Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #61 Skrevet 15. mai 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahaha, dette er komisk lesing. Har enkelte folk fått obsessiv-kompulsiv lidelse for bakterier nå? Skal både hus, bil og hender sprites ned flere ganger om dagen? Herregud folkens, hadde dette viruset smittet så jævlig så hadde vi allerede hatt langt flere tilfeller. For de fleste har vært "slepphendte" siden dag én av disse tiltakene. Anonymkode: 63b2a...c71 Jeg er ikke hysterisk. Vasker eller spriter hender på vei inn i en butikk, av hensyn til andre. Og på vei ut såklart. Ellers spriter jeg ingenting, hiver tøy til vask, vasker matvarer osv osv. Syns bare det er latterlig med alle disse egne rutinene og reglene folk lager seg, også er enden på det hele at folk flest ikke skjønner teorien bak smitte og smitteveier. De tror de har en "superløsning" på det hele, også er egentlig alt bak mål. Endret 15. mai 2020 av Nerine_
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #62 Skrevet 15. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hahaha, dette er komisk lesing. Har enkelte folk fått obsessiv-kompulsiv lidelse for bakterier nå? Skal både hus, bil og hender sprites ned flere ganger om dagen? Herregud folkens, hadde dette viruset smittet så jævlig så hadde vi allerede hatt langt flere tilfeller. For de fleste har vært "slepphendte" siden dag én av disse tiltakene. Anonymkode: 63b2a...c71 På seg selv kjenner man andre. Viruset smitter noe sinnsykt, det er derfor nesten alt har vært stengt ned og butikkene har satt ut håndsprit. Har du allerede glemt hvor mye smittetallene økte for hver dag i hele Europa i februar/mars? Anonymkode: 5eddd...751 2
Gjest aktiv bruker Skrevet 15. mai 2020 #63 Skrevet 15. mai 2020 57 minutter siden, Nerine_ skrev: Du skrev: Hvordan vet du at de ikke vasket hendene med en gang de kom hjem eller med en gang de gikk ut av butikken? Det avgjørende er å vaske hender på vei inn i butikken, hva folk gjør hjemme spiller ikke samme rolle i forhold til eventuell smittespredning på butikken. Jeg tror ikke at alle som går inn i butikken uten å vaske/sprite seg gjør dette i bilen på forhånd. Det spiller egentlig ingen rolle om hendene er vasket før man går inn i butikken hvis man vasker hendene med en gang man kommer hjem/går ut av butikken. Det er sunn fornuft å ikke ta seg i ansiktet når man er inne i en slik smittebombe som en butikk er. Man må anta at det finnes folk som ikke har vasket hendene før de har kommet inn i butikken og at det dermed er stor sjanse for at butikken er kontaminert. Du kan ikke stole på at alle har vasket hendene før de har tatt på betalingsterminalen, det er urealistisk. Men du kan passe på å ikke ta på varer du ikke skal ha og vaske hendene etter at du har vært i butikken. Det er det som er avgjørende.
Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #64 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, aktiv bruker skrev: Det spiller egentlig ingen rolle om hendene er vasket før man går inn i butikken hvis man vasker hendene med en gang man kommer hjem/går ut av butikken. Det er sunn fornuft å ikke ta seg i ansiktet når man er inne i en slik smittebombe som en butikk er. Man må anta at det finnes folk som ikke har vasket hendene før de har kommet inn i butikken og at det dermed er stor sjanse for at butikken er kontaminert. Du kan ikke stole på at alle har vasket hendene før de har tatt på betalingsterminalen, det er urealistisk. Men du kan passe på å ikke ta på varer du ikke skal ha og vaske hendene etter at du har vært i butikken. Det er det som er avgjørende. Det der er jo bare "meg-meg" tankegang. Av hensyn til andre bør man vaske hender på vei inn.
Gjest aktiv bruker Skrevet 15. mai 2020 #65 Skrevet 15. mai 2020 6 minutter siden, Nerine_ skrev: Det der er jo bare "meg-meg" tankegang. Av hensyn til andre bør man vaske hender på vei inn. Av hensyn til andre bør man prøve å passe på å ikke bli smittet. Altså vaske hendene etter at man har vært i butikken.
Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #66 Skrevet 15. mai 2020 3 minutter siden, aktiv bruker skrev: Av hensyn til andre bør man prøve å passe på å ikke bli smittet. Altså vaske hendene etter at man har vært i butikken. Men siden man aldri vet om man er smittebærer eller ei, så vasker man hender på vei inn også. Begriper ikke hvorfor det er så vanskelig? Og sannsynligheten for å bli smittet er størst ved å omgås andre, via dråpesmitte.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #67 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Men siden man aldri vet om man er smittebærer eller ei, så vasker man hender på vei inn også. Begriper ikke hvorfor det er så vanskelig? Og sannsynligheten for å bli smittet er størst ved å omgås andre, via dråpesmitte. Du kan ikke gå ut i fra at alle har gjort det samme. Anonymkode: 9f461...7b7 2
Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #68 Skrevet 15. mai 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke gå ut i fra at alle har gjort det samme. Anonymkode: 9f461...7b7 Nei, og derfor vasker man også hender på vei ut. Og unngår å ta seg i ansiktet underveis. Endret 15. mai 2020 av Nerine_
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #69 Skrevet 15. mai 2020 4 minutter siden, Nerine_ skrev: Nei, og derfor vasker man også hender på vei ut. Og unngår å ta seg i ansiktet underveis. Det som er avgjørende er å vaske hendene på vei ut av butikken eller hjemme. Du skrev at det som er avgjørende er å vaske hendene på vei inn i butikken.. Anonymkode: 9f461...7b7 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #70 Skrevet 15. mai 2020 Jeg spriter ikke hendene mine når jeg går inn i butikken. Det siste jeg gjør før jeg går hjemmefra er å gå på toalettet (med påfølgende håndvask). Bruker å gå til butikken, og da er det helt tullete å skulle sprite seg igjen. Anonymkode: 55076...842
Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #71 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det som er avgjørende er å vaske hendene på vei ut av butikken eller hjemme. Du skrev at det som er avgjørende er å vaske hendene på vei inn i butikken.. Anonymkode: 9f461...7b7 Ja, hvis alle hadde vasket hender på vei inn hadde berørinspunkter vært trygge.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #72 Skrevet 15. mai 2020 Jeg tror nok de aller fleste har privat antibac som de bruker før og etter butikken. Jeg har det selv, og bruker derfor ikke den butikken har satt frem. Om noen skulle skule på meg grunnet det, og beskylde meg for å gi blaffen, fine by me. Anonymkode: 59d90...7ed
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #73 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Ja, hvis alle hadde vasket hender på vei inn hadde berørinspunkter vært trygge. I teorien ja, men i praksis? Nei. Det er ikke realistisk. Anonymkode: 9f461...7b7
Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #74 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I teorien ja, men i praksis? Nei. Det er ikke realistisk. Anonymkode: 9f461...7b7 Nei, ikke om folk tenker som deg og bare vasker hender på vei ut. Men det er jeg klar over, derfor vasker jeg på vei inn og ut.
Sliten&kjørt52 Skrevet 15. mai 2020 #75 Skrevet 15. mai 2020 Jeg skal innrømme at det hender jeg glemmer det på veg inn i butikk, -pleier å sprite, -glipper noen ganger. Det eneste jeg har berørt fra jeg går, -etter grundig håndvask hjemme er dørhåndtaket og nøkler for å låse kåken. Mange spriter i butikken, -og som mange skriver, -mange spriter sikkert av "egen lomme". Avstand er alle flinke på der jeg handler øl mat. Synes vi er flinke jeg..! Groruddalen, Oslo her. a.
Gjest Fallabella Skrevet 15. mai 2020 #76 Skrevet 15. mai 2020 Skal jeg ta på antibac flaska og/eller såpedispenseren som «alle andre har tatt på mener du Ts? Kontaktpunkter som mange bruker er ikke smart å benytte seg av.
norw Skrevet 15. mai 2020 #77 Skrevet 15. mai 2020 Det er i slike tider vi ser hvor oppegående folk er. Virker som at maks 10 % bryr seg. Er slike som er skyld i død og alvorlig sykdom, at økonomien går til helvete osv.
Nuttery Skrevet 15. mai 2020 #78 Skrevet 15. mai 2020 Jeg vasker hendene når jeg går hjemmefra, og når jeg kommer hjem.
norw Skrevet 15. mai 2020 #79 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, Fallabella skrev: Skal jeg ta på antibac flaska og/eller såpedispenseren som «alle andre har tatt på mener du Ts? Kontaktpunkter som mange bruker er ikke smart å benytte seg av. Ja, det skal du. Du vasker/desinfiserer jo. 2
Nuttery Skrevet 15. mai 2020 #80 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, Fallabella skrev: Skal jeg ta på antibac flaska og/eller såpedispenseren som «alle andre har tatt på mener du Ts? Kontaktpunkter som mange bruker er ikke smart å benytte seg av. Men hvis du tar på pumpen for så å sprite deg så kvitter du deg både med bakteriene du hadde med fra før OG fra pumpa. Så akkurat det er et ikke-problem. 3
Anbefalte innlegg