AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Når er det ok at barna napper øyenbrynene sine? Når de spør om det selv? Bør vi hjelpe til med det? Har en skolejente med kraftige øyenbryn. Har ikke selvsagt ikka sagt noe om det enda, men hun ønsker selv å nappe dem. Føler at hvis jeg lar henne, så forsterker jeg budskapet om at det er noe feil med brynene.. Samtidig så er det jo bare hår, så ikke farlig om hun føler seg bedre ved å få den fjernet.. Anonymkode: fdcf0...767
Raven.Writingdesk Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 (endret) Synes dette kommer mye ann på hvor sjenerende det faktisk er. Har hun monobryn og/eller det er så voldsomt at det stikker seg ut, ville jeg faktisk la henne nappe unna "det værste", og bistå henne i denne prosessen. Barn med utstikkende ører kan få disse operert, eller om de har en utvokst eller noe som egentlig ikke er farlig men sjenerer veldig. Om barnet har "ordinære" bryn synes jeg det blir en helt annen sak.. Hva tenker du selv, er det "grunn" til at hun sjeneres av brynene, objektivt sett? Endret 18. mai 2020 av Raven.Writingdesk 7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Så lenge hun ikke får tynnere og tynnere bryn, så er det vel greit. Gjør det i salong første gang for å få en passelig tykkelse og fasong. Man steller seg på håret og man steller seg på øyenbrynene. Nei, det er ikke noe galt for det Anonymkode: ae16d...0fe 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 Hvor gammel er hun? Anonymkode: 6cd86...588 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 Man går ikke rundt med bustete hår, derfor tenker jeg man ikke går rundt med bustete bryn heller Anonymkode: c69bc...bcd
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man går ikke rundt med bustete hår, derfor tenker jeg man ikke går rundt med bustete bryn heller Anonymkode: c69bc...bcd Man går ikke rundt med streker som øyenbryn som barn heller.. Anonymkode: 6cd86...588 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 Bedre at du kan hjelpe henne med det enn at du ikke gjør noe. Husker jeg hadde sammenvokste bryn på barneskolen. Selv om de var lyse så var det ei som kommenterte det. Brydde meg ikke om utseende på den tida, men får man kommentarer på slikt så setter det seg. Du kan jo kjøpe en sånn øyenbrynsskjærer og bare ta det i midten. Vondt å begynne å nappe. Og ihvertfall ikke napp andre steder enn bare i midten :) Anonymkode: b384c...92c 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 Min sønn fikk litt monobryn i 13-14 års alderen, og siden noen jenter (selvfølgelig) kommenterte det og gjorde narr av han, ba han meg om hjelp til å få nappet bort hårveksten mellom brynene. Jeg hadde ikke gjort det hvis det ikke plaget han. Anonymkode: 12695...a13 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 Hun har kraftigere bryn enn meg, men ikke sånn at jeg syns det ser rart ut. Syns hun er en flott jente. Mørke bryn og mørkt hår på hode, sånn som faren sin. 9 år gammel. Anonymkode: fdcf0...767
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #10 Skrevet 18. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Når er det ok at barna napper øyenbrynene sine? Når de spør om det selv? Bør vi hjelpe til med det? Har en skolejente med kraftige øyenbryn. Har ikke selvsagt ikka sagt noe om det enda, men hun ønsker selv å nappe dem. Føler at hvis jeg lar henne, så forsterker jeg budskapet om at det er noe feil med brynene.. Samtidig så er det jo bare hår, så ikke farlig om hun føler seg bedre ved å få den fjernet.. Anonymkode: fdcf0...767 Hvis hun er plaget av det, kan du tilby henne å bli kvitt sammenvokste kniv med skjærekniv. Ikke napp, du ødelegger hårsekken. Resten burde du bare vise hvordan du børster dem så de ser mer ryddige ut. Barnet mitt kommer nok til å få litt sammenvokste bryn, håper hun bare blir tilfreds med det.. Hun ser nydelig ut. Anonymkode: 9c598...c9c 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #11 Skrevet 18. mai 2020 Jeg var litt eldre (ca 13) da jeg oppdaget at jeg hadde kraftige øyenbryn og nesten hadde monobryn. Kan tenke meg at man blir bevisst på slike ting tidligere nå til dags med Instagram og tiktok osv. Jeg synes det var flaut å spørre mamma, og endte opp med å ta saksa fatt og klippe dem😳 Det ble selvsagt ikke fint. Da de vokste ut igjen hjalp mamma meg med å nappe. Synes du skal hjelpe henne med å ta «det verste», altså spesielt mellom brynene. Heldigvis er det jo in med tykke, markerte bryn nå, så hun er heldig Så kan du kanskje fortelle henne at dette med bryn, tykkelse og form er mote, og da vi var unge skulle de være to tynne streker😂 Anonymkode: 1e1c5...a05 2
Vera Vinge Skrevet 18. mai 2020 #12 Skrevet 18. mai 2020 Jeg hadde hjulpet henne med å fjerne hår hvis det er snakk om sammenvokste bryn og hun er plaget av det. Men å la en 9-åring få nappe øyenbrynene fordi de er litt kraftige, men ikke sammenvokste, nei, det hadde vært uaktuelt for meg å "akseptere". Hun er ennå liten og jeg syns det er viktig at vi mødre viser at det er rom for ulike typer utseende og at man ikke må fikse på alt. Jeg syns synlige hår mellom bryn eller på overleppa blir noe annet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå