Gå til innhold

En teoretisk problemstilling ang slankeopperasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom til å tenke på noe angående slankeoperasjon. Hvis en person med feks 22 i BMI drar til privat kirurg og vil betale for slankeoperasjon for å bli tynnest mulig, ville kirurgen gått med på det siden han jobber privat? 

Jeg vet det er en BMI-grense i det offentlige, men er det det i det private? Hva ville skje hvis en privat kirurg lot seg betale også endte personen opp som livstruende undervektig? Ville han mistet lisensen? 

Enn i utlandet, type litt mer lugubre praksiser? 

Det er sikkert et dumt spørsmål, men jeg har tenkt på det mange ganger for det finnes garantert de som har prøvd å oppsøke private praksiser for å få "hjelp" til å fortsette spiseforstyrrelsen sin. Eller? 

Jeg vil jo anta at enhver oppegående kirurg vil si nei til en eventuell pasient som spør om dette, men det finnes jo kirurger som bare tenker penger. Se bare på alle disse plastiske kirurgene som koser seg med å tjene penger på andre mennesker sine komplekser, men som egentlig er helt normale, flotte folk. 

Anonymkode: 33c24...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel grense på 30 eller 35 hos privat mener jeg å ha lest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke her i Norge mest sannsynlig. Jeg har vært på 2 konsultasjoner ang tunge øyelokk og ingen av de ville operere meg fordi de mener resultat ikke blir bra når jeg i stedet får arr.

 

Jeg tror nok etikk og de vern vi har i helsenorge vil skåne oss her i landet, men det er nok mange kirurger i utlandet som gir beng så lenge de får penger. Se Botched på tv2 feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tessa12 skrev:

Det er vel grense på 30 eller 35 hos privat mener jeg å ha lest. 

Okei. Ja det høres jo fornuftig ut. Jeg hadde en kort periode BMI på 29 da og det kunne aldri falt meg inn å satse på operasjon framfor naturlig vektnedgang. 

57 minutter siden, addict skrev:

Ikke her i Norge mest sannsynlig. Jeg har vært på 2 konsultasjoner ang tunge øyelokk og ingen av de ville operere meg fordi de mener resultat ikke blir bra når jeg i stedet får arr.

 

Jeg tror nok etikk og de vern vi har i helsenorge vil skåne oss her i landet, men det er nok mange kirurger i utlandet som gir beng så lenge de får penger. Se Botched på tv2 feks. 

Ja og det er bra vi har dette vernet i Norge. Er mye rart der ute i andre land. 

 

TS

Anonymkode: 33c24...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...