Gå til innhold

Gå for hvitt hår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

47 år her og farger håret mørkt brunt, så nært opp til min naturlige farge jeg kommer.
Begynte tidlig å bli hvit i håret. Blir heldigvis helt hvit. Allerede helt hvit på sidene. På toppen er det enda litt mørk brunt, men nesten hvitt. Bak aner jeg ikke. 
 

Ser at flere og flere slutter og farge. Spesielt nå. Syns hvitt hår er utrulig flott på andre. Men er fryktelig i tvil for min egen del. Litt lyst til å gå for hvitt hår, men ikke sikker på om jeg er klar. Livredd for å bli seende gammel ut. Hører stadig at jeg ser 10 år yngre ut enn jeg er. 
 

Vil gjerne høre deres meninger og tanker rundt hvitt hår og det å slutte å farge. 
Tar gjerne imot gode tips til overgangen.

Anonymkode: 37712...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvitt hår som 47 åring hadde jeg stått over, 43 selv og hadde ikke ønsket det om 4 år. Mye pga at ja man blir uansett seendes ti år eldre ut med en gang. Hvitt hår er fint altså, men hvis du ønsker å se ut som din egen alder hadde jeg droppet det.

Anonymkode: fefe5...1c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes naturlig, hvitt hår er superflott, men du bør ikke ha langt hår. Jeg synes den fargen er finere på kortere hår.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få hvitt hår i tinningene, men er foreløpig ikke klar for å la være å farge. Kanskje jeg gjør det om ti år når mer av håret har blitt hvitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er penere med dyp gråfarge enn hvitt. Jeg ville nok vært skeptisk til å bli hvithåret. 

Anonymkode: 2d366...ca3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mine første grå i slutten av 20 årene. Farget og farget. Ble mer og mer grptt. Gikk lei. Snakket med frisøren. Lot det bli litt ettervekst. Avfarget og farget det. Var 41 var nesten helt grå. Nå 50, aldri angret. 

Ser mye bedre ut med naturlig farge enn hardt farget hår. 

Anonymkode: 201c9...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk mine første grå i slutten av 20 årene. Farget og farget. Ble mer og mer grptt. Gikk lei. Snakket med frisøren. Lot det bli litt ettervekst. Avfarget og farget det. Var 41 var nesten helt grå. Nå 50, aldri angret. 

Ser mye bedre ut med naturlig farge enn hardt farget hår. 

Anonymkode: 201c9...3f2

Er du grå eller hvit i håret?

 

Mitt ser ikke hardt farger ut forøvrig. Mange som ikke tror jeg farger. Farger ofte og i en farge nær opp til min naturlige. 

Anonymkode: 37712...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du trenger jo ikke gå for helhvitt, du kan jo bli blond ? Få frisøren din til å hjelpe deg med en gradvis overgang til en blond tone som kler deg. På den måten blir etterveksten mindre synlig, og du får gradvis vennet deg til lysere hår. Har selv vært i en slik prosess nå fordi jeg ble lei av å måtte farge ettervekst hver 3. uke. Begynte med at frisøren farget etterveksten lysere og la inn diskrete striper i resten av håret, så farget jeg selv etterveksten etterhvert i samme nyanse helt til håret var blitt mørk blondt. Nå i koronatiden lot jeg etterveksten få fritt spillerom, og da frisøren min kunne ta i mot kunder igjen, la hun inn masse lyse striper og en kjølig lys minicolor i etterveksten slik at jeg nå har en nydelig beige-blond farge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roci skrev:

TS, du trenger jo ikke gå for helhvitt, du kan jo bli blond ? Få frisøren din til å hjelpe deg med en gradvis overgang til en blond tone som kler deg. På den måten blir etterveksten mindre synlig, og du får gradvis vennet deg til lysere hår. Har selv vært i en slik prosess nå fordi jeg ble lei av å måtte farge ettervekst hver 3. uke. Begynte med at frisøren farget etterveksten lysere og la inn diskrete striper i resten av håret, så farget jeg selv etterveksten etterhvert i samme nyanse helt til håret var blitt mørk blondt. Nå i koronatiden lot jeg etterveksten få fritt spillerom, og da frisøren min kunne ta i mot kunder igjen, la hun inn masse lyse striper og en kjølig lys minicolor i etterveksten slik at jeg nå har en nydelig beige-blond farge.

Jeg har prøvd tidligere å farge det lysere. Men bare to nyanser lysere seg fryktelig unaturlig ut på meg. Blondt hår ville blitt helt krise.

Anonymkode: 37712...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd tidligere å farge det lysere. Men bare to nyanser lysere seg fryktelig unaturlig ut på meg. Blondt hår ville blitt helt krise.

Anonymkode: 37712...915

Ok, da fortsetter du jo bare å farge håret til du føler deg klar til å bli hvit🙂 Du spurte om forslag til overgang i HI, så derfor delte jeg min erfaring 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 52 her, det finnes lite som er så avtennende som hvitt/grått hår på kvinner som ikke er pensjonister. For meg signaliserer det bare en kvinne som har gitt opp og jeg snur meg ikke etter disse. 

Anonymkode: 9974b...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mann 52 her, det finnes lite som er så avtennende som hvitt/grått hår på kvinner som ikke er pensjonister. For meg signaliserer det bare en kvinne som har gitt opp og jeg snur meg ikke etter disse. 

Anonymkode: 9974b...1ac

Når vi kvinner er blitt så voksne at vi begynner å få hvitt/grått hår, så et det nok andre ting som er betraktelig viktigere enn hva tilfeldige menn måtte mene om vårt valg av hårfarge eller hvorvidt de samme mennene snur seg etter oss på gata 😉 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Roci said:

Når vi kvinner er blitt så voksne at vi begynner å få hvitt/grått hår, så et det nok andre ting som er betraktelig viktigere enn hva tilfeldige menn måtte mene om vårt valg av hårfarge eller hvorvidt de samme mennene snur seg etter oss på gata 😉 

Ja, flott for dere. Jeg bare skrev meningen min. 

Anonymkode: 9974b...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...