AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Jeg vurderer å dra til gynekologen for å teste om jeg kan ha PCOS. Vil gjerne sjekke med ultralyd og ta en blodprøve. Dere som har gjort dette før, gikk dere på p-piller? Burde jeg slutte med p-pillene for å få et mest mulig "riktig" svar på hormonprøvene? Det gjør meg ingen ting å slutte med de nå, da kjæresten min og jeg tenker å prøve å bli gravide i løpet av året. Anonymkode: 7e568...c4a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Hvorfor mistenker du at du har det? Jeg sluttet på pillene, og hadde 60-90 dagers sykluser. Det er jo en god indikator på at noe er galt. Er ikke overvektig, har ikke mye hårvekst, men hadde for mye testosteron i blodet, laaange sykluser, og cyster på eggstokkene, så fikk diagnosen. Jeg gikk ikke på pilla når jeg tok blodprøver og innvendig ultralyd, men vet ikke om du kan ta prøvene når du er på pilla. Anonymkode: baeec...950 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Ring fastlegen og ta det derfra Anonymkode: fc41f...84b
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor mistenker du at du har det? Jeg sluttet på pillene, og hadde 60-90 dagers sykluser. Det er jo en god indikator på at noe er galt. Er ikke overvektig, har ikke mye hårvekst, men hadde for mye testosteron i blodet, laaange sykluser, og cyster på eggstokkene, så fikk diagnosen. Jeg gikk ikke på pilla når jeg tok blodprøver og innvendig ultralyd, men vet ikke om du kan ta prøvene når du er på pilla. Anonymkode: baeec...950 Mine tidligere sykluser har vært fine, men det er de andre symptomene jeg sliter med. Så jeg vet ikke om jeg kan ha det? Sliter med hårvekst i ansiktet, akne og overvekt. Har problemer med å gå ned i vekt. Tok kontakt med fastlege som henviste meg til gynekolog. Men det er lang ventetid da. Er ingen mail jeg kan ta kontakt med gynekologen min på, så det blir jo bare å snakke med resepsjonisten. Så usikker på hva jeg bør gjøre. Slutte med p-pillene nå så kroppen kan venne seg av de eller forsette og ta timen min som er om noen måneder Anonymkode: 7e568...c4a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring fastlegen og ta det derfra Anonymkode: fc41f...84b Har allerede gjort det. Hun henviste meg til gynekolog Anonymkode: 7e568...c4a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mine tidligere sykluser har vært fine, men det er de andre symptomene jeg sliter med. Så jeg vet ikke om jeg kan ha det? Sliter med hårvekst i ansiktet, akne og overvekt. Har problemer med å gå ned i vekt. Tok kontakt med fastlege som henviste meg til gynekolog. Men det er lang ventetid da. Er ingen mail jeg kan ta kontakt med gynekologen min på, så det blir jo bare å snakke med resepsjonisten. Så usikker på hva jeg bør gjøre. Slutte med p-pillene nå så kroppen kan venne seg av de eller forsette og ta timen min som er om noen måneder Anonymkode: 7e568...c4a Høres ikke ut som du har det egentlig. Kanskje lavt stoffskifte. Anonymkode: eb355...7f5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ikke ut som du har det egentlig. Kanskje lavt stoffskifte. Anonymkode: eb355...7f5 Utifra symptomene på lavt stoffskifte, så passer nesten ingen ting til meg. Så jeg skjønner ikke hva det er som gjør at jeg har disse symptomene... Anonymkode: 7e568...c4a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utifra symptomene på lavt stoffskifte, så passer nesten ingen ting til meg. Så jeg skjønner ikke hva det er som gjør at jeg har disse symptomene... Anonymkode: 7e568...c4a Egentlig tror jeg ikke du har noen ting. Mange får uren hud med ppiller. Å gå ned i vekt kan være vanskelig uten at det er noe galt. De fleste damer har litt bart og skjegg de fjerner uten å si til noen 🤪 Anonymkode: eb355...7f5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå