løses i skifteretten. Det kommer først en utenomrettslig mekling - dit kommer man forholdsvis raskt. Hvis en ikke blir enig er det skifteretten som er neste instans. Hvor lang tid det tar vet jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
På 19.5.2020 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Det var merkelig! Eksen til min mann ville heller ikke skrive under, men da ventet han bare til de hadde vært separert to år, og sendte inn skilsmissepapirer. Ble skilt også. 

Om hun hadde skrevet under kunne de ha skilt seg etter ett år. 

Vi kom sammen omtrent da det hadde gått ett år, så var ikke utroskap, men hun nektet likevel, selv om hun som ba om separasjon. 

Anonymkode: 35f0c...eb1

Det måtte jeg og. Ventet i to år på den skilsmissen. 

Anonymkode: 14946...797

AnonymBruker
Skrevet

Nok en grunn til aldri å gifte seg. Sambo - bare å dra når det er nok.

Anonymkode: 25b18...5ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...