Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og veier rett Overkant av 5 kg, hvilken str. brukte babyen din på den tiden?

Anonymkode: 92a32...7e5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

7 uker? 😬 

Min brukte 56 da.

Anonymkode: f1855...5c4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

7 uker? 😬 

Min brukte 56 da.

Anonymkode: f1855...5c4

Ja han er 7 uker, føler han er blitt så stor..🤔

Anonymkode: 92a32...7e5

AnonymBruker
Skrevet

Er babyen din veldig lang? Babyen her brukte str 50 på den tiden, men var kort og tynn så kan ikke sammenligne. 

Anonymkode: ee706...ac5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min brukte 62 som nyfødt, 68 da han var en  måned gammel og veide 12 kilo som 6 mnd. Han var gedigen ... 

Anonymkode: f2fe9...e03

• Liker 9
Skrevet

Var vel rundt 62-68, begge mine :) Men de raste gjennom klærne til de kom til str 80, da begynte det å bli litt roligere :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke stress med det. De vokser i rykk og napp. Det er ingen mennesker som er 3 meter lange, ditt barn blir heller ikke det. 

Anonymkode: 4cb69...ae9

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Str 68 er jo 4-6 måneder...:hakeslepp:

Anonymkode: 5ff2c...8ba

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jentungen min på 4 bruker 110-116 😅 Og guttungen på 2,5 bruker 98/104 😅 Litt romslig, men langt fra stort. 

Spørs jo hvordan man fyller klærne og :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brukte 56-62 på den tiden. Men det er jo rett i den alderen der de vokser mest, så du skal ikke se bort i fra at hen plutselig blir værende en stund i 68. :) 

Er med i en termingruppe på Face for de som hadde termin samme måned som meg. Babyene er nå rundt 8 måneder og det er både de som bruker 62 og 86 i gruppa :P 

Anonymkode: c0a11...5e7

AnonymBruker
Skrevet

Min brukte 68 fra ca 6-9 mnd. 

Anonymkode: 6b171...1c9

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ingen fasit, men bare et snitt :)

Anonymkode: 1966e...248

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min yngste begynte med str. 80 da han var 6 mnd. Nå er har snart 9 måneder og vi bruker mye i 86. Vi har ligget minst én størrelse foran gjennomsnittet hele veien. Han var stor da han ble født, har fulgt kurven sin hele veien og er stor nå også (lang og tilsvarende tung, blant de 3% største babyene). Storebroren lå derimot omtrent helt på gjennomsnittet med vekst og størrelser.

TS, jeg husker ikke hva min yngste brukte da han var 7 uker, men jeg tipper det var 68. Ha i bakhodet at noen merker er små i størrelsen, f.eks. franske Petit bateau. Jeg synes også bodyene fra Lilleba er små, mens pysjene er romslige.

Anonymkode: 66eee...da1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår sønn vokste ut av 68 før han var 4 mnd. 

Babyer utvikler seg forskjellig. I min slekt vokser vi fortere enn alle andre frem til vi er ca 2 år. Det forspranget beholder vi resten av barndommen, men det jevner seg ut i ungdomsårene.

Anonymkode: 25cdd...2ad

Skrevet

Min blir snart 5 mnd, han er på vei ut av 74 og inn i 80...

AnonymBruker
Skrevet

Mitt tantebarn brukte klær str 80 ved 3mnd alder! Det var pga bredden for å si det sånn, gedigen unge. Søskenet var helt lik, men mor er veldig opptatt av at de skal mates hele tiden og har brukt puppen som Smokk. 

Anonymkode: 6e1bb...e39

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt tantebarn brukte klær str 80 ved 3mnd alder! Det var pga bredden for å si det sånn, gedigen unge. Søskenet var helt lik, men mor er veldig opptatt av at de skal mates hele tiden og har brukt puppen som Smokk. 

Så fint! Babyer bør få lov til å die så mye de vil. Forøvrig er det ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom vekt og "puppen som smokk" (dummeste uttrykket jeg vet om). Min første elsket å ligge ved brystet, var veldig kosete og "smokket" hele natten. Han har vært lang og slank hele tiden. Andre er stor og rund, men hun "smokker" aldri, spiser sjeldnere og koser mindre med brystet. Babyer er forskjellige. 

Anonymkode: 40e41...f1e

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Min er 9 uker og er fortsatt mellom 50 og 56, det er ingen fasit. 

Anonymkode: 032b2...1f3

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det tror jeg mine også gjorde, i alle fall 62. 

Hvilken str. et barn bruker er også litt avhengig av foreldrene. Noen synes et klesplagg passer mens noen andre ville sagt det var for lite. Alle har litt ulik standard for når et plagg er for lite. Noen begynner med en ny størrelse mens andre ville sagt det var for stort. Klesstørrelser er ikke en vitenskap, akkurat. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min bruker også puppen som smokk. Er ti uker, veier under 5kg og bruker str. 56, så tror ikke det har så mye å si. 

Anonymkode: a2d6f...70b

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...