Gå til innhold

Jeg blir ikke prioritert lenger ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine tidligere bestevenninner inviterer meg ikke på festlige sammenkomster lenger. Slik som julemiddager, eller 17. mai-feiringer. Jeg blir bortprioritert. Jeg har flere venner her og der, men mine beste venninner velger meg bort. Flere ganger har jeg vurdert å bytte ut mine nærmeste venninner, men det gjør vondt. Det er ingen andre jeg føler jeg kan få samme gode humor med. Jeg føler liksom at jeg må ta farvel med fortiden ...

Samtidig har denne bortprioriteringen ført til at jeg får dårligere selvtillit. Hvorfor velger de ikke meg? Hva gjør jeg galt? Jeg har tidligere, flere ganger, vært med hele gjengen de samler til slike sammenkomster, men det siste året er det som om jeg ikke eksisterer og de skal helst møtes alene ...

Jeg har til og med tatt det opp med dem. De mener jeg ikke gjør noe galt, og sier så at de savner meg og spør om å gå en tur senere. Altså møtes vi for slike småting, før de så glemmer meg igjen ...

Dette forverrer virkelig selvtilliten min.

Jeg skal flytte til en annen by nå. Håper på en ny vennegjeng som prioriterer meg ... :( 

 

Anonymkode: 3d3a4...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er leit, men du sier de ikke inviterer deg...inviterer du dem til noe?  
Gjør du ikke det så vil jeg anbefale deg å gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter de hjem til deg på en fest, middag etc. Da viser du at du ønsker å være sammen med de. Snakker du mye om negative/ tunge ting sammen med de? Tar du mye plass? Reflekter litt over Hvordan du er. Viser du interesse når de prater og har behov for å bli lyttet til? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er de falske venner. Ikke noe å samle på. Nei du kan finne deg noen bedre venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kanskje ikke noe å samle på, men hva med å invitere dem til deg? Kanskje de er lei av at du ikke tar initiativ 

Anonymkode: d4207...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, veldig trist og vind følelse å ikke være inkludert. Og dårlig gjort å ikke si noe til deg om hvorfor. 
du fortjener bedre. Det er en sorg og bli tilsidesatt og det får på selvfølelsen. 
du er verdifull og det er deres tap ❤️ 
finn deg nye venner eller bruk tid på de som gir deg glede. Kanskje dukker de opp igjen, kanskje ikke. Har selv opplevd å bli utfryst av gjengen da jeg var 20.. grusomt var det. Nå i voksen alder er jeg glad for det. Jeg kom meg videre, fikk nye venner, utviklet meg videre og står på egne ben. Når jeg tenker over det var ikke den gjengen så bra som jeg trodde. Det var lederen i gjengen som styrte det meste, og i lengden var det kanskje like greit. 
 

Anonymkode: 5ab8c...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...