Gå til innhold

Noen voksne her som har hatt sopp i munnen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan føles det? Sårt/klør/svir/tørt/vondt etc? Eller ingenting? Fikk dere medisin, i så fall hvordan virket den? Lindret umiddelbart? Merket dere forskjell? 

Har en liten baby som har hatt munnen full av sopp lenge, men fastlege har ikke villet medisinere. Babyen har heller ikke sovet nevneverdig på lenge. Hadde tilfeldigvis time hos en annen lege i går som skrev ut medisin umiddelbart, første dag med medisin i dag og plutselig sover hun som en stein 🤷🏽‍♀️ Så jeg lurer på om hun har hatt ubehag og vært plaget, og at medisinen lindrer så fort - eller om jeg bør være bekymret for allmenntilstanden hennes 😅 Hun har seriøst sovet i hele dag omtrent.. Til vanlig de siste ukene bare 45-min dupper tross for at hun er stuptrøtt...

Anonymkode: d26f3...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjente ingenting spesielt i munnen, men alt av farger ble veldig tydelig etterpå, og jeg fikk voldsomt til latterkrampe.

Anonymkode: f9dff...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjente ingenting spesielt i munnen, men alt av farger ble veldig tydelig etterpå, og jeg fikk voldsomt til latterkrampe.

Anonymkode: f9dff...909

Jeg mente selvsagt soppinfeksjon. Ikke morsomt, er snakk om en baby her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det, ikke alvorlig. Var som skyer eller flekker på innsiden av kinnet og litt belegg på tunga. Kunne gni det på innsiden av kinnene av og da var det rødt under men ikke vondt, bare litt mer følsomt. Jeg leste ett kjerringråd om å gni de bort med saltvann, funkt men ikke sikker på om det har noe med saltvann å gjøre. Moren min sa hun trodde det kan være noe med at det er sterilt vann siden man koker opp saltvannet, hun fikk råd om å bruke selter på meg da jeg var baby på 80 tallet. Selter er ikke i salg lenger men var som farris. Samme prinsipp med sterilt vann tror jeg? Dette var kanskje ikke noe hjelp egentlig men mine erfaringer da 🤗

Anonymkode: c7e63...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det, ikke alvorlig. Var som skyer eller flekker på innsiden av kinnet og litt belegg på tunga. Kunne gni det på innsiden av kinnene av og da var det rødt under men ikke vondt, bare litt mer følsomt. Jeg leste ett kjerringråd om å gni de bort med saltvann, funkt men ikke sikker på om det har noe med saltvann å gjøre. Moren min sa hun trodde det kan være noe med at det er sterilt vann siden man koker opp saltvannet, hun fikk råd om å bruke selter på meg da jeg var baby på 80 tallet. Selter er ikke i salg lenger men var som farris. Samme prinsipp med sterilt vann tror jeg? Dette var kanskje ikke noe hjelp egentlig men mine erfaringer da 🤗

Hadde det både som voksen og som baby. Ble litt rotete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Merket du noe til det da du hadde det, altså noe ubehag knyttet til det? vi har som sagt fått medisin av lege nå, men ellers takk for tips 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei litt sår under soppen liksom, om det gir mening? Og litt mer følsom for surt og salt. Litt rød under soppen når jeg gnidde de bort. Ikke mye ubehag. Men jeg hadde ikke så mye.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei litt sår under soppen liksom, om det gir mening? Og litt mer følsom for surt og salt. Litt rød under soppen når jeg gnidde de bort. Ikke mye ubehag. Men jeg hadde ikke så mye.  

Skjønner. Takk for svar! Høres jo ut som det kanskje kan være plagsomt for en baby da? Og her er det som sagt myye.. Hun virker frisk og fin når hun er våken, men jeg blir ørlite bekymret for denne voldsomme sovingen som kom umiddelbart da vi startet medisinering 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan Google symptomer. Umulig å vite om hun har lite, mye eller ingenting.

Anonymkode: 9a702...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2020 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Du kan Google symptomer. Umulig å vite om hun har lite, mye eller ingenting.

Anonymkode: 9a702...354

Ja vet det, men finner ikke svar på google om de andre spm - som hvor fort medisinen virket osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...