Gå til innhold

stort savn.


Gjest messengerboy

Anbefalte innlegg

Gjest messengerboy

Når noen som man er glade i dør og går bort så blir det veldig tungt, og jeg føler stort savn. Har vært så uheldig å miste mange nære, både i familien min og blandt mine venner. Går ikke an å sette opp noen skala om hvem som betydde mest for meg, men da moren min gikk bort for få år siden kjennes ut som om det "gjør mest vondt".

Mistet også min aller beste venn, og dette merkes jo mest i hverdagen, da vi hang sammen i tykt og tynt. Både i sorger og gleder. Så nå når det feks er helg og ferietid kommer alle gode minner tilbake, og jeg blir minnet på at de faktisk er borte, og det er ikke bare en vond drøm som jeg kan våkne bort fra.

Jeg viste helt sikkert til alle de som jeg har mistet at jeg var glade i dem gjennom mine handlinger overfor dem, men det som plager meg mye er at jeg aldri sa direkte til dem at "jeg er glad i deg". Dette får jeg aldri gjort noe med, men kan jo fortsette med å si dette til dem som jeg er så heldige å ha nær meg idag.

En fattig trøst får være det at jeg kun har gode minner å tenke tilbake på både når jeg tenker på far, mor, søster, bestevenn eller andre jeg har mistet. Og dette er tanker som får meg til å gå videre i mitt forholdsvis unge liv.

Dette var bare noen raske tanker jeg hadde på formiddagen idag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest L@dy in red

Har ingen problemer med å forstå at det har vært vanskelig å måtte gå gjennom så mye bortgang fra dem man er glad i.

Selv har jeg opplevd å miste alle mine nærmeste. Både ved bortgang og at hele familien ikke ville ha noe med meg å gjøre. Det har vært en vanskelig sorg og bære, men heldigvis nå som jeg er over det verste, så kan jeg si at dette har styrket meg.

Og jeg er også overbevist over at dette har gjort noe med deg. Savnet vil alltid være der. Og selv om dette ikke er en trøst for deg, så er det godt å ha en grav å gå til. For slik føles det for meg i min situasjon at det hadde vært bedre å ha en grav å gå til, enn at min egen familie ikke ville vite av meg.

Da hadde jeg ihvertfall noe å gå til for å si det sånn.

Håper du har andre familie medlemmer å støtte deg til, og at du prøver å engasjere deg i noe du liker. noe som vil oppta tiden din.

Håper også at du virkelig har fått bearbeidet sorgen din og at du har hatt noen å dele den med. Viktig at du ikke forskyver sorgen, vist du forstår hva jeg mener.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest L@dy in red

HO HO, DET ER BARE MEG :o Nei, nå har jeg klikket for mangen ganger. :ler: :oops: :ler: :oops: Det ble nå bare sånn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...