Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, mann her. 

Har vært alene i noen år nå etter bruddet med min tidligere kone. Dette har forsåvidt vært et valg jeg har tatt for å få tid til å fordøye alle følelser og tanker i etterkant. Nå merker jeg at jeg er mer innstilt på å kunne bli kjent med en dame igjen. 

Eneste utfordringen min er at jeg ikke driver noen form for flørting. Og at jeg alltid snakker til damer som om de var kollega/venner. Så de oppfatter sikker meg som uinteressert, ikke at jeg er så interessant for dem heller da. 😄  

Jeg vet godt at ikke det bare er mannen som skal ta initiativ, men lurer på hvor mye jeg skal åpne meg. Synes det er vanskelig.

Noen tips dere kvinner kan komme med?

Anonymkode: 418fe...248

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye initiativ kan jeg forvente at en kvinne viser meg når jeg er som jeg er?

Er det helt dødfødt å forvente noe respons med mindre jeg tar første steget å viser interesse?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye initiativ kan jeg forvente at en kvinne viser meg når jeg er som jeg er?

Kvinner viser interesse ved å ta initiativ til samtaler med deg eller å ta initiativ til å møtes. Dette kan du forvente at vil kunne skje selv om du ikke i utgangspunktet har flørtet med dem.

Er det helt dødfødt å forvente noe respons med mindre jeg tar første steget å viser interesse?

Hehe, ja sannsynligvis. Hvis du ikke tar initiativ, finnes det jo ikke noe å respondere på.
Og dersom en kvinne først tar initiativ til å møtes og du deretter ikke følger opp med å vise noen form for romantisk interesse, vil kvinnen tolke dette som at du ikke er interessert i noe annet enn vennskap. Da vil hun raskt gi opp prosjektet. (Og å spille hard to get er i hvertfall totalt dødfødt) Kvinnen kan ikke lese tankene dine.

Ekstremt få kvinner tør å vise romantisk interesse dersom ikke du viser det først.

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg registrert riktig.

"Ekstremt få kvinner tør å vise romantisk interesse dersom ikke du viser det først."

Så da er det mannen som i hovedsak må vise romantisk interesse i første omgang :P 

"Kvinner viser interesse ved å ta initiativ til samtaler med deg eller å ta initiativ til å møtes. Dette kan du forvente at vil kunne skje selv om du ikke i utgangspunktet har flørtet med dem."

Samtaler har jeg hatt, men ikke noe særlig meningsfulle samtaler utenom det rent praktiske. Jeg er også ikke særlig glad i smalltalk, og som person er jeg rolig. Men får liksom ikke noe særlig "kontakt" med damene. Det er sånn at mange av damene er i forhold, så forventer ikke og håper inderlig ikke at de skal på noen som helst måte er interessert i meg. 

Av og til lurer jeg på om jeg kunne hatt god kjemi med noen av damene, men at jeg ødelegger kjemien på en eller annen måte. 

Er det bare sånn at enten har man kjemi, eller ikke? Kan ikke si jeg har funnet kjemien noe særlig med noen på mange år.

Skrevet

Jeg føler med en gang hvis jeg får kjemi med noen... men nå driver jeg mest online først før jeg går ut.. og som regel stemmer kjemien online med virkeligheten.. noen ganger ikke. Men jeg tar gjerne kontakt først hvis jeg finner noen spennende... orker ikke kaste bort tid på å vente på at de skal ta kontakt med meg lengre.. får fort klarlagt om det er bare meg som har følt tiltrekning eller om det går begge veier... er det det så er det å komme seg ut in real life...der stopper det ofte hos meg da... de møter ikke til avtalt møter osv osv..så nei blir ikke mange dates gitt..men nå er jeg ute etter noe seriøst ikke noe lettvindt ligg..for det er det veldig lett å få tak i...men jeg er heller single til jeg finner noen.. hvis jeg ikke finner noen så er det vel sånn det skulle bli da.. får jo uansett ikke gjort noe med det...kall det skjeben...den har man ikke kontroll over. Håper du finner noen interessante snart da. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du TS? 

Anonymkode: 185e9...22e

AnonymBruker
Skrevet

Husk at det er kvinner som velger menn, ikke motsatt. Snakk med damer og vær sosial. Så må du prøve å plukke opp signaler. Hvis du tror en dame viser interesse må du prøve å flørte og slik. Men det er damene som alltid må ta det første steget når det kommer til å vise litt interesse

Anonymkode: 064ad...723

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 17.5.2020 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Husk at det er kvinner som velger menn, ikke motsatt. Snakk med damer og vær sosial. Så må du prøve å plukke opp signaler. Hvis du tror en dame viser interesse må du prøve å flørte og slik. Men det er damene som alltid må ta det første steget når det kommer til å vise litt interesse

Anonymkode: 064ad...723

Hvis du lever etter dette prinsippet, går du dessverre glipp av veldig mange muligheter. Dette gjelder både kvinner og menn. Det finnes utrolig mange småsjenerte mennesker av begge kjønn som ikke tør å vise intetesse. Det finnes ingen regler om at det ene kjønnet må være den som først viser intetesse. 

Det finnes flusst med damer som aldri har vært den kuleste eller deiligste dama i klassen og som ikke har bygget seg opp den selvtilliten man må ha for å tørre å tro på at mannen de er interessert i kan like dem tilbake. Du vinner ingenting på å sitte på gjerdet og vente på at de skal velge deg og kaste seg over deg. Det kommer ikke til å skje ;)

Anonymkode: 96f70...bbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...