Gå til innhold

Cyster nedentil (illustrasjonsbilde)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne i slutten av 20-åra. De siste 3 årene har jeg slitt med vonde syster nedentil (se bilde, område markert med blå sirkel). De er store og dype. Noen ganger kan jeg bruke sterilisert nål, og det kommer ut masse puss og verk, men som oftes er de så dype at de ikke er sjans til å «tømme» de. Ofte har jeg også syster i rumpesprekken. Systene varer ca 2 uker, noen få ganger opp til 3 uker. Ja jeg vasker meg nedentil og har god hygiene. Hva kan dette komme av? Noen som har/har hatt lignende som vet om noe som funker?

3C996943-2562-4954-89ED-2D8BE5AD41A7.jpeg

Anonymkode: 2686d...135

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, Neutral90 skrev:

Det er en hudlidelse

For meg hjelpe bare operasjon. Nå er det 5 år siden sist operasjon og jeg er fortsatt bra :) får av og til små byller, men de går ned av seg selv så da er jeg fornøyd. Hibisåpe er anbefalt. 

https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/bakteriesykdommer/svettekjertelbetennelse-hidradenitis-suppurativa/

Så godt å høre at det ordnet seg for deg. Dette er så ubehagelig. Jeg merket at jeg fikk oftere og større byller av stringtruse, så jeg sluttet med det. Bruker løse bukser så ofte det lar seg gjøre, men noen ganger er det kjekt å ha på seg jeans, og da kommer det dessverre tilbake..

Anonymkode: 2686d...135

AnonymBruker
Skrevet

Kan høres ut som HS.

Etter jeg fikk Dalacin liniment fra hudlege har jeg vært mye mindre plaget. Smører med det samme jeg kjenner antydning til byllene, når derfor ikke å utvikle seg til kjempe store byller.

Gå til lege, om du ikke får nødvendig hjelp der, be om henvisning til hudlege. Fikk ikke hjelpen jeg trengte før jeg tilfeldigvis nevnte det for hudlege når jeg var der i et annet ærend.

Anonymkode: 5cd23...e9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...