AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Fikk nexium til min 4 mnd gamle baby for Ä kanskje bedre refluksen.  Er det noen som har hatt effekt av det? Fikk dere noen spesielle bivirninger?  Litt bekymra fordi har hatt 4 mnd med kolikk, sÄ vil helst ikke pÄdra mer magesmerter enn det har vÊrt.. Anonymkode: 25c51...0c8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 Det hjalp mot reflux en kort periode,men lille fikk sĂ„ hard mage av det,som fĂžrte til forstoppelse,og sĂ„ verre reflux grunnet forstoppelsenđŹ slutta med nexium og prĂžver heller Ă„ minske refluxen med riktig mat,og behandling hos osteopatđ min er 15 mnd nĂ„,spiser melkefritt og uten tomat og appelsinjuice som trigger refluxen. Anonymkode: abe2d...ded
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hjalp mot reflux en kort periode,men lille fikk sĂ„ hard mage av det,som fĂžrte til forstoppelse,og sĂ„ verre reflux grunnet forstoppelsenđŹ slutta med nexium og prĂžver heller Ă„ minske refluxen med riktig mat,og behandling hos osteopatđ min er 15 mnd nĂ„,spiser melkefritt og uten tomat og appelsinjuice som trigger refluxen. Anonymkode: abe2d...ded Fikk baby mme eller mm? âșïžÂ Anonymkode: 25c51...0c8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #4 Skrevet 15. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk baby mme eller mm? âșïžÂ Anonymkode: 25c51...0c8 Mm fram til 7 mnd,og mme etterpĂ„. Anonymkode: abe2d...ded
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mm fram til 7 mnd,og mme etterpĂ„. Anonymkode: abe2d...ded Forstoppa selv pĂ„ mm...? đ«Â Jeg er sĂ„ skeptisk, sover dĂ„rlig nok fra fĂžr men mĂ„ vel bare prĂžve.. som legen sa sĂ„ er det ikke normalt at de skal fĂ„ pustestopp av gulp. Anonymkode: 25c51...0c8
Amy.kw Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 Vi fikk nexium nĂ„r baby var 6 mnd. Full effekt etter ca 7 dager, helt ny baby etter dette. Han er nĂ„ 9 mnd, fĂ„r 10 mg daglig. Ingen bivirkninger đ 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #7 Skrevet 15. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstoppa selv pĂ„ mm...? đ«Â Jeg er sĂ„ skeptisk, sover dĂ„rlig nok fra fĂžr men mĂ„ vel bare prĂžve.. som legen sa sĂ„ er det ikke normalt at de skal fĂ„ pustestopp av gulp. Anonymkode: 25c51...0c8 Jađ„ș Klart du mĂ„ prĂžve. Alt mĂ„ prĂžvesđ€koste hva det koste vil sier jeg,om det er penger eller tid eller energi. Alt for at lille skal bli bra†Anonymkode: abe2d...ded
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #8 Skrevet 15. mai 2020 15 minutter siden, Amy.kw skrev: Vi fikk nexium nĂ„r baby var 6 mnd. Full effekt etter ca 7 dager, helt ny baby etter dette. Han er nĂ„ 9 mnd, fĂ„r 10 mg daglig. Ingen bivirkninger đ Takk for svar! Hva plagdes han (du/dere og forsĂ„vidt) med fĂžr det som gjorde at du (slash lege) fĂžlte baby trengte behandling? Anonymkode: 25c51...0c8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #9 Skrevet 15. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jađ„ș Klart du mĂ„ prĂžve. Alt mĂ„ prĂžvesđ€koste hva det koste vil sier jeg,om det er penger eller tid eller energi. Alt for at lille skal bli bra†Anonymkode: abe2d...ded Takk for svar uansett â€ïž Kan jeg spĂžr en ting til, hvor gammel var baby da du prĂžvde nexium? đ Anonymkode: 25c51...0c8
Amy.kw Skrevet 15. mai 2020 #10 Skrevet 15. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Hva plagdes han (du/dere og forsĂ„vidt) med fĂžr det som gjorde at du (slash lege) fĂžlte baby trengte behandling? Anonymkode: 25c51...0c8 Vel, vi trudde fĂžrst han hadde kolikk, da han skrek fra han var ca 3 uker, til vi fikk medisin. Han kunne ikke ligge flatt, sov kun i vippestol eller i vogn som ble trillet pĂ„ ujevnt underlag. Han svelget masse, hadde mye hikke. Han ammet konstant, og brukte amming som selvmedisinering da melken lindret litt der og da. AltsĂ„, han kunne amme natten igjennom, men kun for Ă„ ta en slurk av gangen. Han har aldri sovet lengre enn 2 timer i strekk, de fĂžrste 6 mnd. Det skal ogsĂ„ nevnes at far har Ăžresykdom, og refluks selv i voksen alder, sĂ„ nĂ„r vi hadde utelukket Ăžreplager, ville fastlegen vĂ„r teste medisin pĂ„ han for Ă„ se om det kunne hjelpe.Â
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #11 Skrevet 15. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar uansett â€ïž Kan jeg spĂžr en ting til, hvor gammel var baby da du prĂžvde nexium? đ Anonymkode: 25c51...0c8 5 mnd fĂžrste gang,da gikk han pĂ„ det i 8 uker,og jeg sĂ„ bedring etter 2 dager..tok noen uker fĂžr forstoppelsen satte inn og Ăždela virkningen. Andre gang var han 14 mnd,da gikk han pĂ„ det i 3 uker fĂžr jeg kutta det ut,da det ikke virka i hele tatt.   Anonymkode: abe2d...ded
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #12 Skrevet 16. mai 2020 Jenta mi fikk nexium da hun var baby, men ble veldig forstoppet av det. Legen byttet til Zantac brusetabletter i steden, det virket helt supert for oss:) Anonymkode: 9c52b...a47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ