Gå til innhold

Tilbakevendende sopp i underlivet.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med tilbakevendende sopp i underlivet mitt.

Har blitt henvist til en spesialist, men det er over ett års ventetid og nå kom jo corona i tillegg i veien.

Canesten og slike reseptfrie kremer virker ikke. 

Noen med en heksekur her?

Anonymkode: 5b860...8dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jo være en årsak.til at soppinfeksjonen kommer tilbake? Ting du kan prøve, er å bytte til truser i ren bomull hvis du ikke bruker dette allerede. Unngå stringtruser. Ikke vanlig såpe i underlivet. 

Hvordan er kostholdet? Mye sukker og gjær kan påvirke bakteriefloraen.

Bruker du spiral? Jeg var plaget med stadig underlivsinfeksjon i flere år helt til jeg fikk fjernet spiralen, og har aldri vært plaget etter det.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alltid canesten hjelper, da må du få en skikkelig kur på resept. 
unngå stramme bukser, stringtruse og bli klam. Ikke Helbarber deg Nedentil, la håret rundt sprekken være igjen, for å unngå at det blir for tett. 
bruk bommulstruser og skift hver dag, dusj kun med rent vann. 

Anonymkode: eaf09...30f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be mannen din vaske seg grundigere.

Anonymkode: f0fe6...bd4

AnonymBruker
Skrevet

Be mannen din vaske seg grundigere.

Anonymkode: f0fe6...bd4

Skrevet

Er du helt sikker på at det ikke er bakteriell vaginose? Symptomene er veldig like. Trodde selv jeg fikk sopp til stadighet, men var bv

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Partneren din må behandle seg, ellers kan dere smitte hverandre fram og tilbake. 

Anonymkode: 3ccae...e50

Skrevet
1 time siden, Yoshi skrev:

Er du helt sikker på at det ikke er bakteriell vaginose? Symptomene er veldig like. Trodde selv jeg fikk sopp til stadighet, men var bv

Dette!

Jeg dro selv til privat gynekolog pga eviglang ventetid på sykehus. Jeg har så like symptomer jeg ser nesten ikke forskjell på bakteriell vaginose og soppinfeksjon 🤷‍♀️

Kan også prøve å unngå bruk av tampong, og unngå å ha sex uten kondom, i tillegg til de andre tipsene i tråden.

AnonymBruker
Skrevet

Multi gyn actigel redda livet mitt når det kommer til kronisk sopp. Ble kvitt dritten over natta, men må bruke det med jevne mellomrom da

Anonymkode: c166a...075

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være mensen som gir deg sopp? Jeg får sopp hver gang jeg har mensen, så nå hopper jeg over den pillefrie uka.

Anonymkode: bb02d...fea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...