Gå til innhold

Utrøstelig baby 5 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aldri hatt noe problem med å trøste han. Han har aldri grått noe særlig. Bare sagt ifra når det er noe. 

En veldig sosial og aktiv liten kar.

Idag har han vært helt rar stakkars.. Grått og grått, og han roer seg bare hos meg.

Faren har vært hjemme hele livet hans pga hjemmekontor og tatt veldig stor del av ansvaret på eget initiativ. Han er en utrolig kjærlig og tålmodig pappa, men i dag var det bare jeg som gjaldt.. 

Han virker sliten og utilpass rett og slett. Han har bæsjet hver dag denne uka, og ikke hatt noe hard mage eller noe.

Vi begynte med fast føde da han ble 4 mnd og han elsker virkelig mat, men i dag ville han faktisk ikke ha nesten..

Kan det være tenner på gang? Vet ingen er synske her, men greit å lufte erfaringer 

Anonymkode: c22e3...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umiddelbart høres det ut som utviklingssprang eller tenner, jeg tipper egentlig det første. 

Det kommer et stort utviklingssprang rundt disse tider for de som opplever at det stemmer, sånn jeg forstår det er det nå babyen faktisk skjønner konseptet avstand og om mamma går vekk, så det er ganske naturlig å bli ekstra manmadalt i en periode. Les mer på denne: https://www.babyverden.no/baby/vekst-og-utvikling/26-uker-sammenhengenes-verden/

Men som alltid, følg med i tilfelle det er noe mer som plager lille! Anbefaler bæretøy for å komme enklest mulig igjennom faser som dette. Lykke til! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lilypond skrev:

Umiddelbart høres det ut som utviklingssprang eller tenner, jeg tipper egentlig det første. 

Det kommer et stort utviklingssprang rundt disse tider for de som opplever at det stemmer, sånn jeg forstår det er det nå babyen faktisk skjønner konseptet avstand og om mamma går vekk, så det er ganske naturlig å bli ekstra manmadalt i en periode. Les mer på denne: https://www.babyverden.no/baby/vekst-og-utvikling/26-uker-sammenhengenes-verden/

Men som alltid, følg med i tilfelle det er noe mer som plager lille! Anbefaler bæretøy for å komme enklest mulig igjennom faser som dette. Lykke til! 

Det der hørtes ut som han på en prikk, men det gjenstår fremdeles 4 uker til han er 26 uker da.

Det er kanskje litt individuelt? For det var veldig gjenkjennelig dette.

Tusen takk ❤

Anonymkode: c22e3...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å si. Vi dro på legevakten en gang pga utrøstelig baby. Viste seg å være ørebetennelse. 

Anonymkode: efa3f...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å si. Vi dro på legevakten en gang pga utrøstelig baby. Viste seg å være ørebetennelse. 

Anonymkode: efa3f...ae1

Off.. Det er bra dere dro å undersøkte..

Nå ligger han å sover som en stein. Da vi lå sammen i senga og jeg koste han på magen ble han helt rolig..

Hadde han ikke roet seg slik han gjorde nå hadde vi nok reist for å ta en sjekk ja.

Ts 

Anonymkode: c22e3...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som første utviklingssprang. Det er rundt den tiden, men beregnet fra termin og ikke fødsel. Anbefaler deg appen vidunderlige uker. Da får du kontroll på alle sprangene og hvordan baby oppfører seg underveis. Samt hva de lærer seg etter hver sprang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der hørtes ut som han på en prikk, men det gjenstår fremdeles 4 uker til han er 26 uker da.

Det er kanskje litt individuelt? For det var veldig gjenkjennelig dette.

Tusen takk ❤

Anonymkode: c22e3...560

På den oversikten over utviklingstrinn så sier de 22,5-26,5 uker. Om han i tillegg er født noen dager etter termin så stemmer det perfekt på alder, siden de regner fra terminalder. Uansett er det individuelt ja, utvikling er ingen eksakt vitenskap.

Så lenge han roer seg greit når han får mamma, så tror jeg mest sannsynlig er det at han har oppdaget at mamma kan gå vekk, og ikke vil at det skal skje. Om det f.eks skulle være ørebetennelse vil det ofte være merkbart på feber og allmenntilstand også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lilypond skrev:

På den oversikten over utviklingstrinn så sier de 22,5-26,5 uker. Om han i tillegg er født noen dager etter termin så stemmer det perfekt på alder, siden de regner fra terminalder. Uansett er det individuelt ja, utvikling er ingen eksakt vitenskap.

Så lenge han roer seg greit når han får mamma, så tror jeg mest sannsynlig er det at han har oppdaget at mamma kan gå vekk, og ikke vil at det skal skje. Om det f.eks skulle være ørebetennelse vil det ofte være merkbart på feber og allmenntilstand også.

Så det når jeg trykka frem og tilbake på artikkelen :)

Stemmer så på en prikk. Han var så blid og tilfreds da han våkna i dag (sov helt til 08) og virket lettet på en måte. 

Jeg får heller bare være til stede når pappa leker og koser. For han ble skikkelig lei seg da han ikke klarte å trøste i går.. Og jeg klarer bare ikke la baby få gråte sånn som det bare fordi pappa skal prøve .. 

De har et veldig godt bånd. Det er pappa som får han til å le og prate mest. Så håper at far ikke glemmer dette..

Ts 

Anonymkode: c22e3...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...