AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #21 Del Skrevet 18. mai 2020 Helt ærlig, den spåket er DUMT ass... (not) Anonymkode: da6c0...70e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlkoMann Skrevet 18. mai 2020 Forfatter #22 Del Skrevet 18. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvordan det er utenfor Oslo, da jeg selv bor i Oslo. Har aldri opplevd at noen har henvendt seg til meg på "kebabnorsk". Hvordan vet du at de ikke kan norsk? Bare fordi noen tuller litt med verbplassering betyr ikke at de ikke kan gjøre seg forstått? Språk er knyttet til sosial identitet og det som er spennende med akkurat "kebabnorsk" (er ikke så glad i det ordet) er at det endrer seg såpass raskt. Tror et større problem i Oslo er alle bartenderne fra England og Australia som har bodd her i mange år, men som ikke gidder å lære norsk fordi alle forstår engelsk uansett "Ungdommer kan likevel snakke standardisert norsk om de vil. Det oppdaget språkforskerne da de intervjuet dem. Seg imellom valgte de å snakke «feil» og la inn mange forsterkende ord, som wolla (arabisk: å sverge ved Allah). Med forskerne snakket de «vanlig» norsk." https://forskning.no/barn-og-ungdom-kultur-sprak/hva-er-kebabnorsk-i-dag/286860 Ja, det er et problem når bare 10% av klassen er norske, men hva skal ungdommen gjøre med det? Det må regjeringa finne en løsning på. Anonymkode: 7342b...d05 Jeg skulle gjerne vært enig med deg. Jeg bor da i Oslo øst . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #23 Del Skrevet 19. mai 2020 Oppfatter folk som snakker kebab-norsk som mindre intelligente. Anonymkode: c8352...a54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #24 Del Skrevet 19. mai 2020 Jeg datet en fyr (han var helt norsk) som fant der hysterisk morsomt å gjøre seg til ved å snakke kebabnorsk i annenhver setning. Første gang han gjorde dette lo jeg, for det var faktisk morsomt. Da fikk han blod på tann og fortsatte med dette i flere uker. Jeg skjemtes når han snakker sånn mens vi var ute og spiste, var på butikken osv. Nyttet ikke å ikke respondere eller be han slutte heller. Han bare fortsatte han. Jammen glad jeg er kvitt han. Går sikkert rundt og snakker sånn enda, stakkars neste jente han dater hun kommer til å bli svett i øra. Anonymkode: b4e19...553 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlkoMann Skrevet 19. mai 2020 Forfatter #25 Del Skrevet 19. mai 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg datet en fyr (han var helt norsk) som fant der hysterisk morsomt å gjøre seg til ved å snakke kebabnorsk i annenhver setning. Første gang han gjorde dette lo jeg, for det var faktisk morsomt. Da fikk han blod på tann og fortsatte med dette i flere uker. Jeg skjemtes når han snakker sånn mens vi var ute og spiste, var på butikken osv. Nyttet ikke å ikke respondere eller be han slutte heller. Han bare fortsatte han. Jammen glad jeg er kvitt han. Går sikkert rundt og snakker sånn enda, stakkars neste jente han dater hun kommer til å bli svett i øra. Anonymkode: b4e19...553 "Vil du være med oss, må du bli som oss" . Sånne enkle faktorer legitimerer kebabnorsken . Original norsk blir da ansett som bakstreversk og ukult . Alle vet nå at mange innvandrere ikke snakker norsk når de begynner på skolen. Det at de begynner på skole med andre som heller ikke kan snakke norsk vil ikke gjøre språkforståelsen deres bedre . Da NRK og MSN i tillegg promoterer Kebabnorsk gir et signal til ungdommer at slik tale er normal . NRK hadde til og med planer om å promotere "17" med en trailer internasjonalt . Det virker ikke som de har fått så mange visninger på youtube . Endret 19. mai 2020 av AlkoMann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlkoMann Skrevet 19. mai 2020 Forfatter #26 Del Skrevet 19. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppfatter folk som snakker kebab-norsk som mindre intelligente. Anonymkode: c8352...a54 Det har mistet noe som er viktig for en identitet i hvert fall. Sigøynere og tatere hadde sitt eget røverspråk. Mange av disse ungdommene bruker dagene på å sloss og selge narkotika . Svært få tiltak hjelper for folk som kommer sjevt ut som innvandrerungdom . De blir også holdt tilbake av sine egne . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #27 Del Skrevet 19. mai 2020 Hva skjer bror? Vi dra til Holmlia mann. Oløø. Anonymkode: 5e1c2...f38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlkoMann Skrevet 19. mai 2020 Forfatter #28 Del Skrevet 19. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer bror? Vi dra til Holmlia mann. Oløø. Anonymkode: 5e1c2...f38 Overhørte en somalisk gjeng. De tulleringte pakistanske kebabsjapper og var meget frekke . Alle sier bare at rasisme kommer fra hvite. Jeg har ikke noe problemer hvorfor det er knivstikkinger i Oslo hver dag Skikkelig lavmål spør du meg Brir ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombibit Skrevet 19. mai 2020 #29 Del Skrevet 19. mai 2020 Høres like jævlig ut som kebab smaker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 19. mai 2020 #30 Del Skrevet 19. mai 2020 Vil du bli tatt seriøst som et menneske, så kan du ikke snakke sånn. Det blir som ebonics i USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #31 Del Skrevet 19. mai 2020 Nei. Det er ikke vakkert og det er ikke norsk. Anonymkode: 63535...d62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 20. mai 2020 #32 Del Skrevet 20. mai 2020 På 16.5.2020 den 21.55, AlkoMann skrev: Ifølge en skuespiller i NRK serien "17" snakker alle kebab norsk nå ? Jeg har selv overhørt vestkantungdom som snakker kebab norsk . Jeg mener det er en språklig voldtekt . Æsj. Det er blitt et motefenomen. Men bare æsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlkoMann Skrevet 20. mai 2020 Forfatter #33 Del Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, Drizzt skrev: Æsj. Det er blitt et motefenomen. Men bare æsj. Man har hatt jazz og hippieslang, men dette er verre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #34 Del Skrevet 20. mai 2020 Det er griseharry. Anonymkode: 886d4...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå