AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Hvordan opplevde dere 17.mai feiringen i går? Mtp korona. Her var alt som normalt bortsett fra at det ikke var skolearrangement og ikke barnetog. Ser det var mye private nabolag arrangementer og mange frokost/lunsjer osv. Spent på om vi vil se det på smittetallene om 1-2 uker eller om vi er over det verste (at tiltakene som ble gjort reddet oss så innmari). Anonymkode: ffecc...8ee
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Opplevde den som fraværende, så i bunn og grunn var det en litt forblåst dag med overskyet vær, og flagget til topps. Utover det var det som en hvilkensomhelst søndag Anonymkode: 519bc...7cd 2
Fame Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Veldig trivelig. Jeg var på jobb som sykepleier og spiste is i lunsjen. Rakk også å få med meg minikonsert med Solli-Tangen 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 Var stille i gatene, men snapchat og instagram var stappfulle av store fester og så ikke mye tegn til at folk viste spesielt hensyn til anbefalingene. Selv var vi hjemme i pysj og hadde en ellers helt normal søndag. Anonymkode: 30f32...7bf 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 Jeg var bare hjemme, så jeg opplevde ikke 17.mai på noen måte,
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 Veldig behagelig. Vi feiret 17. mai med familien. Samme del av familien vi har vært jevnlig sammen med siden skoler og barnehager stengte. Anonymkode: fc44b...594 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 Jeg ser frem til 17.mai 2021 Jeg har ingenting negativt å si om gårsdagen, men det er ikke slik jeg vil feire hvert år. Anonymkode: d706d...803 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 Var på jobb i 12 timer. Hadde på nrk sin sending mye av tiden, så fikk noe «17 mai» i løpet av dagen. Hadde meg og en is i pausen. Men egentlig bare en vanlig søndag, ikke noe spesielt. Anonymkode: 171c3...d99
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 17.mai i år ble en av de beste 17.mai'ene både jeg og barna har hatt🤗 Sov lenge, hadde lang og koselig frokost, så korpset som gikk forbi i nabolaget, og fikk besøk av nær familie. Jeg hadde ordnet med natursti, øksekast, bowling, pil og bueskyting mm, samt premier for hver aktivitet. Tryllet også frem tapas, dessertbord og sukkerspinn. For én gangs skyld kunne jeg kose meg med å lage en hyggelig dag for alle, i stedet for å stresse rundt med bunader, bilkø og alt for tidlig barnetog. Deilig å slippe arrangementet på skolen også, om jeg skal være helt ærlig😛 Tror rett og slett jeg må gjenta gårsdagen neste år også, om det er mulig. Anonymkode: c1fe1...dd1 10
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #10 Skrevet 18. mai 2020 En veldig fin dag! Rolig morgen og koselig frokost med familien, jeg og mannen på drive-in-gudstjeneste, hjemme igjen løp mannen en tur med de to eldste, så grillet vi hos min søster. Koselig å være i sentrum der bilene tutet på hverandre og vinket med flagg gjennom bilvinduet. Korpsene gikk rundt i de fleste boligfelt i løpet av dagen. Ser bilder fra nabobyen om båttog. Fine innslag på tv. Dette er en 17. mai jeg fint kunne hatt flere av. Anonymkode: f785a...08f 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #11 Skrevet 18. mai 2020 Kjedelig og traust. Var en helt vanlig søndag bare med masse flagg ute. Anonymkode: 64da9...30a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #12 Skrevet 18. mai 2020 Koselig! Ingen stressmomenter som vanlig. Vi feiret jo med en familiemiddag, men slapp å løpe fra og til diverse tog og aktiviteter. Anonymkode: f9f58...33f 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #13 Skrevet 18. mai 2020 Veldig hyggelig og for oss nesten som normalt. Vi var først på 17. Mai frokost, vi var til sammen 8 stykker. Vi overholdt 1 meters regelen og ingen håndhilsing/klemming. Etterpå var vi hos familie, var 7 til sammen. Anonymkode: 82b42...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #14 Skrevet 18. mai 2020 Ønsker at det skulle være sånn hvert år. En rolig dag med familien. Fikk passe dose med 17.mai-aktiviteter, det var parade, flagg, is og masse kos. Men helt uten stresset som vanligvis følger med. Kjøre barna fra det ene toget til det andre, hjem for å skifte, så skulle man ha rukket aktiviteter på skolen, og skrekk og gru om én av oss må stå i kiosk eller lignende, da sprekker hele tidsskjemaet. Legg til turnusjobb og offentlig skam fordi du ikke kunne ta pølsevakta di...Nei, dette var perfekt! Anonymkode: f202e...8d1 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #15 Skrevet 18. mai 2020 Kjipt. Sto på hele dagen for å lage en fin middag. Men det var visst ingen som tok denne dagen seriøst, alle kom for sent, hhv 30 min, 45 min og 90 min for sent. Jeg kjente at det føltes bortkastet. Ingen ville synge nasjonalsangen (som vi gjør hvert år), spise is eller gjøre noen av aktivitetene som var planlagt. Ingen hjalp til med å rydde. Førstemann dro 2,5 t etter det skulle begynt. Skulle bare droppet det. Anonymkode: 81756...dcf 2
addict Skrevet 18. mai 2020 #16 Skrevet 18. mai 2020 Vi hadde virkelig tidenes drittvær med 2 grader og sludd så jeg er overlykkelig over at vi slapp å dra noen plass 😂 Fikk ikke helt najsonalfølelsen og overspiste voldsomt, men ellers var det hyggelig besøk og vi holdt også avstand så langt det lot seg gjøre. Så på snap at det ikke var en eneste person på fest som forholdt seg til reglene da så det blir spennende å se 🙊
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #17 Skrevet 18. mai 2020 For meg var årets 17. mai som den har pleid å være de siste årene. Jeg puslet med en hobbyaktivitet, lagde meg en enkel middag, bakte en liten bløtkake, gikk meg en tur i finværet tidlig på kvelden. Anonymkode: 0e012...812
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #18 Skrevet 18. mai 2020 Beste 17. mai på lenge. Var hjemme, fikk besøk av besteforeldre, dro på besøk til venner på kvelden, med barna. Spilte brettspill og hadde noen leker, sang nasjonalsangen av full hals på verandaen kl 13. Slapp å ordne med bunader, stå opp grytidlig for skoletoget, vente i byen i MANGE timer pga at noen i fam går i folketoget, og noen deltar i konserter andre steder, slapp gnagsår fra bunadssko, slapp slitne barn. Anonymkode: 7c56b...a46 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #19 Skrevet 18. mai 2020 Føltes ikke så unormalt for meg. Har ikke barn og er ikke kjempeglad i 17. mai så vi pleier ikke alltid å feire. Fikk invitasjon til frokost men valgte å takke nei og ble hjemme Siden det var på en søndag i år og begge hadde viktige jobbmøter i dag tidlig (mandag) så var det ikke aktuelt å drikke for oss. Spiste is og jordbær og en god middag hjemme. Så at folk rundt i nabolaget hadde fester som vanlig så fikk ikke helt inntrykk av at noe var annerledes. Var ikke i sentrum da så fikk ikke sett at det manglet tog eller noe, men det er heller ikke noe jeg pleier å se på så. Anonymkode: 60a94...dd0
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #20 Skrevet 18. mai 2020 En behagelig, rolig søndag med flagg ute. Korpset gikk forbi vinduet vårt om morgenen, og vi fulgte litt med på NRK og satte på oss sløyfer da vi gikk tur med hundene. Eneste vi ikke gjorde som vi vanligvis gjør, er å dra til mine foreldre og spise kake, men kjøpte kakestykker i butikken som vi spiste på kvelden. Så tiltakene påvirka ikke oss så veldig, bare at vi slapp å kle på oss finstas! Men alle jeg så ute hadde bunad, omtrent, og mye biler som kjørte med fullt pyntet familie inni (bor i en bydel i Oslo utenfor sentrum, så kanskje folk kjørte inn til byen fremfor å ta bane?). Hørte også noen som snakka sammen som sa at "nå har vi mine foreldre på besøk på formiddagen, og konas på ettermiddagen". Det var mye barn i gatene, og på insta så det ut som omtrent alle hadde 17. mai-frokost. Så virka som de fleste ikke brydde seg, egentlig. Anonymkode: 809be...4de
Anbefalte innlegg