Gå til innhold

Er "nyslanke" folk slitsomme?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vondt ment, men ikke alle higer etter å være så slanke som mulig, og en annen ting er at det er fint at de har funnet seg selv og hva som fungerer for de, enten det er lavkarbo, kirurgi eller et konktret treningsprogram, men tjener de noe på å "verve" nye? For det virker nesten slik. Eller er det bare jeg som opplever det slik?

Så skjønner jeg at noen sikkert vil antyde at jeg er misunnelig på folk som "har klart det", og at jeg egentlig ikke har det bra med meg selv eller mangler viljestyrke, (siste er nok noe rett, men det er en annen debatt), men jeg bare lurer.

Anonymkode: 2e952...3a8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at det har gått i hodet på de. Nå er jeg slank og Happy og da handler hele livet om det 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: a065d...2c5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Åjada. Visse oppfører jo seg som nyfrelste, og dette ser en igjen blant flere grupper som har funnet noe de virkelig liker/har knekt en kode etter lang tid prøving og nå omtrent skal misjonere. Folk som har gått mye ned i vekt, de som har funnet religion, diett-bølgen, nye friluftsfolk, alternativ medisin osv. osv.. Felles (satt på spissen) er at folk har slitt med å få til noe eller sitt indre før, og nå har de funnet noe som funker for de og som de omtrent mener alle andre også burde gjøre streve etter det samme fordi det gir de en god følelse. 

Anonymkode: b3425...594

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Betyr det noe? Heller det at de er friske og sunne, enn å være feit og usunn. De har jobbet hardt. :)

Anonymkode: fbf87...27a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Posere, posere, posere og svaret er ja, det kan mange være. De har blitt en overfladisk utgave av seg selv. 

Anonymkode: 9a6ec...185

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

"Nyfrelste" kan ofte være litt slitsomme synes jeg, for de er ofte så ivrig og oppspilt fordi at de har funnet fasiten på livet, og skal dele den med alle.

Anonymkode: 1f918...c2a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet tidligere med en som hadde oppdaget et liv uten sukker og karbohydrater. Han hadde også oppdaget Jesus, og brukte store deler av arbeidsdagen på å misjonere om disse to temaene. 40% på sukkerfritt og 60% på jesus. Det endte med at han skjøv alle vekk, tappet alle rundt seg for livsglede og energi.

Anonymkode: 37d0c...e02

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig, og det er ganske slitsomt å høre på denne praten om vektnedgang og kosthold. Det interesserer meg ikke, og jeg opplever at flere av de føler seg veldig ovenpå og liker å snakke om seg selv, og slike personer trives jeg generelt ikke så godt med. 

Det er helt annerledes med de som synlig har det bedre med seg selv, men som ikke skal frelse andre med sin livsstilsendring. De kan man bare snakke godt om. 

Anonymkode: faf4d...8f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at de har oppdaget en ny livskvalitet og ønsker å dele? Etter et langt liv med dårlig selvbilde, stram svette, vonde knær, hofter og ankler for ikke snakke om dårlige blodprøver hos lege har de endelig fått en ro i kroppen. Syntes ikke det er så rart at de vil frelse andre. Men slitsomt er det okke som.

Anonymkode: 87c66...0b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig, og det er ganske slitsomt å høre på denne praten om vektnedgang og kosthold. Det interesserer meg ikke, og jeg opplever at flere av de føler seg veldig ovenpå og liker å snakke om seg selv, og slike personer trives jeg generelt ikke så godt med. 

Det er helt annerledes med de som synlig har det bedre med seg selv, men som ikke skal frelse andre med sin livsstilsendring. De kan man bare snakke godt om. 

Gode innspill å ta med seg videre for min del. For meg så er det å ha klart å gå ned 30 kilo noe av det største som har skjedd meg, det har vært vanvittig tøft og jeg har likevel klart det. På lik linje med at folk får barn og får til andre store ting i livet, så er dette stort for meg. Jeg har aldri prøvd å konvertere noen, men snakker nok en del om det fordi jeg er gira. Skal absolutt prøve å tenke meg om 2 ganger.

Anonymkode: 38fe5...83f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned over 50 kilo, de første 10 for noen år siden og de siste 40+ det siste året. Jeg har klart å holde denne vekten et halvt år nå. Jeg må tenke på hva jeg spiser, og hvis noen opplever det som slitsomt, så er det jo dumt. 

Jeg får mange spørsmål om hva jeg har gjort og om jeg vil dele metode, da svarer jeg, ellers er det ikke noe jeg snakket så mye om. 

Ikke vondt ment, men jeg forstår det som at du, ts, selv har behov for å gå ned i vekt uten at du klarer det. Kan det være at du er litt ekstra hårsår og henger deg opp i andres suksess av den grunn?

Anonymkode: 94508...849

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dei har jo fått nytt liv om dei har gått ned mye, så syns dei skal få lov ☺️

Anonymkode: dd962...7f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned over 50 kilo, de første 10 for noen år siden og de siste 40+ det siste året. Jeg har klart å holde denne vekten et halvt år nå. Jeg må tenke på hva jeg spiser, og hvis noen opplever det som slitsomt, så er det jo dumt. 

Jeg får mange spørsmål om hva jeg har gjort og om jeg vil dele metode, da svarer jeg, ellers er det ikke noe jeg snakket så mye om. 

Ikke vondt ment, men jeg forstår det som at du, ts, selv har behov for å gå ned i vekt uten at du klarer det. Kan det være at du er litt ekstra hårsår og henger deg opp i andres suksess av den grunn?

Den kom jo akkurat som TS bestilte. Som du ser i tråden er ikke TS alene om å ha denne meningen, og det er ikke slik at alle er overvektige og hårsåre. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sikkert Ts er så viljesvak som deg vet du. Kanskje hun har andre hobbyer enn å trøkke innpå med boller og burger. 

Anonymkode: 5603d...9fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart at over halve befolkningen er overvektige da!

Anonymkode: 35535...b4b

• Liker 1
Skrevet

Som andre skriver, det er ikke rart at de er både stolte og vil fortelle, og at de ønsker å dele den gode følelsen de har fått. Noe annet hadde vært veldig unaturlig. 
Jeg synes stort sett det er hyggelig, inntil man treffer et mettningspungt. Men det gjelder ikke bare vektnedgang, det er alle andre tema også som går på repeat over lengre tid. 

Det er vel ikke noe som varer evig. Dersom det er snakk om noen du står nært og er glad i, får du prøve å glede deg på deres vegne. Dersom det er noen som er litt mer perifere, så trekk deg litt unna i en periode, til de kommer litt i balanse igjen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sikkert Ts er så viljesvak som deg vet du. Kanskje hun har andre hobbyer enn å trøkke innpå med boller og burger. 

Anonymkode: 5603d...9fa

En lett snodig kommentar siden den du kommenterer har gått ned 50 kilo, mens TS eksplisitt sier 

Sitat

at jeg [...] mangler viljestyrke, (siste er nok noe rett...)

Anonymkode: 2bf67...eb5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle, men noen er veldig slitsomme. 
Jeg har en slektning som i tillegg til å ha gått ned i vekt er frelst på herbalife. Jeg må slumre han på fb og har tatt han vekk fra Instagram fordi han er så utrolig slitsom. Det er dag inn og dag ut med herbalife og før/etterbilder og hva som er kilden til det gode liv.

I starten var jeg imponert av vektnedgangen og iveren hans, men så nådde jeg et metningspunkt (som nok 90% av vennekretsen hans). Han lar seg ikke affisere og tar en Trump-tilnærming om at de andre er idioter. Jeg synes fremdeles det er fint at han har klart det, men gud for en slitsom fyr. 

Anonymkode: 7850e...826

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men gjør det noe? Jeg opplever det som utelukkende positivt at de personene som har jobbet hardt for vektnedgangen sin fôrer det egoet en stund. Da har de kanskje større mulighet for å holde på vekten også. Jeg gir dem i hvert fall likes, oppmerksomhet og komplimenter. Det er en tøff prosess de har gått gjennom. Jeg er meg selv uavhengig av hva andre måtte finne på i livet.

Anonymkode: 5eba7...ed8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...