AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #1 Skrevet 16. mai 2020 For å virkelig forstå hvorfor noen blir sinte, hvite menn, er det på tide å snakke om deres seksualitet https://www.nettavisen.no/nyheter/en-hvit-mannsrolle-i-krise/3423968920.html Jeg kan selvsagt ta feil, men jeg skal komme med den påstanden at de aller fleste menn ikke oppfører seg som Manhsaus fordi de ikke får seg dame. Og er det egentlig så mange menn som oppfatter seg som incel? Jeg vil tro at de aller fleste menn ikke er som denne artikkelen beskriver. Eller kanskje er jeg bare naiv og de aller fleste menn er slik som artikkelen beskriver. Anonymkode: d7f4c...5c9
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #2 Skrevet 16. mai 2020 Har Mannshaus selv definert seg som en incel? Altså rent objektivt er jo dette en meget kjekk og attraktiv mann. Sett bort i fra handlinger osv. Dersom man bare hadde sett et bilde av han og ikke visst noe om han så er han jo en kjekk mann. Jeg vil ikke tro det har vært vanskelig for han å få sex. Å få dame derimot er nok litt vanskeligere. For å få sex trenger han bare å sjekke opp ei dame og holde kjeft om tankegodset sitt. Med det utseende kan jeg ikke tenke meg at det er noen vanskelig oppgave. Det finnes jo også damer med lignende tanker, holdninger og verdier, men de er få så det er nok ikke så lett å finne. Umulig? nei. Vanskelig? ja. Anonymkode: be92e...066
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #3 Skrevet 16. mai 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Altså rent objektivt er jo dette en meget kjekk og attraktiv mann. Sett bort i fra handlinger osv. Dersom man bare hadde sett et bilde av han og ikke visst noe om han så er han jo en kjekk mann. Jeg vil ikke tro det har vært vanskelig for han å få sex. Tja det er jeg ikke så sikker på. Han ser ung ut, og er blond. Ikke mandig nok. Det er nok vanskeligere enn du er klar over Anonymkode: f24a9...135
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #4 Skrevet 16. mai 2020 Jeg syns han er uheldig med utseende! Med det sagt, det er personlighet som avgjør om man får seg kjæreste. Han har falt på utsiden av diverse ungdomsgjenger av gudene-vet-hvilken-årsak. Men jeg er ikke overrasket over at han ikke kommer fra en tett, varm og kjærlig familie. Han virker som han ikke hadde en eneste virkelig nær relasjon til noen. Og med manglende sosiale skills i tillegg er veien kort til ekstreme holdninger. Han kunne sikkert liksågodt blitt ekstremveganer, blitzer, eller annen subkultur for rotløse kids. Anonymkode: 3e074...b26 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #5 Skrevet 16. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja det er jeg ikke så sikker på. Han ser ung ut, og er blond. Ikke mandig nok. Det er nok vanskeligere enn du er klar over Anonymkode: f24a9...135 Jeg er godt over 30 og er dame. Hadde ikke sagt nei dersom det hadde kommet tilnærminger fra en mann med hans utseende. (Hadde ikke brydd meg om alderen hans heller for øvrig) Han ser jo ung ut fordi han er ung? Og det er da ikke noe negativt i å være blond? Jeg vil veldig gjerne ha en blond mann. Vi ville fått fine blonde unger! Anonymkode: be92e...066
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #6 Skrevet 16. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg syns han er uheldig med utseende! Med det sagt, det er personlighet som avgjør om man får seg kjæreste. Han har falt på utsiden av diverse ungdomsgjenger av gudene-vet-hvilken-årsak. Men jeg er ikke overrasket over at han ikke kommer fra en tett, varm og kjærlig familie. Han virker som han ikke hadde en eneste virkelig nær relasjon til noen. Og med manglende sosiale skills i tillegg er veien kort til ekstreme holdninger. Han kunne sikkert liksågodt blitt ekstremveganer, blitzer, eller annen subkultur for rotløse kids. Anonymkode: 3e074...b26 Det er veldig sant. Det er derfor jeg måtte påpeke at Manshaus rent objektivt er en pen mann. Holdninger og oppførsel er nok det som gjør det vanskelig for han å få dame, men jeg tror han lett kunne fått sex dersom han holdt kjeft og oppførte seg noenlunde ordentlig. På den annen side så er nok ikke tilfeldig sex det han var mest ute etter heller da det kræsjer med hans verdenssyn. Anonymkode: be92e...066
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #7 Skrevet 16. mai 2020 LOL For et samfunn. Anonymkode: ce7fc...9c5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #8 Skrevet 16. mai 2020 Synes det er interessant at han nevner hvite menns behandling av kvinner, nå er det faen meg nok! Jeg er hvit norsk kvinne, og hvite vestlige menn er de som behandler kvinner aller best av noen nasjoner. Det kan man jo tydeigvis ved å sammenligne, Her slipper man å bekymre seg for å bli steinet til døde (men hvem vet hvordan dette blir i fremtiden), kvinner kan ta utdannelse, kvinner kan si hva meninger dem vil, man slipper å bli tvangsgiftet bort til kusiner osv, and the list goes on and on, man blir ikke utstøtt av familien sin fordi man ikke har plagg på hodet. Folk leter etter problemer hele tiden, tydeligvis, eller noe å være offer for. At Manshuas har psykiske problemer er det ingen tvil om. virket ikke som han hadde mange nære relasjoner heller. Ingen vet hvorfor noen blir slik, kanskje han rett og slett ble for innesluttet i sin egen verden. og det er grusomme handlinger han gjorde. Men hvorfor skal man si at dette dreier seg kun om sinte hvite menn? Finnes ikke sinte hvite menn i andre etniske grupper nei? Anonymkode: ce7fc...9c5 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #9 Skrevet 16. mai 2020 Det er 17mai imorgen, og ikke en gang en dag uten identitetspolitikk og slikt er mulig? Sånn er det verden blitt altså Anonymkode: ce7fc...9c5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #10 Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes det er interessant at han nevner hvite menns behandling av kvinner, nå er det faen meg nok! Jeg er hvit norsk kvinne, og hvite vestlige menn er de som behandler kvinner aller best av noen nasjoner. Det kan man jo tydeigvis ved å sammenligne, Her slipper man å bekymre seg for å bli steinet til døde (men hvem vet hvordan dette blir i fremtiden), kvinner kan ta utdannelse, kvinner kan si hva meninger dem vil, man slipper å bli tvangsgiftet bort til kusiner osv, and the list goes on and on, man blir ikke utstøtt av familien sin fordi man ikke har plagg på hodet. Folk leter etter problemer hele tiden, tydeligvis, eller noe å være offer for. At Manshuas har psykiske problemer er det ingen tvil om. virket ikke som han hadde mange nære relasjoner heller. Ingen vet hvorfor noen blir slik, kanskje han rett og slett ble for innesluttet i sin egen verden. og det er grusomme handlinger han gjorde. Men hvorfor skal man si at dette dreier seg kun om sinte hvite menn? Finnes ikke sinte hvite menn i andre etniske grupper nei? Anonymkode: ce7fc...9c5 Kort sagt, og det er sikkert en upopulær mening, men, men: Hvite menn blir kritisert fordi det ikke får noen konsekvenser. Det kommer ingen sterke reaksjoner på sånt i mediene, det kommer ingen protest fra de fleste hvite menn heller. Der andre lands menn går i harnisk i protester og medieinnlegg, så oppfører den hvite norske mann seg typisk som en godt oppdratt puddel. Anonymkode: 79ad7...7a8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #11 Skrevet 23. mai 2020 Tilsynelatende var han homofil og derfor følte han seg sikker som en synder mot menneskeheten. Anonymkode: 20454...906
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #12 Skrevet 23. mai 2020 Nei, alt står bra til med hvit mannsrolle. Det sagt er jeg lut lei av overføring av amerikanske holdninger om hvite menn, boomere, Karens osv. Da dette ikke reflekterer situasjonen vår i Norge. Anonymkode: 30dd5...0fc 4
Hr. Aktiv Skrevet 23. mai 2020 #13 Skrevet 23. mai 2020 Det er mange menn som er i denne gruppa som ikke blir valgt og dermed havner utenfor. Jeg kjenner til flere som aldri har hatt dame og de vil heller aldri få. Selv den minst attraktive jenta sikter høyere enn dette eller velger selv å ikke ha partner. Klart dette skaper en frustrasjon da de har like stort behov som oss andre. Slik frustrasjon må få et utspring et sted. Noen bærer det inni seg for evig og alltid mens andre utagerer. Dette problemet vil aldri forsvinne, men heller øke. Når noen har åpnet terrordøra så er det lett for flere tikkende bomber å komme etter.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #14 Skrevet 23. mai 2020 Mannlig kjønnsdrift er verdens største samfunnsproblem... Anonymkode: 78abb...d81 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #15 Skrevet 23. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, alt står bra til med hvit mannsrolle. Det sagt er jeg lut lei av overføring av amerikanske holdninger om hvite menn, boomere, Karens osv. Da dette ikke reflekterer situasjonen vår i Norge. Anonymkode: 30dd5...0fc Enig! Ingen av de mennene jeg kjenner er noe usikre i rolle og identitet. De klarer fint å navigere i et samfunn med mer likestilling uten at de føler seg truet på noen som helst måte. Klart det er noen som faller utenom. Og det er trist. Men de representerer ikke flertallet av norske menn som har det helt fint i dag. Anonymkode: 7d1e9...df4 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #16 Skrevet 23. mai 2020 7 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Det er mange menn som er i denne gruppa som ikke blir valgt og dermed havner utenfor. Jeg kjenner til flere som aldri har hatt dame og de vil heller aldri få. Selv den minst attraktive jenta sikter høyere enn dette eller velger selv å ikke ha partner. Klart dette skaper en frustrasjon da de har like stort behov som oss andre. Slik frustrasjon må få et utspring et sted. Noen bærer det inni seg for evig og alltid mens andre utagerer. Dette problemet vil aldri forsvinne, men heller øke. Når noen har åpnet terrordøra så er det lett for flere tikkende bomber å komme etter. Du har et litt forvrengt verdensbilde. Overalt ser jeg helt ordinære menn i forhold med helt normale fine damer. Manshaus sitt utseende er heller ikke dårlig. De aller fleste menn får seg dame på et eller annet tidspunkt. Anonymkode: c2be0...cc3 1
Hr. Aktiv Skrevet 23. mai 2020 #17 Skrevet 23. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har et litt forvrengt verdensbilde. Overalt ser jeg helt ordinære menn i forhold med helt normale fine damer. Manshaus sitt utseende er heller ikke dårlig. De aller fleste menn får seg dame på et eller annet tidspunkt. Anonymkode: c2be0...cc3 Ehhh nei det er mange menn som ikke får damer. I voksen alder endrer det seg litt og kan virke litt enklere, men fremdeles er det veldig vanskelig for mange. I ung alder når hormonene herjer som verst så er det ikke sikkert damer titter på deg engang. Utseende trenger ikke være feil i det heletatt, men oppførselen virker avtennende til damer og de skyr banen. Har da sett dette i praksis mange ganger. Kjenner folk i godt voksen alder som ikke har eller får partner. Du trenger kun en av disse for å begå terror slik Breivik og Manshaus har gjort. Hvis du da er en type som er "upopulær" til damer skal du da ta til takke med hun du ikke liker? De har like stort behov som oss andre, men klarer ikke å nå opp dit. Da får du en frustrasjon som må ut et sted. Enten blir du bitter, tar selvmord eller begår mord. Jeg er ganske sikker på at det går mange folk rundt i ganske land med en partner de egentlig ikke liker bare fordi de ikke får annet.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #18 Skrevet 23. mai 2020 20 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Ehhh nei det er mange menn som ikke får damer. I voksen alder endrer det seg litt og kan virke litt enklere, men fremdeles er det veldig vanskelig for mange. I ung alder når hormonene herjer som verst så er det ikke sikkert damer titter på deg engang. Utseende trenger ikke være feil i det heletatt, men oppførselen virker avtennende til damer og de skyr banen. Har da sett dette i praksis mange ganger. Kjenner folk i godt voksen alder som ikke har eller får partner. Du trenger kun en av disse for å begå terror slik Breivik og Manshaus har gjort. Hvis du da er en type som er "upopulær" til damer skal du da ta til takke med hun du ikke liker? De har like stort behov som oss andre, men klarer ikke å nå opp dit. Da får du en frustrasjon som må ut et sted. Enten blir du bitter, tar selvmord eller begår mord. Jeg er ganske sikker på at det går mange folk rundt i ganske land med en partner de egentlig ikke liker bare fordi de ikke får annet. Kommer jo an på hva man mener med de "fleste". Rent tallmessig får nok de "fleste" seg dame en eller flere ganger i livet, men det er nok også en betydelig minoritet som tilsynelatende aldri har dame. I min videre omgangskrets vet jeg minst om fire menn som ikke har hatt dame før (hvert fall så langt jeg har sett og basert på det de har fortalt), og de er alle rundt 40 og oppover. Og hva som gjør de "upopulære" tror jeg faktisk ikke ligger i utseende eller sosioøkonomisk status. De fire jeg kjenner til har alle greie til ganske gode jobber og et normalt til bra utseende. Er nok mye som ligger i oppførsel og sjenerthet og mulig manglende erfaring som ungdom og ung voksen. Kan også være at de har gitt litt opp på grunnlag av at de ikke har hatt tidligere erfaringer. Egentlig bare litt trist på deres vegne syntes jeg. Greit nok at ikke alle blir familiefedre med hus og stakittgjerde, men å aldri ha en form for romantisk forhold virker ganske synd. De fire jeg vet om er alle stabile karer som kunne hatt en del å tilby, men det hjelper jo lite hvis man ikke greier å skape noen interesse. Når det gjelder folk som er sammen med noen man innerst ikke liker er jo det også trist, men for de fleste er det mulig å finne en middelvei. De fleste får ikke akkurat hva de vil ha i livet og de færreste får det (objektivt sett) mest attraktive partnerne, så da må man satse på noen man likevel kan få gode følelser for dersom man vil ha en partner. Anonymkode: 79ad7...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #19 Skrevet 23. mai 2020 En ganske betydelig andel menn får aldri kjæreste, for mange av disse er nok dette så knusende at det overskygger alt av positive ting i livene deres. Andelen evig single menn øker ganske drastisk i Norge, det handler kanskje litt om en stadig tøffere konkurranse pga tinder og slik. Anonymkode: f24a9...135
Anonymburker Skrevet 23. mai 2020 #20 Skrevet 23. mai 2020 Det er et vanskelig tema. Og fordi temaet blir avfeid på alle mulige måter, så skaper det en frustrasjon og et voksende hat blant de som hverken blir sett eller anerkjent av andre damer. I tillegg blir man da avvist når man lufter et tema som faktisk er reelt for mange menn, mens de fleste kvinner og mange menn bare fnyser av temaet som en bagatell. De kan ikke sette seg inn i en slik problemstilling. Begrepet incel kjenner jeg meg ikke igjen i. Til tross for lite sosialisering har jeg hatt damer og partnere, men ikke mange og med lange mellomrom mellom hver. Nå er det snart 2 år siden sist. Jeg har hatt god uttelling i forhold til mitt nivå av sosial omgang, og tror veldig mange med like lite nettverk og omgangskrets som meg hadde slitt med å få partner. Likevel kan jeg kjenne på en frustrasjon og bitterhet over at det aldri blir min tur. Jeg kan lese om kvinners krav på nett og på tinder, og kjenne på sinne over det. Jeg glemmer i de øyeblikkene at det har vært damer som har ansett meg som god nok. Det er ikke veldig mange, men for meg handler det bare om å finne denne ene. Selvsagt er det frustrerende å ikke oppleve fysisk nærhet og å ha en trofast samtalepartner. Selvfølgelig kan man bli ensom og bitter av det. Det er dager hvor jeg beundrer meg selv i speilet og føler meg kjekk, mens jeg andre dager bare vil gi opp alt og gjøre slutt på lidelsen det er å alltid være alene. Dessverre kan man ikke gardere seg mot at menn blir sinte og voldelige av konstant avvisning. Når temaet ikke engang kan diskuteres får man tåle at det har sine konsekvenser. Tar fullstendig avstand fra all form for hat og vold, men jeg kan skjønne mekanismene som ligger bak. Menn er testosteronbomber, og får de det ikke ut i kjærlighet og fysisk samvær, kommer det ut i hat og i verste fall vold. Problemet med hele temaet er at det finnes ingen god løsning. Ingen kan tvinge en dame til å ha sex med en mann, ei heller være kjæresten hans. Kvinner er i all sin rett til å vurdere hvem som er gode nok partnere for dem. Noen har flere kriterier enn andre. Å la en annen person komme nært innpå deg, både fysisk og psykisk, er et stort valg. Livet er knallhardt, og en del mennesker vil dessverre falle igjennom. Jeg mener helt klart, selv om jeg aldri kunne gjort det selv, at sexkjøp bør være lovlig. Det er lov å selge, men ikke kjøpe. Makes no sense. Det kan dekke behovet for en del frustrerte menn, men de fleste vil nok være frustrert over å ikke ha en fast partner. Så mener jeg også at både disse mennene og alle kvinner bør gå litt i seg selv. Menn bør tenke; "hva kan jeg forbedre ved meg selv for å bli mer attraktiv?". "Kan jeg endre holdninger eller klesstil? "Kan jeg begynne å trene for å se bedre ut"? Jeg skal være forsiktig med å si hva kvinner kan gjøre annerledes, siden jeg ikke er kvinne og ikke kan basere meg på at alle kvinner har like bastante krav til partneren. Å være tiltrukket av noen er viktig, men jeg mener at det er noe feil hvis høyden på en person, hva man jobber med eller hvor mye man tjener, har noe å si for om man blir fysisk tiltrukket. Og som en generell regel kan man si at alle kvinner, på lik linje som menn, har et ansvar om å avvise noen på en høflig måte. Vær klar over at hvis du er overlegen og viser at du mener du er for bra for han, så vil det kunne skape kjipe følelser og gi en grobunn til hat. Det var dagens visdomsord fra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå