Gå til innhold

19 nye smittetilfeller idag...

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev på kg for nesten 3 uker siden, og etterlyste oppdatering på smittetall, da vi fikk de første smittede i kommunen i følge kommunelegen og lokalavisen.  

Først IDAG er det oppdatert! da ligger tallene skremmende langt bak. 

Fortsatt, og helt enig med TS.

Anonymkode: a611f...72e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo færre smitte. R er godt under 1 og da er det naturlig at færre smittes. I kombinasjon med at mange av de som allerede er smittet er i innad i familier og disse holdes isolert så begrenser det seg enda mer. Tallene synker jo i andre land også. Nei viruset kommer ikke til å forsvinne, men den kan mutere og kan kanskje allerede ha gjort det og bli svakere, i tillegg til alle tiltak vi har satt i gang mtp hygiene, færre store grupper etc.

Jeg er med i en studie. Ble tilbudt å være med da jeg ble testet pga mistanke om smitte i mars. Jeg får regelmessig mail om spørreundersøkelser. Denne uken fikk vi mail om at vi som er med i studien kan dra og teste oss, at vi blir prioritert men teste kun ved symptomer selvfølgelig. Men jeg er jo ikke syk, og da er det ikke noe vits i å teste. Vil tro det er mange som meg. Tilbudet om testing er der, men det er færre syke. Både influensa, forkjølelser og andre typer virusinfeksjoner har gått ned pga restriksjoner og bedre hygiene.

Anonymkode: 29d1a...b3e

Slett ikke alle som vil testes får lov. Dessuten skal ingen komme og innbille meg at det er kun noen få tusen personer i uka i Norge som har eller får luftveissymptomer. 

Anonymkode: d8711...7ea

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg kan lese engelsk og skjønner at 110 er et høyere tall enn 60, som legen brukte i beregningen sin? https://nypost.com/2020/05/14/cdc-warns-of-kawasaki-like-condition-linked-to-coronavirus-in-kids/

Anonymkode: 985b2...e43

Jeg kan lese både engelsk og norsk. Jeg kan også lese konklusjonen til en fagperson:

Min formening er at dette ikke er veldig dramatisk, og for de aller fleste barna som får dette så går det bra til slutt. Senk skuldrene

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Gjeste mann said:

Jeg kan lese både engelsk og norsk. Jeg kan også lese konklusjonen til en fagperson:

Min formening er at dette ikke er veldig dramatisk, og for de aller fleste barna som får dette så går det bra til slutt. Senk skuldrene

Synd du ikke forstår hvordan han kom fram til den konklusjonen selv om regnestykket var inkludert i teksten du siterte.

Anonymkode: 985b2...e43

• Opprett ny...