Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #81 Skrevet 15. mai 2020 (endret) 2 minutter siden, Fallabella skrev: Skal jeg ta på antibac flaska og/eller såpedispenseren som «alle andre har tatt på mener du Ts? Kontaktpunkter som mange bruker er ikke smart å benytte seg av. Du spriter/vasker jo hender etter du har berørt flaska? Endret 15. mai 2020 av Nerine_ 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #82 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Nei, ikke om folk tenker som deg og bare vasker hender på vei ut. Men det er jeg klar over, derfor vasker jeg på vei inn og ut. Det vil alltid være urealistisk. Anonymkode: 2837f...2cf
Gjest Fallabella Skrevet 15. mai 2020 #83 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, norw skrev: Ja, det skal du. Du vasker/desinfiserer jo. Ja kanskje det, men alikevel er det disse tingene som flest folk tar på om dagen, det ville være dumt av meg å ta på disse tingene. Hadde det derimot vært en automatisk dispenser så hadde jeg nok brukt det.
Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #84 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det vil alltid være urealistisk. Anonymkode: 2837f...2cf Det er iallefall vesentlig tryggere å berøre kontaktpunkter om alle vasker hender på vei inn også,.
Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #85 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, Fallabella skrev: Ja kanskje det, men alikevel er det disse tingene som flest folk tar på om dagen, det ville være dumt av meg å ta på disse tingene. Hadde det derimot vært en automatisk dispenser så hadde jeg nok brukt det. Du blir jo ren etterpå. Det er hele poenget.
Gjest Fallabella Skrevet 15. mai 2020 #86 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Du spriter/vasker jo hender etter du har berørt flaska? Jeg vasker hendene hjemme å berører færrest mulig ting som andre har tatt på. Det er bare logisk. Bedre å ikke røre disse tingene tenker jeg. Man kan fint vaske/sprite før og etter butikken selv
Gjest Fallabella Skrevet 15. mai 2020 #87 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Du blir jo ren etterpå. Det er hele poenget. Ja gjør jeg det? Mulig. Men jeg har ihvertfall berørt ting som veldig mange andre berører så nei takk for min del. Håndvask/sprit er ingen garanti.
Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #88 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, Fallabella skrev: Jeg vasker hendene hjemme å berører færrest mulig ting som andre har tatt på. Det er bare logisk. Bedre å ikke røre disse tingene tenker jeg. Man kan fint vaske/sprite før og etter butikken selv Å berøre antibac eller såpen er det minst risikable du kan ta på, så sant du klarer å vaske hender/bruke antibac som man skal. 1
Gjest Fallabella Skrevet 15. mai 2020 #89 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Å berøre antibac eller såpen er det minst risikable du kan ta på, så sant du klarer å vaske hender/bruke antibac som man skal. Hvor mange andre har berørt akkurat disse tingene hver dag? Det er lov å tenke. Ingen garanti for å ikke få smitte ved vask/sprit. Færrest berøringspunkter et kluet. Ikke ta på varer, ikke trykk på betalingsautomat.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #90 Skrevet 15. mai 2020 Det er godt vi har sånne som deg HI som er en del av corona politiet! Du står ved inngangen på Rema og følger nøye med folks håndspriting. Du er flink som følger etter folk og noterer hva de tar på etterpå. Helt til de går ut igjen. Vi burde ga fler som deg 😷👌 Anonymkode: b91bb...548
kvinneguide Skrevet 15. mai 2020 #91 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Å berøre antibac eller såpen er det minst risikable du kan ta på, så sant du klarer å vaske hender/bruke antibac som man skal. Bare vær obs på de butikkene som ikke har ordentlig antibac. Da er det bedre å la det være.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #92 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, kvinneguide skrev: Bare vær obs på de butikkene som ikke har ordentlig antibac. Da er det bedre å la det være. Ja fy, var på meny gudene vet hva slags desinfeksjon middel det var, men luktet grusomt og var vondt å få på hendene. Jobber på sykehus og vant med desinfeksjon, ikke opplevd maken. Anonymkode: b1d55...9f7
Flamme Skrevet 15. mai 2020 #93 Skrevet 15. mai 2020 Jeg vil ikke ta på samme antibac-flaske som alle tar på! Vasker hendene både før og etter butikktur, og bruker egen antibac i bilen. Har egentlig ikke tro på at det er så ekstremt effektivt at alle bruker antibac på butikken og dermed føler seg trygge, lærte på sykehuset at 90% bruker det feil og det derfor ikke er noen vits.
norw Skrevet 15. mai 2020 #94 Skrevet 15. mai 2020 12 minutter siden, Fallabella skrev: Ja kanskje det, men alikevel er det disse tingene som flest folk tar på om dagen, det ville være dumt av meg å ta på disse tingene. Hadde det derimot vært en automatisk dispenser så hadde jeg nok brukt det. De har automatisk dispenser på Rema. Meny har flasker og da får du tatt litt mer.
Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #95 Skrevet 15. mai 2020 5 minutter siden, Fallabella skrev: Hvor mange andre har berørt akkurat disse tingene hver dag? Det er lov å tenke. Ingen garanti for å ikke få smitte ved vask/sprit. Færrest berøringspunkter et kluet. Ikke ta på varer, ikke trykk på betalingsautomat. Hvordan kan du bli smittet hvis du vasker hendene grundig? Forklar gjerne. Trykker på automaten også jeg, iom at jeg spriter eller vasker hender etter handelen. Og når jeg kommer hjem.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #96 Skrevet 15. mai 2020 Noen dråper antibah hjelper ikke. Vask heller hendene ordentlig. Anonymkode: cabb3...fb0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #97 Skrevet 15. mai 2020 24 minutter siden, Nerine_ skrev: Ja, hvis alle hadde vasket hender på vei inn hadde berørinspunkter vært trygge. Nei, for folk prater, hoster, kremter, nyser og snifler. Så de sprer dråper overalt Anonymkode: b7eb4...c72
Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #98 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, for folk prater, hoster, kremter, nyser og snifler. Så de sprer dråper overalt Anonymkode: b7eb4...c72 Men det er enda mer om folk i tillegg ikke vasker/spriter seg.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #99 Skrevet 15. mai 2020 56 minutter siden, Nerine_ skrev: Det der er jo bare "meg-meg" tankegang. Av hensyn til andre bør man vaske hender på vei inn. Alle må først og fremst tenke på seg selv nå. Anonymkode: cabb3...fb0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #100 Skrevet 15. mai 2020 26 minutter siden, norw skrev: Det er i slike tider vi ser hvor oppegående folk er. Virker som at maks 10 % bryr seg. Er slike som er skyld i død og alvorlig sykdom, at økonomien går til helvete osv. Om maks 10% bryr seg. Og smittetallene likevel stuper, og det nesten ikke er innlagte igjen på norske sykehus. Hvem er da egentlig oppegående? Anonymkode: 2fb36...23b 1
Anbefalte innlegg