AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Jeg er som regel innom en stor matvarebutikk i Bergen et par ganger i uka. I går da jeg var innom, la jeg merke til at 7-8 andre som gikk inn, ikke "spritet" seg.... Flere av dem gikk rett til brøddisken og åpnet døra og tok bakervarer med hendene. Et par andre gikk i kjøledisken og tok i håndtakene på glassdørene for å hente varer. Etterpå betalte de i kassen, og trykket med fingrene sine på betalingsautomaten. I dag tenkte jeg at jeg skulle se om det skjedde i dag også. I de minuttene jeg var inne var det kun 1 annen og meg som "spritet" hendene. Driter folk i alt nå som ting begynner å åpne? Tror de at viruset er borte? Anonymkode: 213d0...785 14
Teyla Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 Jeg spriter hendene mine selv. Vil ikke ta på pumpeflaske i butikken som alle tar på 😫 Spriter meg også underveis i butikken, men gjerne litt diskret... Så, hvor nøye fulgte du alle disse du mener ikke tar hensyn? 27
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 Jeg har antibac i bilen og bruker den før og etter. mange butikkers "antibac" virker litt vel utvannet og er seig. Seige hender som ikke tørker har nok litt lettere for å dra med dritt rundt. Anonymkode: 55d66...d2b 17
Ananas. Skrevet 15. mai 2020 #4 Skrevet 15. mai 2020 Jeg spriter hendene med håndspriten jeg har i bilen, slik at jeg slipper å ta på flaskene butikken har satt ut. En god del gir blaffen, en god del gjør som meg. 16
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 Jeg var innom noen butikker i går. Jeg spritet meg før første butikk, men ikke da jeg gikk i butikk nr 2. Så spritet jeg meg før måltidet jeg spiste på restauranten, og etterpå, på vei ut av restauranten. Men spritet meg da ikke på veg inn i neste butikk. Anonymkode: 5455f...f19 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 Slapp av. Koronatiden er over. Anonymkode: 36e9f...dc3 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #7 Skrevet 15. mai 2020 Ja mange begynner å ta lett på det. Jeg handler på Kiwi på Laksevåg senter og her står det skilt at man skal vaske hendene i vasken ved siden av butikken, før man går inn.Nå er det ikke så mange som gjør det lenger ser jeg, men det er antibac dispenser oppe ved rulletrappen når man kommer inn, så jeg tror mange spriter hendene sine på vei inn på kjøpesenteret. Men så kommer det an på da om de går direkte inn på Kiwi og handler mat, eller om de er innom mange butikker først... Anonymkode: 188c6...e52 8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #8 Skrevet 15. mai 2020 Spriter hendene når jeg er ute av døra hjemme, så igjen når jeg går inn i butikken. Har ikke tatt på noe i mellomtiden, men vil heller dobbeltsprite enn at noen tror jeg ikke gjør det. Anonymkode: da82e...257 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #9 Skrevet 15. mai 2020 Jeg bruker ikke de i butikken, jeg har min egen. Vasker også hendene før jeg drar i butikken. Anonymkode: 70bd9...bc2 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #10 Skrevet 15. mai 2020 De må ha alternativ til antibac. Jeg får åpne sår av mye sprit på hendene. Mange butikker har vask der man kan vaske hendene med såpe. Der vasker jeg. Anonymkode: 2c153...0a5 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #11 Skrevet 15. mai 2020 De fleste har nok privat antibac med i veska nå. Beskytter mye bedre enn skumvannet de har på pumpeflaske i butikkene. Anonymkode: c8a6b...67e 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #12 Skrevet 15. mai 2020 Spriter meg inn og ut av de fleste butikker og gjøremål i offentligheten, men om jeg ikke har tatt på noe i mellomtiden mellom to butikker så gjør jeg ikke det. Det er godt mulig kundene i akkurat denne butikken i bergen er veldig uforsiktige, ikke vet jeg. Men, jeg tenker at de fleste er det, de fleste tar ansvar, de fleste ønsker ikke å bli smittet. Smitten i landet vårt er jo så lav nå, at sjansen virkelig er liten, og så lenge folk er forholdsvis nøye (selv om vi ikke er perfekte) så tror jeg dette skal gå bra jeg. Ja, helt til neste vinter da -de snakker om at det er da neste høyde kan komme for oss her i Norge så lenge vi ikke begynner å reise land og strand rundt i verden, og driter i alle forhåndsregler. Anonymkode: 1a218...c9b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #13 Skrevet 15. mai 2020 Så fremst man ikke peller seg i ansiktet hele tiden, så holder det med å vaske hendene før man drar hjemmeifra og når man kommer hjem. Gjør alle det så får de ikke smitte inn i seg ( så fremst folk ikke hoster rett frem). Er vel strengt tatt det som er annbefalingene fra helsemyndighetene. Men er jo veldig greit hvis man skal i flere butikker og fjerne bakterier og virus fra hendene før man tar på varer i neste butikk. Men hadde dette vært veldig smitsomt ved den typen kontaktsmitte, hadde vi vel alle alt hatt corona. Anonymkode: 55d66...d2b 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #14 Skrevet 15. mai 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er som regel innom en stor matvarebutikk i Bergen et par ganger i uka. I går da jeg var innom, la jeg merke til at 7-8 andre som gikk inn, ikke "spritet" seg.... Flere av dem gikk rett til brøddisken og åpnet døra og tok bakervarer med hendene. Et par andre gikk i kjøledisken og tok i håndtakene på glassdørene for å hente varer. Etterpå betalte de i kassen, og trykket med fingrene sine på betalingsautomaten. I dag tenkte jeg at jeg skulle se om det skjedde i dag også. I de minuttene jeg var inne var det kun 1 annen og meg som "spritet" hendene. Driter folk i alt nå som ting begynner å åpne? Tror de at viruset er borte? Anonymkode: 213d0...785 La oss bygge en hypotese utifra disse "skrekkopplevelsene": Det du beskriver har vært tilfelle under hele denne "pandemien". Men smitten har ikke eksplodert, sykehusene har ikke kollapset, og folk har ikke dødd som fluer. Kanskje Koronaviruset aldri var noen enorm trussel i det hele tatt? Er det mulig at dette har vært overdrevet noe helt inn i granskauen? Anonymkode: 63b2a...c71 11
abc123detvardet Skrevet 15. mai 2020 #16 Skrevet 15. mai 2020 32 minutter siden, Teyla skrev: Jeg spriter hendene mine selv. Vil ikke ta på pumpeflaske i butikken som alle tar på 😫 Spriter meg også underveis i butikken, men gjerne litt diskret... Så, hvor nøye fulgte du alle disse du mener ikke tar hensyn? Jævlig ekstrem du skulle være... 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #17 Skrevet 15. mai 2020 Jeg var i byen i dag, og det var totalt kaos! Ingen som holdt avstand, og ekstremt få som spritet Blir netthandel framover herfra. Anonymkode: 79a11...10d 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #18 Skrevet 15. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i byen i dag, og det var totalt kaos! Ingen som holdt avstand, og ekstremt få som spritet Blir netthandel framover herfra. Anonymkode: 79a11...10d Hipp hipp hurra for det Norske folk!! Vi er frie mennesker, ikke straffanger! Anonymkode: 63b2a...c71 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #19 Skrevet 15. mai 2020 I går var jeg innom en restaurant, og en vinbar. Folk passerer jo hverandre tett. Stoler og bord blir jo ikke desinfisert mellom hver gjest (ja, det tørker over, men det er for lite). Det er kø til toalettet, og man går jo etterhverandre inn i samme rom. Tar på samme handtak. Også da jeg var på helgetur i Norge forrige helg var det jo tett med folk. Nesten fullt fly. Taxi andre hadde tatt før meg. Med mer. Så jeg tror ikke det er spriting i det jeg går inn i en butikk som hindrer smitte. Anonymkode: 2fb36...23b 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #20 Skrevet 15. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I går var jeg innom en restaurant, og en vinbar. Folk passerer jo hverandre tett. Stoler og bord blir jo ikke desinfisert mellom hver gjest (ja, det tørker over, men det er for lite). Det er kø til toalettet, og man går jo etterhverandre inn i samme rom. Tar på samme handtak. Også da jeg var på helgetur i Norge forrige helg var det jo tett med folk. Nesten fullt fly. Taxi andre hadde tatt før meg. Med mer. Så jeg tror ikke det er spriting i det jeg går inn i en butikk som hindrer smitte. Anonymkode: 2fb36...23b Hehe, det er rart vi ikke har 100% smitte og massedød, eller? Anonymkode: 63b2a...c71 2
Anbefalte innlegg