Gå til innhold

Jeg har så lyst å bli sprek!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært ganske lite intressert i trening og fysisk aktivitet hele livet, forutenom ridning og hest som jeg har drevet med frem til jeg ble student. Jeg hatet gym, ville ikke bli med på fjelltur og ski med mindre jeg måtte, ja dere skjønner.  Jeg er 26 år, og siden jeg sluttet med hest har jeg blitt mer og mer intressert. Jeg har trent litt styrke av og på, klatret litt, går litt turer, har jogget litt og kjøpt meg sykkel. Det siste året har egentlig interessen min for fysisk aktivitet skutt i været. Jeg har begynt å gjøre litt yoga også, og jeg har gått i fra å ville trene for å se ut på en viss måte, til å ha et ønske om å bli sterk, kunne løpe på fjellet, ha god holdning og god helse. 

Men jeg blir så demotivert for jeg føler alle vennene og familien min er så mye sprekere enn meg, og at jeg allerede er stemplet på lat. Jeg har lyst å overasske alle, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, hvor jeg skal begynne og hva jeg skal ha som mål! 

er det noen som har gått fra usprek til skikkelig sprek?

Disclaimer: jeg er ikke helt utrent altså, men jeg er ikke godt trent heller. 

Anonymkode: d7177...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva vil du bli god på, da? Man blir god på det man gjør; vil du bli god å løpe, så løp. Vil du bli god på klatring, så må du klatre osv. Synes du virker motivert og har ekte treningsglede, så bare kjør på! 

Anonymkode: fdb5f...a3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

er det noen som har gått fra usprek til skikkelig sprek?

Anonymkode: d7177...b8d

Ja.

På 5 år har jeg gått fra å være dårligere trent enn pensjonistene på jobben (jeg er under 30), til å være blant de best trente innen enkeltøvelser.

Anonymkode: 1fb7f...739

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Jeg var som 20-åring ca 25 kg tyngre, klarte så vidt 5 minutter på ellipsemaskin og var skikkelig, skikkelig utrent. Nå vil jeg si at jeg er over snittet trent. God kondisjon, løper i fjell, går turer, sykler raskt, trener mye styrke. Jeg er 30 år nå (kvinne forresten) og har aldri vært i bedre form. 

Anonymkode: aca29...45b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Ja. Jeg var som 20-åring ca 25 kg tyngre, klarte så vidt 5 minutter på ellipsemaskin og var skikkelig, skikkelig utrent. Nå vil jeg si at jeg er over snittet trent. God kondisjon, løper i fjell, går turer, sykler raskt, trener mye styrke. Jeg er 30 år nå (kvinne forresten) og har aldri vært i bedre form. 

Det tok meg forresten ikke 10 år å bli i så god form. Gikk ned store deler av vekta før jeg ble 21 år, men begynte ikke å trene seriøst og regelmessig før jeg var ca 26 år gammel. Har holdt det gående siden det - og aldri sett meg tilbake! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start å løpe og meld deg på et løp til høsten. Da har du noe å trene mot, og så kan du imponere venner og familie med at du gjennomførte løpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...