Gjest fast gjest Skrevet 26. juni 2005 #1 Skrevet 26. juni 2005 eller noe beslektet; anleggsgartner, hagedesigner, feks? Jeg har allmennfag og høyere utdanning fra før, men utdanninga er av en slik art at det er praktisk talt umulig å få fast (eller i det hele tatt kontinuerlig) jobb i det hele tatt, med mindre jeg tar en lengre tilleggsutdanning, som medfører en avsporing fra den opprinnelige utdanninga... Jeg tenker derfor på å ta en helt annen (helst kortere) utdanning (og heller jobbe med "den første utdanninga" på si...). Gartner, gjerne hagedesigner med et spesialfelt, er den utdanninga som frister mest - jeg har hatt relaterte sommerjobber hvor jeg har trivdes veldig godt, jeg har ganske gode kunnskaper fra før basert på interesse, og.. i det hele tatt. Er det noen her som vet noe om arbeidsmarkedet? Og da jeg har forholdsvis mye skolegang fra før, og lever et halvveis etablert liv; om jeg kan "slippe" en del av teoriundervisningen, eller om jeg kan ta denne hjemmefra/i konsentert form? Og om det er noen spesielle ting jeg bør tenke på; feks arbeidssituasjonen om vintern..? Kunnskaper om maskiner? Førerkort for underlige og store kjøretøyer? Puh - dette ble et langt innlegg. Og jeg HAR sendt mail til gartnerskoler også, altså. Men hvis noen føler de har noe å svare her blir jeg veldig glad:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå