AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #1 Skrevet 17. mai 2020 I dag var jeg vitne til noe som i mine øyne er helt forferdelig. En bekjent av en venn hadde tatt med hunden sin på 17. Mai feiring, og det var koselig. Men så ser jeg at eieren gir hunden flere slurker av en drink med sprit?? Det skapte naturligvis reaksjoner hos meg, og jeg fikk høre at dette var helt vanlig. Han pleide å få smake andre ting også, f. Eks øl og vin. Jeg tenkte automatisk å melde i fra ril Mattilsynet, men er det grunnlag nok? Tror noen tok bilde av det som jeg eventuelt kan sende. Hva vil eventuelt skje med hunden dersom jeg melder i fra? Vil den bli omplassert eller avlivet? Vil ikke at det skal skje henne noe fælt, men hun kan jo ikke leve sånn heller. Altså hunden. På forhånd takk. Anonymkode: 9adbd...2cb
Troyamin Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Jeg synes du skal sende en mail til MT. Å gi alkohol til dyr er absolutt ikke greit. Hunden kunne blitt forgiftet med de følgene det gir. Hunden blir ikke omplassert. MT vil i første omgang, dersom de ser på saken som alvorlig nok, gi eier rådgiving. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå