Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #101 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle må først og fremst tenke på seg selv nå. Anonymkode: cabb3...fb0 Går nok bedre om folk klarer å kombinere det med og ta hensyn. For det går faktisk helt fint.
norw Skrevet 15. mai 2020 #102 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om maks 10% bryr seg. Og smittetallene likevel stuper, og det nesten ikke er innlagte igjen på norske sykehus. Hvem er da egentlig oppegående? Anonymkode: 2fb36...23b De som følger retningslinjene og gjør en innsats for at vi raskest mulig kan legge dette bak oss. Det lille mindretallet. 1
sørlands-jenta Skrevet 15. mai 2020 #103 Skrevet 15. mai 2020 3 timer siden, Teyla skrev: Jeg spriter hendene mine selv. Vil ikke ta på pumpeflaske i butikken som alle tar på 😫 Spriter meg også underveis i butikken, men gjerne litt diskret... Så, hvor nøye fulgte du alle disse du mener ikke tar hensyn? helt enige. jeg bruker min egen antibac , men har sett noen butikker har begynt med sånn at det kommer anitbac ut når man tår hendene under. 1
Gjest Fallabella Skrevet 15. mai 2020 #104 Skrevet 15. mai 2020 16 minutter siden, norw skrev: De har automatisk dispenser på Rema. Meny har flasker og da får du tatt litt mer. Ja Rema har skjønt det 👍
norw Skrevet 15. mai 2020 #105 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, Fallabella skrev: Ja Rema har skjønt det 👍 Nja. Veldig små mengder, så må nesten ta flere ganger. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #106 Skrevet 15. mai 2020 23 minutter siden, Fallabella skrev: Hvor mange andre har berørt akkurat disse tingene hver dag? Det er lov å tenke. Ingen garanti for å ikke få smitte ved vask/sprit. Færrest berøringspunkter et kluet. Ikke ta på varer, ikke trykk på betalingsautomat. Det er ikke farlig å få korona på hendene. Jeg trykker på automaten, men.spriter hender og kort etterpå. Mobilen får en omgang med sprit flere ganger om dagen. Når jeg er på jobb spriter jeg matboks før jeg setter den i kjøleskap og spriter veska. Jobber på sykehus i viken. Anonymkode: b1d55...9f7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #107 Skrevet 15. mai 2020 26 minutter siden, norw skrev: De som følger retningslinjene og gjør en innsats for at vi raskest mulig kan legge dette bak oss. Det lille mindretallet. Men hvis bare det lille mindretallet følger retningslinjene som er så viktige, hvorfor har det seg da slik at smittetallene stuper, og innleggelser er nesten null? Anonymkode: 2fb36...23b 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #108 Skrevet 15. mai 2020 29 minutter siden, norw skrev: De som følger retningslinjene og gjør en innsats for at vi raskest mulig kan legge dette bak oss. Det lille mindretallet. Logikken din faller jo helt sammen. Om bare et lite mindretall følger retningslinjene, så hadde ikke deres innsats gjort at smittetallet gikk ned. Siden smittetallene likevel stuper så tyder det heller på at det ikke var en så stor fare i første omgang. Anonymkode: 63b2a...c71 1
Gjest Fallabella Skrevet 15. mai 2020 #109 Skrevet 15. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke farlig å få korona på hendene. Jeg trykker på automaten, men.spriter hender og kort etterpå. Mobilen får en omgang med sprit flere ganger om dagen. Når jeg er på jobb spriter jeg matboks før jeg setter den i kjøleskap og spriter veska. Jobber på sykehus i viken. Anonymkode: b1d55...9f7 Farlig nei men unødvendig.
jabx Skrevet 15. mai 2020 #110 Skrevet 15. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja mange begynner å ta lett på det. Jeg handler på Kiwi på Laksevåg senter og her står det skilt at man skal vaske hendene i vasken ved siden av butikken, før man går inn.Nå er det ikke så mange som gjør det lenger ser jeg, men det er antibac dispenser oppe ved rulletrappen når man kommer inn, så jeg tror mange spriter hendene sine på vei inn på kjøpesenteret. Men så kommer det an på da om de går direkte inn på Kiwi og handler mat, eller om de er innom mange butikker først... Anonymkode: 188c6...e52 Det er jo helt idiotisk å kreve at folk tar en fullstendig håndvask før de går inn i butikken.
frøken_øst Skrevet 15. mai 2020 #111 Skrevet 15. mai 2020 Bruker den i butikk kun hvis de har berøringsfri dispenser. Har Antibac i bilen som jeg spriter med før og etter jeg har handlet,i tillegg til en i veska
norw Skrevet 15. mai 2020 #112 Skrevet 15. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Logikken din faller jo helt sammen. Om bare et lite mindretall følger retningslinjene, så hadde ikke deres innsats gjort at smittetallet gikk ned. Siden smittetallene likevel stuper så tyder det heller på at det ikke var en så stor fare i første omgang. Anonymkode: 63b2a...c71 Jeg vet bare at de fleste som er ute og ferdes ute blant folk tilsynelatende gir blaffen. Godt mulig at det er en del som for det meste holder seg hjemme og har skjønt litt. Kanskje det er lite spredning, men vi kan jo ikke bare ta sjansen på at det går bra å leve som normalt 🤦♂️ 1
Kittykat Skrevet 15. mai 2020 #113 Skrevet 15. mai 2020 Jeg har min egen lille antibac i lommen som jeg bruker før jeg går inn i butikken.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #114 Skrevet 15. mai 2020 5 hours ago, Flamme said: Jeg vil ikke ta på samme antibac-flaske som alle tar på! Vasker hendene både før og etter butikktur, og bruker egen antibac i bilen. Har egentlig ikke tro på at det er så ekstremt effektivt at alle bruker antibac på butikken og dermed føler seg trygge, lærte på sykehuset at 90% bruker det feil og det derfor ikke er noen vits. Det er synd at de driver med slik korttenkt elitisme, for den desidert galeste måten man kan bruke antibac på er å ikke bruke det i det hele tatt. Man får kanskje ikke bort alt av virus og bakterier under negler og den slags, men de fleste skraper ikke på ting med neglene når de er i butikken. Det er heller ikke slikk at de som ikke bruker det er de som er mest forsiktig. Anonymkode: 5eddd...751 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #115 Skrevet 15. mai 2020 5 timer siden, norw skrev: Jeg vet bare at de fleste som er ute og ferdes ute blant folk tilsynelatende gir blaffen. Godt mulig at det er en del som for det meste holder seg hjemme og har skjønt litt. Kanskje det er lite spredning, men vi kan jo ikke bare ta sjansen på at det går bra å leve som normalt 🤦♂️ Det kan vi vel? Kalkulert rissiko er en del av livet. Nordmenn er jo kjent for å reise mye rundt i verden, gjerne til fattige land med mye kriminalitet (og langt farligere sykdommer enn Korona). De som velger å gjøre det tar en kalkulert rissiko hvor de veier fordelene mot ulempene. Det samme gjelder Korona. Dersom man er livredd for smitte så er det fullt mulig å isolere seg hjemme, og betale noen for å levere dagligvarer på døra. Er man da iført maske, visir og hansker og spriter ned alle varene før man setter de på plass i skapet er man omtrent dønn sikker på at man ikke blir smittet av noe som helst. Men man kan ikke kreve at alle i samfunnet skal leve sånn. Anonymkode: 63b2a...c71 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #116 Skrevet 15. mai 2020 Jeg spriter normalt på vei inn og ut, såfremt jeg ikke akkurat har spritet hendene uten å ha vært borti noe etterpå. På et senter her har de en dispenser ved inngangen som jeg har pleid å bruke, men sist oppdaget jeg først når det var for sent at spriten var byttet ut med alminnelig, tyktflytende håndsåpe (Ikke antibakteriellt skum e.l., kunne se at det var vanlig såpe gjennom "vinduet" på dispenseren). Måtte traske innom toalettet og vaske den av meg før jeg kunne gjøre de ærender jeg hadde. Heretter blir det medbragt sprit når jeg er på det stedet. Anonymkode: a84ba...ef2
norw Skrevet 16. mai 2020 #117 Skrevet 16. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan vi vel? Kalkulert rissiko er en del av livet. Nordmenn er jo kjent for å reise mye rundt i verden, gjerne til fattige land med mye kriminalitet (og langt farligere sykdommer enn Korona). De som velger å gjøre det tar en kalkulert rissiko hvor de veier fordelene mot ulempene. Det samme gjelder Korona. Dersom man er livredd for smitte så er det fullt mulig å isolere seg hjemme, og betale noen for å levere dagligvarer på døra. Er man da iført maske, visir og hansker og spriter ned alle varene før man setter de på plass i skapet er man omtrent dønn sikker på at man ikke blir smittet av noe som helst. Men man kan ikke kreve at alle i samfunnet skal leve sånn. Anonymkode: 63b2a...c71 Man kan kreve at folk holder seg mest mulig hjemme, holder avstand når man er ute, vasker seg på hendene osv. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #118 Skrevet 16. mai 2020 8 timer siden, norw skrev: Man kan kreve at folk holder seg mest mulig hjemme, holder avstand når man er ute, vasker seg på hendene osv. Ikke uten å komme på kant med menneskerettighetene. Anonymkode: e747d...72e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #119 Skrevet 16. mai 2020 Folk bryr seg ikke. Var på senteret i dag for å hente resept på apoteket og innom matbutikken en tur. Dårlig med en meters avstand. Stapp fullt. Folk som gikk rundt uten å se seg for. En unge som sleika på et glassmonter mens mora ikke gjorde noe med det osv. Anonymkode: 0e5ea...ede 3
norw Skrevet 16. mai 2020 #120 Skrevet 16. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke uten å komme på kant med menneskerettighetene. Anonymkode: e747d...72e Corona-tiltak > menneskerettigheter. Innenfor rimelighetens grenser.
Anbefalte innlegg