Bombibit Skrevet 19. mai 2020 #81 Skrevet 19. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: og gatefeier (som ikke utføres med kost btw) Nei du sier ikke det. Jeg ser at Schibsted har ledige budruter i Oslo, hvem skulle trodd det! Folk uten arbeid burde stått i kø utenfor. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #82 Skrevet 19. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes folk som synes det overreagerer bør samles i demonstrasjoner, slik som i USA. En god måte å få fram budskapet på! Anonymkode: 63d9b...95b Det er ikke lov. Den retten, som også er en del av menneskerettighetene, er fratatt oss. Sånn hvis du ikke hadde fått med deg det. Anonymkode: 3c53f...b09 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #83 Skrevet 19. mai 2020 6 minutter siden, Bombibit skrev: Nei du sier ikke det. Jeg ser at Schibsted har ledige budruter i Oslo, hvem skulle trodd det! Folk uten arbeid burde stått i kø utenfor. Hehe, og du tror ikke at de har søkere? Jeg har selv vært innom den budsiden deres mange ganger opp igjennom, det er alltid ledig stilling, tilsynelatende. Vanligvis er det nok stor gjennomtrekk av avisbud, det er det neppe nå. Anonymkode: 8c303...e05
Bombibit Skrevet 19. mai 2020 #84 Skrevet 19. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, og du tror ikke at de har søkere? Jeg håper da det.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #85 Skrevet 20. mai 2020 5 timer siden, Bombibit skrev: Nei du sier ikke det. Jeg ser at Schibsted har ledige budruter i Oslo, hvem skulle trodd det! Folk uten arbeid burde stått i kø utenfor. 4 timer siden, Bombibit skrev: Jeg håper da det. Ok her er greia og jeg vet at detter er vanskelig å fatte MEN NORGE ER FAKTISK STØRRE EN OSLO !!!! ALLE BOR IKKE I PÅ STEDER DET ER MANGE JOBBER OG MANGE HAR FÅ MULIGHETER TIL Å FLYTTE !!!!! Anonymkode: 9cdc0...1ae
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #86 Skrevet 20. mai 2020 På 19.5.2020 den 11.21, Krantz95 skrev: Ja, det er rare greier det her. Hvorfor skal alle beskyttes mot et virus som ikke er farlig for 99% av oss? Vanligvis pleier man jo bare å sette syke folk i karantene. Ja, det henger ikke på greip. 2
Krantz95 Skrevet 22. mai 2020 Forfatter #87 Skrevet 22. mai 2020 Erna har nå sagt at det er usikkert om alle koronatiltakene har vært nødvendige. FHI-direktøren advarte i dag mot ny nedstengning av Norge - selv med oppblussing av smitte. FHI anbefaler at risikogrupper må beskyttes gjennom epidemien for å minske konsekvensen av nye utbrudd, og at differensiert tilnærming til ulike risikogrupper er nødvendig for å unngå at store deler av befolkningen pålegges langvarig skjerming fra samfunnet. - "Dersom det blir mer smittespredning i samfunnet tilråder vi at de som har moderat/høy risiko lever skjermet". Det ser nå ut til at Erna/regjeringen og fagfolkene endelig har blitt enige om at de med stor risiko skal beskyttes direkte uten at alle andre uten risiko skal "sperres" inne. 3
stan Skrevet 22. mai 2020 #88 Skrevet 22. mai 2020 Helsevesenet og resten av samfunnet er mer forberedt nå. Vi vet mer om viruset og hvordan håndtere det nå. Så det må mye mer til før smitten igjen kommer ut av kontroll. Når samfunnet ble stengt ned var det riktig, med det vi visste da. Viruset og smitten var ute av kontroll, veksten var eksponentiell, og "alle" var potensielle smittekilder. Testing, behandling og smittevern er mye bedre, så det er ikke nødvendig med samme nedstenging igjen. 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #89 Skrevet 22. mai 2020 På tide. Da er vi på Sveriges strategi. Anonymkode: 9a9eb...c95 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #90 Skrevet 22. mai 2020 10 minutter siden, Krantz95 skrev: Erna har nå sagt at det er usikkert om alle koronatiltakene har vært nødvendige. FHI-direktøren advarte i dag mot ny nedstengning av Norge - selv med oppblussing av smitte. FHI anbefaler at risikogrupper må beskyttes gjennom epidemien for å minske konsekvensen av nye utbrudd, og at differensiert tilnærming til ulike risikogrupper er nødvendig for å unngå at store deler av befolkningen pålegges langvarig skjerming fra samfunnet. - "Dersom det blir mer smittespredning i samfunnet tilråder vi at de som har moderat/høy risiko lever skjermet". Det ser nå ut til at Erna/regjeringen og fagfolkene endelig har blitt enige om at de med stor risiko skal beskyttes direkte uten at alle andre uten risiko skal "sperres" inne. Vent å se først a.... Både Erna og Høie har sagt at de ikke kan utelukke noe. FHI tippet 100 smittet til påske, sier det ikke har noe for seg med å bruke maske, stoppet ikke fly som kom fra Italia , advarte ikke pensjonister med å dra til Solgården i Spania osv osv. De er en JOKE. Norge kommer til å få mange døde av corona hvis man skal følge deres råd. Se hvordan det har gått i Sverige. Der går det til dundas med det meste.... flere tusen døde av corona.. vold , skyting osv hver uke pga all innvandringen osv. Forundrer meg ikke om 90% på FHI er sosialister. Anonymkode: f53b5...9f8 5
Krantz95 Skrevet 22. mai 2020 Forfatter #91 Skrevet 22. mai 2020 3 minutter siden, stan skrev: Når samfunnet ble stengt ned var det riktig, med det vi visste da. Viruset og smitten var ute av kontroll, veksten var eksponentiell, og "alle" var potensielle smittekilder. Det var ikke vekst i smitten når Norge stengte ned. Ifølge FHI var smitten allerede på retur før 12. mars. Nedstengningen var politisk motivert og ikke smittevernfaglig motivert. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #92 Skrevet 22. mai 2020 Hvor har du det fra? FHI avviser det ikke. "Kontaktreduserende tiltak kan igjen bli nødvendige dersom grunnleggende tiltak viser seg å ikke være tilfredsstillende" https://www.fhi.no/nyheter/2020/ny-risikovurdering/ publisert denne uka. Anonymkode: 16a46...20b 4
Krantz95 Skrevet 22. mai 2020 Forfatter #93 Skrevet 22. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra? FHI avviser det ikke. "Kontaktreduserende tiltak kan igjen bli nødvendige dersom grunnleggende tiltak viser seg å ikke være tilfredsstillende" https://www.fhi.no/nyheter/2020/ny-risikovurdering/ publisert denne uka. Anonymkode: 16a46...20b Det jeg skriver er nytt i dag. Ting forandrer seg fra dag til dag. Se forsidene på VG og Nettavisen akkurat nå. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #94 Skrevet 22. mai 2020 5 minutter siden, Krantz95 skrev: Det var ikke vekst i smitten når Norge stengte ned. Ifølge FHI var smitten allerede på retur før 12. mars. Nedstengningen var politisk motivert og ikke smittevernfaglig motivert. Nå må du gi deg med all denne feilinformasjonen du sprer rundt her på forumet! Jeg jobber tett på helsedirektoratet og fra 10.03 til 12.03 gikk smittetilfellene rett til værs! Jeg jobber også med smittevern og så selv hva som skjedde disse dagene! Håper virkelig folk finner andre kilder til informasjon enn alle de trådene du feilinformerer i her på forumet! Anonymkode: 2c48b...bde 12
Krantz95 Skrevet 22. mai 2020 Forfatter #95 Skrevet 22. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du gi deg med all denne feilinformasjonen du sprer rundt her på forumet! Jeg jobber tett på helsedirektoratet og fra 10.03 til 12.03 gikk smittetilfellene rett til værs! Jeg jobber også med smittevern og så selv hva som skjedde disse dagene! Håper virkelig folk finner andre kilder til informasjon enn alle de trådene du feilinformerer i her på forumet! Anonymkode: 2c48b...bde Jeg stoler mer på FHI og NRK enn en anonym tilfeldig bruker på KG. Her er link som viser at jeg har rett og du tar feil. Smitten var på retur før 12. mars: https://www.nrk.no/nyheter/dette-skjedde-natt-til-8.-mai-1.15009164 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #96 Skrevet 22. mai 2020 2 minutter siden, Krantz95 skrev: Jeg stoler mer på FHI og NRK enn en anonym tilfeldig bruker på KG. Her er link som viser at jeg har rett og du tar feil. Smitten var på retur før 12. mars: https://www.nrk.no/nyheter/dette-skjedde-natt-til-8.-mai-1.15009164 Det står trolig....trolig... og det er det fhi som tror... Vi som jobber med smittevern så noe annet... Anonymkode: 2c48b...bde 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #97 Skrevet 22. mai 2020 Du leser fremdeles det du vil lese, og ignorerer resten. Dette er hva Erna Solberg sier om tiltak: Sitat Erna Solberg sier at dersom smitten blusser opp igjen, vil man heretter satse på lokale tiltak i stedet for å innføre regler som gjelder for hele landet. – Strategien vår er at vi skal ta det tidlig, at vi skal ta det på lokal oppblomstring, sier statsministeren. – Hvis vi får en oppblomstring av smitte i sommer, hva gjør regjeringen da? – Da kommer vi til å bruke alt det vi har lært. Vi tror vi skal klare gjennom testing, isolering og karantene å slå ned en oppblomstring der den kommer. Men det kan være tiltak vi må gjenopprette, svarer Solberg. https://www.tv2.no/nyheter/11461636/ Anonymkode: bfd2a...cd7 5
Krantz95 Skrevet 22. mai 2020 Forfatter #98 Skrevet 22. mai 2020 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står trolig....trolig... og det er det fhi som tror... Vi som jobber med smittevern så noe annet... Anonymkode: 2c48b...bde Det FHI sier og jeg gjengir er at smitten var på retur. Det betyr at økningen i den daglige økningen (den andrederiverte) av smittede gikk ned. Men totalt antall smittede gikk opp. F.eks. slik: Dag 1: 50 nye smittede Dag 2: 45 nye smittede Dag 3: 40 nye smittede. Da er smitten på retur, men totalt antall smittede går opp. Endret 22. mai 2020 av Krantz95 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #99 Skrevet 22. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du gi deg med all denne feilinformasjonen du sprer rundt her på forumet! Jeg jobber tett på helsedirektoratet og fra 10.03 til 12.03 gikk smittetilfellene rett til værs! Jeg jobber også med smittevern og så selv hva som skjedde disse dagene! Håper virkelig folk finner andre kilder til informasjon enn alle de trådene du feilinformerer i her på forumet! Anonymkode: 2c48b...bde Det er vel da snakk om registrerte smittetilfeller, siden det er vanskelig å vite noe om ikke-registrerte.. Gitt 5-14 dagers inkubasjonstid samt at folk sjelden ble testet med mindre de utviklet alvorlig sykdom er dette da en økning som skyldes forhold 1-3 uker tilbake i tid. Altså siste halvdel av februar + månedsskiftet. Anonymkode: 8e7d8...5e7 2
Edie Skrevet 22. mai 2020 #100 Skrevet 22. mai 2020 Ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Edie, adm.
Fremhevede innlegg