Gå til innhold

Bipolar og alkohol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har en bror som er bipolar og som også drikker mye alkohol - vil si nesten daglig. Man merker ikke nødvendigvis at han er full, men man lukter sprit fra ånden hans og man merker at han ikke er helt til stede. Han bruker alkohol som selvmedisinering tror jeg, fordi han ikke går på medisiner. Han sliter veldig. Problemet er at han nekter å gå til psykologen eller psykriateren, og vil ikke ta piller. Jeg aner ikke hva jeg kan gjøre, jeg ser at livet hans er helt forferdelig for ham, men som pårørende er det veldig lite jeg kan gjøre når han er voksen og jeg eller andre i familien ikke kan tvinge ham til psykriater eller til å ta medisiner eller få hjelp. Han skriver tidvis meldinger til meg på facebook og skriver at han føler at han er en byrde for familien, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Når man snakker med ham så glemmer han hva man har sagt like etterpå, eller eventuelt later som ingenting. 

Føler meg helt hjelpeløs som pårørende. Noen som har erfaring, og vet hva jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 31731...fe9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hender også at han ringer helt ut av det blå, og når vi snakker så gir ingen av de tingene han sier mening-  usammenhengde, han lytter ikke, han gråter muligens. 

Anonymkode: 31731...fe9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...