@line Skrevet 27. juni 2005 #1 Del Skrevet 27. juni 2005 Nå har jeg fått mer enn nok av min svigermor!! Vi lot henne sitte barnevakt i noen timer i går da jeg og min mann skulle på kino. Denne dama har en tendes til å gjøre ting på den måten hun synes er best. Derfor hadde jeg lagt fram alt slik som det skulle være, og trodde med det at det ikke skulle bli nå problem, men neeeeida. Til kveldsmat får lillenurket grøt. P.g.a at hu får så lett problemer med treg mage, er det viktig at den blandes helt riktig og ikke for tykk. Derfor hadde jeg gjort klart alt, slik at det var bare for henne å blande det sammen når det var tid for kveldsmat. Når vi kom hjem sa hun at hun blandet den litt tykkere for å slippe at det ble så mye søl under matinga. Resultatet av det nå er at poden har mageknip p.g.a forstoppelse og har skreket i strekk i nesten tre timer. Først nå klarte hun å sove en liten dupp. Er jo helt utslitt stakkars. Tror jeg kunna kvalt den dama akkurat nå!!! Sånn....puh! Godt å få ut litt frustrasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 27. juni 2005 #2 Del Skrevet 27. juni 2005 Da burde du kontakte svigermor, overlate barn med mageknip til henne og si at du kan ta over når mageknipen tar slutt. Hardt og brutalt, men kanskje svigermor da hadde skjønt at hun ikke bare kan gjøre slik hun selv vil, for at ting skal bli lettvint for henne. Skjønner godt din frustrasjon, og hadde blitt temmelig sint selv også. :-x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@line Skrevet 27. juni 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 27. juni 2005 Ja, skulla ha gjort det, men tør ikke å finne ut hva hun mener er best mot mageknipe. Når jeg får henne igjen så har hun sikkert fått både kavring og eple å det som verre er. Å hun har ikke tenner å spise det med engang...nei huff å huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 27. juni 2005 #4 Del Skrevet 27. juni 2005 Var hun klar over konsekvensene ved å blande grøten anderledes da? Hvis hun ikke var det så kan du jo ikke bli sint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 27. juni 2005 #5 Del Skrevet 27. juni 2005 Ja, skulla ha gjort det, men tør ikke å finne ut hva hun mener er best mot mageknipe. Når jeg får henne igjen så har hun sikkert fått både kavring og eple å det som verre er. Å hun har ikke tenner å spise det med engang...nei huff å huff. Hadde i hvert fall aldri brukt henne som barnevakt igjen. Hun har å respektere det du sier, ellers kan hun ikke passe barnebarnet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@line Skrevet 27. juni 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 27. juni 2005 Har nevnt det tidligere ja, så trodde ikke det va nødvendig å nevne det igjen i går. Det var flere småting som hun gjorde som ikke er like alvorlig, men veldig irriterende. (+ plenty andre ting oppgjennom årene) Som f.eks tok hun ikke på den nattdrakten som jeg hadde lagt fram i går, men funnet en annen som hun mente var bedre...en nattdrakt er jo en nattdrakt da. Poden bruker også alltid å få MME tll grøten sin om kvelden, men hu ga henne vann fordi vann er bedre for henne.. Kort sagt, hun gjorde ikke noe som jeg sa at hun skulle gjøre, å det er kun for å provosere, å vise meg at hun vet best. Men når hun lar det gå utover den lille på den måten som det gjorde nå, så blir jeg fly forbanna!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 27. juni 2005 #7 Del Skrevet 27. juni 2005 Mannen din bør ta seg en prat med sin mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 27. juni 2005 #8 Del Skrevet 27. juni 2005 Hadde i hvert fall aldri brukt henne som barnevakt igjen. Hun har å respektere det du sier, ellers kan hun ikke passe barnebarnet sitt. :enig_animasjon: Skulle tro at hun da velger å rette seg etter dine regler @line. Har du snakket med henne om dette? Og hva sier hun til sitt forsvar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@line Skrevet 27. juni 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 27. juni 2005 Mannen min skal ta en prat med henne i dag så får høre hva hun har å si da. Tror det er best at han tar seg av dette for hvis jeg ska prate med henne nå ender det nok med uvennskap. Klarer ikke å holde meg like rolig som han akkurat nå tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mayamor i.i. Skrevet 27. juni 2005 #10 Del Skrevet 27. juni 2005 Synes det er bedre å være litt rund i kantene jeg da. Ikke hisse seg unødig opp. Damen stilte da opp som barnevakt... Ikke alle besteforeldre gidder det! Snakk heller i rolige former. Og forklar en gang til. Da har dere kanskje barnevakt en annen gang dere trenger det... Så da om bestemor tok på "feil" pysjamas...? Det er iallefall en bagatell! Mayamor ikke innlogget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 27. juni 2005 #11 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvorfor bruger du hende hvis du ikke kan klare hende, lader til at du ikke bryder dig om hende, hvis jeg ikke kunne snuppe min svigermor havede jeg fundet en anden barne vagt det er helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 27. juni 2005 #12 Del Skrevet 27. juni 2005 Synes det er bedre å være litt rund i kantene jeg da. Ikke hisse seg unødig opp. Damen stilte da opp som barnevakt... Ikke alle besteforeldre gidder det! Snakk heller i rolige former. Og forklar en gang til. Da har dere kanskje barnevakt en annen gang dere trenger det... Så da om bestemor tok på "feil" pysjamas...? Det er iallefall en bagatell! Mayamor ikke innlogget Det har noe med respekt å gjøre. Svigermor bør respektere det foreldrene bestemmer for sine barn, ikke gjøre om alt slik hun selv vil ha det. Og å påføre barnet mageknip for å gjøre det enkelt for seg selv, det er temmelig alvorlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 27. juni 2005 #13 Del Skrevet 27. juni 2005 Har nevnt det tidligere ja' date=' så trodde ikke det va nødvendig å nevne det igjen i går. [/quote'] Selv om noen hadde nevnt til meg tidligere at grøten skal være slik og sånn, så er det ikke dermed sagt at jeg husker det den dagen jeg er barnevakt. Det behøver vel ikke være vrangvilje som ligger bak?? Hun har jo hatt barn selv og sikkert lagt til seg vaner fra det, og laget kanskje grøten slik i beste mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mockinbird Skrevet 27. juni 2005 #14 Del Skrevet 27. juni 2005 Dette blir helt på sidelinjen, men... Hadde trådstarter reagert like kraftig hvis det var sin egen mor det var snakk om? Eller var denne hendelsen den berømmelige dråpen i et allerede dårlig "svigermor-datter" forhold? Forøvrig mener jeg at man skal være glad hvis besteforeldrene har mulighet til å stille opp som barnevakt, og så får man heller "bære over med" at ikke alt blir akkurat som en selv ville ha gjort det. Men det er såklart ikke ok hvis barnevakten, uansett hvem det er, gjør noe som går utover den lilles form! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@line Skrevet 27. juni 2005 Forfatter #15 Del Skrevet 27. juni 2005 Ann Forup Hvorfor bruger du hende hvis du ikke kan klare hende, lader til at du ikke bryder dig om hende, hvis jeg ikke kunne snuppe min svigermor havede jeg fundet en anden barne vagt det er helt sikkert. Det blir slutt på å bruke henne nå ja gitt. Lillepia har fire sett besteforeldre og vi har mange vennepar som ikke har rukket å få barn enda, så barnevakt er ikke nå problem å få tak i nei. At vi brukte hun nå var mest for å dempe samvittigheten til mannen min. Hun er ekspert til å gi han dårlig samvittighet for ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Husmusa Skrevet 27. juni 2005 #16 Del Skrevet 27. juni 2005 Herregud, hadde jeg vært svigermora di hadde iallefall ikke jeg giddet å sittet barnevakt dersom jeg fikk høre alt "feil" jeg hadde gjort. Hva i f.. gjør det om man har den rosa eller den lyseblå nattdrakten på. For den saks skyld trenger vel ungen ingen nattdrakt men kan vel ligge i body og strømpebukse. Gubben min pleier å ta nattdrakten bak- fram men ungen sover nå like godt for det. Klart det er dumt at ungen fikk vondt i magen. Men med en saklig forklaring kan du vel fortelle svigermor hva som skjer dersom grøten er for tykk, så vet hun det til neste gang. La nå bestemora få dulle litt med ungen og gjøre ting hun tror er bra for gullet. Sett pris på at du har en svigermor som stiller opp for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 27. juni 2005 #17 Del Skrevet 27. juni 2005 Som f.eks tok hun ikke på den nattdrakten som jeg hadde lagt fram i går, men funnet en annen som hun mente var bedre...en nattdrakt er jo en nattdrakt da. Virker ikke akkurat sånn på deg... Synes du virker veldig detaljstyrende, da er det lett å gjøre noe feil. Burde være mulig å ta opp magevondtet på en voksen normal måte, slik at det ikke gjentar seg. Men synes uansett din mann bør gjøre det, da det er hans mor og hans barn. Går ofte litt greiere slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestehest Skrevet 27. juni 2005 #18 Del Skrevet 27. juni 2005 Dette blir omtrent som å skjelle ut folk som stiller opp frivilig og ubetalt på dugnad fordi de ikke gjør fagmessig håndverk. Medmindre du VET at svigermor gjorde dette med vilje for å påføre barnet mageknip, så synes jeg du enten skal bære over med det eller ikke spørre henne om å sitte barnevakt. Hadde jeg vært din svigermor hadde ikke jeg ønsket å hjelpe deg mer ettersom du virker veldig utakknemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 27. juni 2005 #19 Del Skrevet 27. juni 2005 :o Som andre sier, hadde du reagert likedan hvis det var din egen mor? Hva er det med svigermødre/svigerdøtre? Hvorfor tror du at hun gjør ting på sin måte kun for å irritere deg? Min egen erfaring, er at svigermødre gjør som de er vant til og ut i fra sin egen erfaring, de går nok neppe inn for å terge deg (og det at du beskylder henne for å gjøre så ungen får magevondt kun for å straffe deg er jo en helt absurd beskyldning!! Uansett hva hun tenker om deg er det lite trolig at hun vil påføre barnebarnet sitt vondt for å peke nese til deg!!) Og det med grøten, vel den skjønner jeg. Men du må kanskje bruke litt tid til å forklare henne hvordan grøten må være for at det ikke skal bli magevondt. Men at hun tok en annen nattpysj en den du hadde lagt fram - ærlig talt, hvordan kan du henge deg opp i det? Hvis du virkelig tror at dette er noe hun gjør for å plage deg... vel, jeg vet ikke hvordan deres forhold er, men det er vel tvilsomt om damen har fantasi til å inbille seg at det å ta en annen nattdrakt en den du har lagt fram vil være et skikkelig pek.. Var jeg deg ville jeg trådt litt varsomt så ikke mannen din havner enda mer mellom barken og veden. Husk på at hun er bestemoren til barnet ditt, hun er ikke bare en eller annen tilfeldig barnevakt.. Hun har følelser for barnebarnet sitt, hun vil alt det beste for barnebarnet sitt, og hvis du skal frata de begge gleden over hverandre pga dårlig informasjon om mageproblemer, eller feil valg av nattdrakt, da straffer du ikke bare henne men også barnet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 27. juni 2005 #20 Del Skrevet 27. juni 2005 Det blir slutt på å bruke henne nå ja gitt. Lillepia har fire sett besteforeldre og vi har mange vennepar som ikke har rukket å få barn enda, så barnevakt er ikke nå problem å få tak i nei. At vi brukte hun nå var mest for å dempe samvittigheten til mannen min. Hun er ekspert til å gi han dårlig samvittighet for ting. Tenk som hun har kost seg sammen med barnebarnet sitt, gitt grøt og gjort sitt beste, også skal hun overhøvles og "aaaaaldri mer få sitte barnevakt" fordi hun blandet grøten feil og tok på feil pysj (kun for å være slem mot deg, selvfølgelig).. Nei, bruk kun din egen familie du, og hold mannens mor laaaangt unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå