Gå til innhold

Nesten ingen bruker antibac på butikk??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Det er på vei inn i butikken som spiller størst rolle. Hjelper ikke å sprite seg på vei ut om du har gått runda i butikken og klasset med skittene hender. 

Hendene mine er rene når jeg kommer inn.

Anonymkode: 15a21...820

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis alle kunder skal vasken hendene i ett minutt, for det er faktisk det som kreves, så vil køen ved den vasken bli voldsomt lang. I de butikkene jeg er i, som de har vask, har de også disse håndtørkerne og det er jo det verste av det verste så da må man tørke seg på klærne.. 

Anonymkode: a14a2...52c

Lufttørkere bør absolutt ikke brukes nå. De blåser evt. bakterier og virus ut i lufta i rommet i veldig små dråper som det tar lang tid før forsvinner.

Anonymkode: 5eddd...751

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men da har jeg jo vasket hender i det jeg kommer inn i huset. Det er jo det første jeg gjør. Eneste dørhåndtaket jeg tar på er det på utsiden av ytterdøren. Det tar jeg ikke i på vei til butikken. 

Dersom huset og bilen er rene soner er det ikke slik at smitten bare plutselig dukker opp. Den må komme fra et sted. 

Hva folk tror om jeg driter jeg jo i. Man skal ikke tro, man skal vite. Tro kan man gjøre i kirken.

Anonymkode: e747d...72e

Du kan være smittebærer uten symptomer. Da kan det være virus på lysbrytere, dørhåndtak og diverse andre punkter du berører på vei ut av huset. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du selv har blitt syk uten å merke det enda. Siden ikke du kan vite det bør du også sprite på vei inn.

Anonymkode: 5eddd...751

Men hvordan i alle dager skal jeg kunne bli syk da? Jeg er jo aldri ute av huset annet enn for å dra på butikken! 

Dere snakker jo som om smitten er OVERALT, den er jo ikke det. Det er svært svært få personer som har smitten. Når jeg så og si aldri ser folk så er sjansen for at jeg skal smittes være tilnærmet lik 0. 

Og om jeg så skulle være syk uten å vite det selv så betyr ikke det at jeg smitter andre. Det er ikke slik at man har virus på hendene til enhver tid bare fordi man er syk, man må jo ha vært i nærheten av egne slimhinner eller få noen dråper på hendene for å være smittsom via hendene. Selv om jeg spriter hendene på vei inn i butikken er det tross alt verre dersom det skulle komme en plutselig nys. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Du kan være smittebærer uten symptomer. Da kan det være virus på lysbrytere, dørhåndtak og diverse andre punkter du berører på vei ut av huset. 

Hvordan? Hvordan i alle dager kan det være virus på lysbrytere, dørhåndtak og andre punkter i huset når det ikke er smitte i huset?

Ved håndvask i det man kommer inn i huset, hver gang man har vært ute, da er huset en ren sone. HVOR skal smitten komme fra????

Jeg TAR IKKE PÅ NOE!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hendene mine er rene når jeg kommer inn.

Anonymkode: 15a21...820

Du skrev: Hvordan vet du at de ikke vasket hendene med en gang de kom hjem eller med en gang de gikk ut av butikken?

Det avgjørende er å vaske hender på vei inn i butikken, hva folk gjør hjemme spiller ikke samme rolle i forhold til eventuell smittespredning på butikken. Jeg tror ikke at alle som går inn i butikken uten å vaske/sprite seg gjør dette i bilen på forhånd. 

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan? Hvordan i alle dager kan det være virus på lysbrytere, dørhåndtak og andre punkter i huset når det ikke er smitte i huset?

Ved håndvask i det man kommer inn i huset, hver gang man har vært ute, da er huset en ren sone. HVOR skal smitten komme fra????

Jeg TAR IKKE PÅ NOE!

Fra deg om du er bærer uten symptomer? Noen er syke uten å ha symptomer. Så med mindre du tester deg jevnlig kan du ikke vite med sikkerhet at du ikke er/har vært smittet.

Viruset smitter hovedsakelig via dråpesmitte. Du kan bli smittet i butikken ved at noen hoster eller nyser, eller via spytt når de prater. Du trenger ikke ta deg i ansiktet for å bli syk. Hadde det vært alt som skulle til hadde jo saken vært enkel. 

Endret av Nerine_
  • Liker 2
Skrevet

Synes de aller flesete er kjempeflinke, de jeg ser som gir faen i antibac og avstand er middelaldrende menn. :P 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Fra deg om du er bærer uten symptomer? Noen er syke uten å ha symptomer. Så med mindre du tester deg jevnlig kan du ikke vite med sikkerhet at du ikke er/har vært smittet.

Viruset smitter hovedsakelig via dråpesmitte. Du kan bli smittet i butikken ved at noen hoster eller nyser, eller via spytt når de prater. Du trenger ikke ta deg i ansiktet for å bli syk. Hadde det vært alt som skulle til hadde jo saken vært enkel. 

Ja, så klart, hvis jeg er smittet er det nødvendigvis smitte i huset mitt. Men jeg vasker jo hender før jeg går ut, ellers hadde ikke bilen vært ren sone. Og på vei ut så tar jeg ikke på noe som da eventuelt skulle hatt virus på seg. 

På den andre side, dersom jeg hadde vært smittet hadde jeg jo ikke fått gå ut av huset, så det er jo egentlig ikke noen diskusjon.

Skrevet

Her bruker jeg antibac, men når jeg må fysisk løfte opp flasken ,spraye meg og sette flasken ned igjen, er vitsen borte. Da er hendene skitne igjen. Så her bruker jeg heller min egen antibac.

En hindrer ikke smitte når en må ta på en flaske som mange andre har tatt på, når en skal sprite seg. Da drar en heller med seg de bakteriene inn i butikken som er på flasken. Jeg skulle ønske det var flere automatiske antibac stasjoner.

Eller så får en alt for lite antibac når en spriter seg.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, så klart, hvis jeg er smittet er det nødvendigvis smitte i huset mitt. Men jeg vasker jo hender før jeg går ut, ellers hadde ikke bilen vært ren sone. Og på vei ut så tar jeg ikke på noe som da eventuelt skulle hatt virus på seg. 

På den andre side, dersom jeg hadde vært smittet hadde jeg jo ikke fått gå ut av huset, så det er jo egentlig ikke noen diskusjon.

Forstår du ikke hva jeg sier...? Mange er smittet uten å vite det, ergo de lever livet som de skulle vært friske. Og det innbærer for mange å dra på jobb, butikken osv. Og da kan de åpenbart smitte andre. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, sommermor skrev:

Her bruker jeg antibac, men når jeg må fysisk løfte opp flasken ,spraye meg og sette flasken ned igjen, er vitsen borte. Da er hendene skitne igjen. Så her bruker jeg heller min egen antibac.

En hindrer ikke smitte når en må ta på en flaske som mange andre har tatt på, når en skal sprite seg. Da drar en heller med seg de bakteriene inn i butikken som er på flasken. Jeg skulle ønske det var flere automatiske antibac stasjoner.

Eller så får en alt for lite antibac når en spriter seg.

Gnir du ikke spriten på hendene etter å ha satt fra deg flasken?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Forstår du ikke hva jeg sier...? Mange er smittet uten å vite det, ergo de lever livet som de skulle vært friske. Og det innbærer for mange å dra på jobb, butikken osv. Og da kan de åpenbart smitte andre. 

Så klart, men da vil ikke spriting av hendene på vei inn i butikken ha noe som helst å si fra eller til på hvor mange jeg smitter. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Synes de aller flesete er kjempeflinke, de jeg ser som gir faen i antibac og avstand er middelaldrende menn. :P 

Jeg gir også faen i antibac fordi jeg ikke tåler den. Men vasker grundig med såpe og vann hvis butikken har vask. 

Anonymkode: 2c153...0a5

Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Gnir du ikke spriten på hendene etter å ha satt fra deg flasken?

Det er da ikke så lett å gni den utover samtidig som du må holde flasken.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Nerine_ skrev:

Med tanke på at det er så få påviste tilfeller for tiden, så er det ikke mange som er smittet uten å vite det. 
I kommunen jeg bor i har det knapt vært påvist en håndfull tilfeller og det er lenge siden sist påviste. 

Anonymkode: a14a2...52c

Skrevet

Samle opp en skvett sprit i hånda, sett fra deg flasken, så gnir du hendene sammen...?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du holder jo ikke flaska mens du smører det inn. Du tar flaska med en hånd, spruter en dæsj i den andre hånden, setter fra deg flaska og så gnir du hendene sammen og smører dæsjen med antibac utover begge hendene.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så klart, men da vil ikke spriting av hendene på vei inn i butikken ha noe som helst å si fra eller til på hvor mange jeg smitter. 

Neida, hvis du er sikker på at alle berørinspunkter i huset er rene til enhver tid så, evnt ikke tar på noe overhode på vei ut av huset. 

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, dette er komisk lesing. Har enkelte folk fått obsessiv-kompulsiv lidelse for bakterier nå? Skal både hus, bil og hender sprites ned flere ganger om dagen? Herregud folkens, hadde dette viruset smittet så jævlig så hadde vi allerede hatt langt flere tilfeller. For de fleste har vært "slepphendte" siden dag én av disse tiltakene.

Anonymkode: 63b2a...c71

• Liker 5
  • Opprett ny...