Iselinvf Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Jeg tror det ihvertfall. Hun er på sin 4. Uke og det er ikke så mye tegn jeg ser, annet enn at hun er mer trøtt og spiser mer. Kan noen av dere kanskje legge til bildet av deres katt som var direktig på hennes 4. Uke? Hva burde jeg forberede meg på i all fall?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #2 Skrevet 16. mai 2020 Du må ta katten til dyrlege for å få kastrert den! Anonymkode: be639...b85 7
Kvinne87Rogaland Skrevet 16. mai 2020 #3 Skrevet 16. mai 2020 Det er faktisk ikke greit å få seg katt uten å sterilisere den. Det er direkte uansvarlig! 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #4 Skrevet 16. mai 2020 Nå må du ta deg sammen å ta katten til dyrlege! Hvor mange tråder skal du lage om den katten din som du tror er drektig egentlig?? Anonymkode: 5d273...e14 8
Troyamin Skrevet 16. mai 2020 #5 Skrevet 16. mai 2020 Anbefaler å lese her for å få mer kunnskap. I tillegg kan boken Obstetrikk hos hund og katt være til god hjelp. Dersom du har blandingskatt, anbefaler jeg deg å lese dette i tillegg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #6 Skrevet 16. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du ta deg sammen å ta katten til dyrlege! Hvor mange tråder skal du lage om den katten din som du tror er drektig egentlig?? Anonymkode: 5d273...e14 Dette, ts. Tror det er tråd nr. 3 du har startet på ganske kort tid. I de 2 andre trådene har du fått mange svar, der de aller fleste sier at du må ta katten med til veterinær. En veterinær vil kunne bekrefte/avkrefte om katten er gravid. Og viktigst av alt: Hos veterinæren kan du få katten kastrert. Anonymkode: 1e0e1...04a 7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #7 Skrevet 16. mai 2020 Hvorfor skal man kastrere katten? Det er naturlig for den å bli gravid. Og det er mange som vil ta over kattunger. Det er dyreplageri å kastrere katter synes jeg. Anonymkode: bfbf9...9c0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #8 Skrevet 16. mai 2020 Det er i hvert fall ingen problemer å bli kvitt kattunger her jeg bor. Det er mangel på dem. Anonymkode: 282b8...461
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #9 Skrevet 16. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man kastrere katten? Det er naturlig for den å bli gravid. Og det er mange som vil ta over kattunger. Det er dyreplageri å kastrere katter synes jeg. Anonymkode: bfbf9...9c0 Vet du hvor mange hjemløse katter det finnes bare i Norge? Vet du hvilken grusomme lidelser mange av dem går i gjennom? Les deg litt opp før du kommer med meningsløse påstander. (Kan forøvrig legge til at det er ganske naturlig for kvinner å gravid 1 gang pr. år fra tidlig i tenårene og frem til rundt 45 år. Er du i mot prevensjon også?) Anonymkode: 1e0e1...04a 14
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #10 Skrevet 16. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man kastrere katten? Det er naturlig for den å bli gravid. Og det er mange som vil ta over kattunger. Det er dyreplageri å kastrere katter synes jeg. Anonymkode: bfbf9...9c0 Du må oppdatere deg om hva som er et bra liv for katter. For det du sier vitner bare om uvitenhet. Anonymkode: 5d273...e14 6
Ardwinna Skrevet 16. mai 2020 #11 Skrevet 16. mai 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man kastrere katten? Det er naturlig for den å bli gravid. Og det er mange som vil ta over kattunger. Det er dyreplageri å kastrere katter synes jeg. Anonymkode: bfbf9...9c0 Det er ikke naturlig for katter å leve i Norge, da den type katt vi har domestisert er ørkendyr med pels som er bygd for å holde varmen ute. Kanskje du da også mener at ingen burde ha katt her i Norge? Synd det ikke er lov å si i fra om trolling, for at det er dyreplageri å kastrere katten er så tullete at det er mer enn på grensen til t-ordet. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er i hvert fall ingen problemer å bli kvitt kattunger her jeg bor. Det er mangel på dem. Anonymkode: 282b8...461 Si det til den lokale dyrebeskyttelsen, og se om de er enige med deg. Merkelig at de frivillige i Dyrebeskyttelsen og andre lignende organisasjoner nærmest renner over av katter i alle aldre som tydeligvis ingen vil ta vare på, mens man leser på nett at det er sånn veldig mangel på katter rundt omkring. Det er noe som skurrer veldig her. Jeg tenker at den dagen Dyrebeskyttelsen må legges ned på grunn av at de ikke lenger har noe å gjøre, da kan vi snakke om mangel på katter. Da er det også et tegn på at folk endelig har skjønt alvoret og kastrert kattene sine. Til de som da er redd for at kattene skal dø ut, så skjer ikke det uansett om folk blir mye flinkere til å kastrere, av to årsaker: det vil alltid skje noen uhell der fertile katter enten slippes ut i god tro om at de ikke er kjønnsmodne, eller at de sniker seg ut. Den andre årsaken er at kontrollert rasekattavl fortsetter som før. Det hender til og med at en fertil rasekatt lurer seg ut og parer seg. I tillegg har man en liten gjeng med idioter som aldri kommer til å høre etter, og som kommer til å hente gratis kattunger hos naboen og slippe dem ut fertile og uten mikrochip. Så slutt å spre fjas om "dyreplageri", og kastrer katten! Vi er i 2020 og folk burde være være kommet seg over dette tullete "kastrering er dyreplageri" nå. Endret 16. mai 2020 av Ardwinna En viktig kommafeil :) 8
Diamant20 Skrevet 16. mai 2020 #12 Skrevet 16. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man kastrere katten? Det er naturlig for den å bli gravid. Og det er mange som vil ta over kattunger. Det er dyreplageri å kastrere katter synes jeg. Anonymkode: bfbf9...9c0 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er i hvert fall ingen problemer å bli kvitt kattunger her jeg bor. Det er mangel på dem. Anonymkode: 282b8...461 Også blir kattungene dumpet/forsvinner/blir hjemløse når de er 10mnd gamle pga uansvarlige katteeiere. Det er IKKE dyrplageri å kastrere, tvert i mot fordeler som ikke bare har med kattunger å gjøre. 2 timer siden, Ardwinna skrev: Det er ikke naturlig for katter å leve i Norge, da den type katt vi har domestisert er ørkendyr med pels som er bygd for å holde varmen ute. Kanskje du da også mener at ingen burde ha katt her i Norge? Synd det ikke er lov å si i fra om trolling, for at det er dyreplageri å kastrere katten er så tullete at det er mer enn på grensen til t-ordet. Si det til den lokale dyrebeskyttelsen, og se om de er enige med deg. Merkelig at de frivillige i Dyrebeskyttelsen og andre lignende organisasjoner nærmest renner over av katter i alle aldre som tydeligvis ingen vil ta vare på, mens man leser på nett at det er sånn veldig mangel på katter rundt omkring. Det er noe som skurrer veldig her. Jeg tenker at den dagen Dyrebeskyttelsen må legges ned på grunn av at de ikke lenger har noe å gjøre, da kan vi snakke om mangel på katter. Da er det også et tegn på at folk endelig har skjønt alvoret og kastrert kattene sine. Til de som da er redd for at kattene skal dø ut, så skjer ikke det uansett om folk blir mye flinkere til å kastrere, av to årsaker: det vil alltid skje noen uhell der fertile katter enten slippes ut i god tro om at de ikke er kjønnsmodne, eller at de sniker seg ut. Den andre årsaken er at kontrollert rasekattavl fortsetter som før. Det hender til og med at en fertil rasekatt lurer seg ut og parer seg. I tillegg har man en liten gjeng med idioter som aldri kommer til å høre etter, og som kommer til å hente gratis kattunger hos naboen og slippe dem ut fertile og uten mikrochip. Så slutt å spre fjas om "dyreplageri", og kastrer katten! Vi er i 2020 og folk burde være være kommet seg over dette tullete "kastrering er dyreplageri" nå. Enig! https://www.tv2.no/nyheter/11440479/ 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #13 Skrevet 19. mai 2020 På 16.5.2020 den 14.22, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man kastrere katten? Det er naturlig for den å bli gravid. Og det er mange som vil ta over kattunger. Det er dyreplageri å kastrere katter synes jeg. Anonymkode: bfbf9...9c0 Og hvem skal ta seg av alle kattene som kattemor avler oppigjennom årene? Du? Anonymkode: c38b0...d4d 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå