Gå til innhold

Nesten ingen bruker antibac på butikk??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke uten å komme på kant med min dårlige forståelse av menneskerettighetene.

Anonymkode: e747d...72e

Fixed that for you.

Anonymkode: 5eddd...751

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god del har antibac i bilen og smører inn hendene både før og etter butikkbesøk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spriter ikke hendene i butikken. Vasker heller hendene, og desinfiserer varene når jeg kommer hjem.

Anonymkode: 393af...ddb

AnonymBruker
Skrevet
På 15.5.2020 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er enig at smitten først og fremst går via dråpe, men når man ser hvordan folk oppfører seg... Hoster i hånden og åpner døra til melken rett etterpå...

Anonymkode: 213d0...785

Ja, utrolig at folk enda ikke har lært det. Man skal ikke hoste i hånda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 15.5.2020 den 14.13, Nerine_ skrev:

Tar du aldri på noe i huset ditt uten å vaske hender? Dørhåndtak, lysbrytere osv?

Problemet med å ikke vaske/sprite hender på vei inn i butikken er at folk tror du gir f. 

Jeg gjør faktisk ikke det, med unntak av å låse døra når jeg kommer inn. Etterpå røres den ikke, og ingenting annet heller, får hendene er vasket. Hverken før eller etter korona.

Hva folk tror, får de bare tro. Jeg vet selv sannheten. Går f.eks også med identiske klær ofte, for å unngå masse klesvask. Hvis folk tror jeg går med de samme klærne hver dag, betyr det faktisk ingenting. Jeg vet selv at jeg ikke gjør det.

AnonymBruker
Skrevet
På 15.5.2020 den 12.29, AnonymBruker skrev:

Jeg er som regel innom en stor matvarebutikk i Bergen et par ganger i uka. I går da jeg var innom, la jeg merke til at 7-8 andre som gikk inn, ikke "spritet" seg.... Flere av dem gikk rett til brøddisken og åpnet døra og tok bakervarer med hendene. Et par andre gikk i kjøledisken og tok i håndtakene på glassdørene for å hente varer. Etterpå betalte de i kassen, og trykket med fingrene sine på betalingsautomaten. I dag tenkte jeg at jeg skulle se om det skjedde i dag også. I de minuttene jeg var inne var det kun 1 annen og meg som "spritet" hendene. Driter folk i alt nå som ting begynner å åpne? Tror de at viruset er borte?  

Anonymkode: 213d0...785

Spriter meg hvis det er en dispenser jeg slipper å ta på, men nekter å ta på flasker alla andre har pellet på, da bruker jeg min egen. Så nei, gir absolutt ikke blaffen, men synes ikke det er spesielt hygienisk når samtlige peller på samme ting. Er man litt uheldig så blir man syk istedet. 

Anonymkode: 84581...491

Gjest Musculi
Skrevet

Det holder som regel med en håndvask eller dusj før butikkturen, det skaper et tørt miljø på hendene

AnonymBruker
Skrevet
På 15.5.2020 den 12.32, Teyla skrev:

Jeg spriter hendene mine selv. Vil ikke ta på pumpeflaske i butikken som alle tar på 😫 Spriter meg også underveis i butikken, men gjerne litt diskret... Så, hvor nøye fulgte du alle disse du mener ikke tar hensyn? 

Når du har tatt på spritflasken, så spriter du hendene med spriten fra flaska, da er du ju ren. Så spiller ingen rolle hvem som har tatt på flasken før.

Anonymkode: 247c7...a51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hvor det er sprit i dispenser, spriter jeg hendene i butikken. 

Utenom det, vasker jeg henda før jeg drar hjemmefra, så spriter jeg i bilen før jeg går inn, så spriter jeg igjen når jeg kommer tilbake til bilen, også vasker jeg henda når jeg kommer hjem.

Jeg vil ikke ta på flaskene som flere hundre har tatt på før meg, ellers takk. 

Men det betyr ikke at jeg ikke gjør det, eller at jeg ikke tar hensyn. 

Anonymkode: f60fe...ef9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, norw skrev:

Corona-tiltak > menneskerettigheter. Innenfor rimelighetens grenser.

Nå er det vel delte meninger om hva som er rimelig. Tiltakene som er satt inn versus hva vi får igjen for det står virkelig ikke i stil.

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fixed that for you.

Nei, det gjorde du ikke. Du beviste bare hvor lite du egentlig vet om tiltakene som er satt inn og hvor inngripende de faktisk er. Eventuelt beviste du bare hvor lite oppdatert du er når det kommer til menneskerettigheter og hva de faktisk innebærer.

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Aldri om jeg tar på den spritflaska der som alle klasser på!

AnonymBruker
Skrevet
På 15.5.2020 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Lufttørkere bør absolutt ikke brukes nå. De blåser evt. bakterier og virus ut i lufta i rommet i veldig små dråper som det tar lang tid før forsvinner.

Jeg er enig med deg og andre som mener at lufttørkere ikke bør brukes. Men det er lite logisk hvis vask er det samme som vitusfri. Poenget med å vaske seg er å fjerne eventuelle virus, og det er har vært lange diskusjoner her angående dette. Jeg vasker meg ikke i samme vask som alle andre hvis jeg må ta i håndtak, eller spriter meg hvis jeg må ta i flasken eller tuten.
Hvis dette var så idiotsikkert som det blir fremstilt så ville det heller ikke være noen fare ved å bruke en lufttørker etter disse tiltakene. Så hvorfor er det da så store motforestillinger? Jo det er fordi det fremdeles er en fare for smitte selv etter vask, og selv etter spiting.  

Så derfor er det greit å vaske seg i egen vask og bruke egen sprit. Men man blir ensten idioterklært her inne når man hevder at man vil bruke hansker og egen sprit, og unngår offentlig vask og sprit. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det gjorde du ikke. Du beviste bare hvor lite du egentlig vet om tiltakene som er satt inn og hvor inngripende de faktisk er. Eventuelt beviste du bare hvor lite oppdatert du er når det kommer til menneskerettigheter og hva de faktisk innebærer.

Jeg og resten av verden, du er den eneste som forstår. Jadda...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig med deg og andre som mener at lufttørkere ikke bør brukes. Men det er lite logisk hvis vask er det samme som vitusfri. Poenget med å vaske seg er å fjerne eventuelle virus, og det er har vært lange diskusjoner her angående dette. Jeg vasker meg ikke i samme vask som alle andre hvis jeg må ta i håndtak, eller spriter meg hvis jeg må ta i flasken eller tuten.

Jeg har alltid med meg oppdelte papirtørk i jakkelomma som jeg bruker når jeg er ute. Hvis ikke krana skrur seg av automatisk tørker jeg meg først på hendene og så bruker jeg det samme til å skru av vannet og evt. åpne døra før jeg kaster det. Å ikke ville ta på krana eller tuten på spritflaska før man vasker seg blir i overkant hysterisk og kan fort virke mot sin hensikt siden man får vasket seg mindre.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og resten av verden, du er den eneste som forstår. Jadda...

Tja, vi har blant annet blitt fratatt bevegelsesfriheten. Forbudet mot frihetsberøvelse ble tilsidesatt når friske folk ble tvunget i karantene. Retten til arbeid forsvant da mange ble pålagt å stenge. I tillegg har retten til forsamlinger blitt borte og tros- og ytringsfriheten er begrenset.

I tillegg har vi ikke lenger et demokrati likt det vi hadde før 12. mars. 

Men så klart, det er jo ikke så nøye det da...

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel delte meninger om hva som er rimelig. Tiltakene som er satt inn versus hva vi får igjen for det står virkelig ikke i stil.

Tiltakene er veldig greie. Du skal i utgangspunktet holde deg hjemme, ikke oppsøke folk unødig (men du kan jo treffe folk en gang i blant), holde avstand når du er blant folk, vaske deg på hendene og ikke klasse på ting du ikke trenger å klasse på.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid med meg oppdelte papirtørk i jakkelomma som jeg bruker når jeg er ute. Hvis ikke krana skrur seg av automatisk tørker jeg meg først på hendene og så bruker jeg det samme til å skru av vannet og evt. åpne døra før jeg kaster det. Å ikke ville ta på krana eller tuten på spritflaska før man vasker seg blir i overkant hysterisk og kan fort virke mot sin hensikt siden man får vasket seg mindre.

Igjen, har egen sprit. Hvorfor må jeg og andre som ikke vil bruke butikkspriten absolutt bruke sprit andre har pellet på. Vi er ikke mindre renslige, snarere tvert i mot. Altså hvis det hjelper andre, så kan jeg gjerne stå ved flasken i butikken og bruke den jeg har i vesken. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja, vi har blant annet blitt fratatt bevegelsesfriheten. Forbudet mot frihetsberøvelse ble tilsidesatt når friske folk ble tvunget i karantene. Retten til arbeid forsvant da mange ble pålagt å stenge. I tillegg har retten til forsamlinger blitt borte og tros- og ytringsfriheten er begrenset.

I tillegg har vi ikke lenger et demokrati likt det vi hadde før 12. mars. 

Men så klart, det er jo ikke så nøye det da...

Gjeeeesp...

• Liker 3
Skrevet
På 15.5.2020 den 12.32, Teyla skrev:

Jeg spriter hendene mine selv. Vil ikke ta på pumpeflaske i butikken som alle tar på 😫 

Her omkring har de automatiske dispensere som man bare holder hendene under. Mye bedre enn pumpeflasker som alle tafser på.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, norw skrev:

Tiltakene er veldig greie. Du skal i utgangspunktet holde deg hjemme, ikke oppsøke folk unødig (men du kan jo treffe folk en gang i blant), holde avstand når du er blant folk, vaske deg på hendene og ikke klasse på ting du ikke trenger å klasse på.

Nå ja, men det var ikke slik for bare få uker siden. 
Å nekte folk å dra på jobb, sette friske folk i karantene, nekte folk adgang til egne eiendommer osv. hører ikke hjemme noen steds. 

• Liker 2
  • Opprett ny...