Gjest Familiegjesten Skrevet 29. juni 2005 #61 Del Skrevet 29. juni 2005 @line: Syns en eller annen her hadde en god ide med å "tone ned" din "innsats" før slike ting som at sivegermor skla være barnevakt. Kanskje la sønnen hennes forklare dette med matlaging osv. så blir det en sak mellom han og henne, ikke deg og henne. Samtidig er det da litt viktig at det er slik at han ønsker at ting skal bli gjort på den måten han forklarer til moren, at han ikke bare er "pappegøye" for din "ønsker og krav" (noe jeg ikke tror han er, men jeg tror en velmenende mamma fort kan tro sånt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svigermorhater Skrevet 29. juni 2005 #62 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg har selv ei svigermor som ikke får passe sitt barnebarn. Vi har et svært betent forhold. Og hun er etter vår mening ikke i stand til å passe på og ta de nødvendige beslutninger for vårt barn. Vi har utrolig mye frustrasjon ovenfor henne. Mange ganger koker det *nesten* over for oss. Men det her tar kaka! Frustrasjon over idiotiske svigermødre er en ting, men dette er å gjøre ei fjær til fem høns! Er det så vanskelig med den grøten, gjør det da ingenting å gi maisgrøt for en kvelds skyld! Det burde du ha tilrettelagt, siden du tydeligvis vet hvilka hurpe svigermora di er... Det ligger nok noe mer bak og jeg kan forstå frustrasjonen. Men så snakk da for pokker saklig med din svigermor da! Du oppnår ingenting ved å snakke dritt om henne bak hennes rygg. Og mannen din bør ikke intsrueres til noe han ikke selv føler for å ta initiativet til. Dette har vi disktert med psykolog og samlivsterapeut her i hus! Som sagt, vi har et svært vanskelig forhold til min svigermor. Men vi har et forhold - bla. pga. barnet. Og våre voksenproblemer holdes utenfor barnets verden. Vi sier klart fra hva vi mener til min svigermor når det er nødvendig. Hun skjønner det ikke. Hun blir kanskje såret. Men vi sier ting på en fair måte, med mulighet for henne å komme med innspill. Hun velger å gjøre som hun gjør og det skal hun få gjøre. Men enkelte ting får konsekvenser, bla samvær med barnebarnet. Det er hennes valg. Vi krever ikke unormale ting. Vi har et normalt barn med normale behov. Som kan spise og kles i det meste. Hun får ha samvær, men bare med oss som overvåkere. Det vet hun - og har å akseptere. Ellers får hun ikke noe samvær i det hele tatt. Hun er ikke alkoholiker altså, bare litt sær, gammeldags, smårotete og svært dårlig fysisk form. Jeg mener at barn som må ha det på samme måte dag inn og dag ut blir ødelagte med årenes løp. Og for en stakkarslig tilværelse hvor mor bestemmer alt... Men det var en kommentar litt på siden. Litt fleksibilitet har ikke skadet noen meg bekjent. PS: Barn på halvåret kan fint få både kavring og eple, selv uten tenner. Det gjør bare godt for kløende gommer. Noe næring får de neppe ut av det, men det kommer når de er klare for det (noen 6 mnd, andre 9mnd). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå