AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Del Skrevet 15. mai 2020 Dere som trener hjemme, har dere tips til treningsprogram? Jeg har manualer, matte og strikk. Ellers bare stoler og andre typiske ting man har hjemme. Helst et program «fra utrent til trent», med progresjon tilpasset en som ikke har trent noe særlig før. Jeg er slank, men har ikke en eneste muskel😅 Og må følge et program for ferskinger. Mål: Ønsker å få en sterk kropp, spesielt kjernemusklatur, rygg og bein. Jeg liker å gå tur i fjellet, og trenger å styrke knær spesielt. Av estetiske ting er det rumpa og armene som kunne trengt en oppstramming. Noen som vet om noen bra programmer? gjerne noen ukers program, så jeg har noe konkret å følge. Anonymkode: 5b41d...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2 Del Skrevet 15. mai 2020 Hvis du aldri har trent noe særlig styrke før, så ville jeg ikke gjort et program, spesielt ikke hjemmetreningsprogram. Personlig syns jeg de kan bli fort veldig kjedelige og umotiverende. Når du aldri har trent før heller vil du få fort progresjon av å trene hele kroppen litt! Jeg ville begynt tre dager i uken med å trene hele kroppen, og fortsatt å gå tur siden det er noe du liker. Søk opp øvelser med strikk, øvelser for mage. Gjør feks: 10 knebøy 10 utfall 10 hipthrust 10 sittende roing med strikk 10 stående roing med strikk 10 armhevninger (på kne) Avslutte med noen mageøvelser du syns er gøye. Gjør så mange runder du gidder. Hvis du bare orker en runde - så er det en runde mer enn ingenting. Føler du for å gjøre mer, så er det supert! Har du en lav terskel for å komme i gang er sannsynligheten mye høyere for at du fortsetter, enn om du skal trene et program som gjerne krever en time trening flere dager i uken i flere uker. Når man skal begynne å trene er mestringsfølelse viktig. Ved å gjøre det på denne måten og gradvis øke har jeg og flere jeg har hjulpet opplevd at treningen blir en vane og holder, enn at du gjør et program i tre uker og blir drit lei. Det er konsekvent trening over lang tid som gir resultater. Anonymkode: 7b9dd...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Del Skrevet 15. mai 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du aldri har trent noe særlig styrke før, så ville jeg ikke gjort et program, spesielt ikke hjemmetreningsprogram. Personlig syns jeg de kan bli fort veldig kjedelige og umotiverende. Når du aldri har trent før heller vil du få fort progresjon av å trene hele kroppen litt! Jeg ville begynt tre dager i uken med å trene hele kroppen, og fortsatt å gå tur siden det er noe du liker. Søk opp øvelser med strikk, øvelser for mage. Gjør feks: 10 knebøy 10 utfall 10 hipthrust 10 sittende roing med strikk 10 stående roing med strikk 10 armhevninger (på kne) Avslutte med noen mageøvelser du syns er gøye. Gjør så mange runder du gidder. Hvis du bare orker en runde - så er det en runde mer enn ingenting. Føler du for å gjøre mer, så er det supert! Har du en lav terskel for å komme i gang er sannsynligheten mye høyere for at du fortsetter, enn om du skal trene et program som gjerne krever en time trening flere dager i uken i flere uker. Når man skal begynne å trene er mestringsfølelse viktig. Ved å gjøre det på denne måten og gradvis øke har jeg og flere jeg har hjulpet opplevd at treningen blir en vane og holder, enn at du gjør et program i tre uker og blir drit lei. Det er konsekvent trening over lang tid som gir resultater. Anonymkode: 7b9dd...d72 Takk for svar og tips! Jeg er litt motsatt av deg. Dersom jeg har et program følger jeg det til punkt og prikke, men hvis jeg skal trene på egenhånd så tar det en uke før det sklir ut😅 Så jeg må ha noe konkret å forholde meg til, der det blir gradvis hardere og tyngre utover i programmet. Jeg klarer ikke selv å snekre noe sammen. Jeg går fortsatt turer, og har begynt å løpe litt også😊 Anonymkode: 5b41d...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 15. mai 2020 #4 Del Skrevet 15. mai 2020 Gå på yt og søk opp? Mange videoer av hjemmetrening der 😊 Jeg har ikke fulgt noen selv, men vet at mamge liker programmet til jillian michaels f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå