Gå til innhold

Gråsonesex

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det overgrep om en har hatt sex i fylla og ikke husker noe?

Anonymkode: 80def...9e6

Hvis den andre parten utnyttet din tilstand,  ja selvfølgelig.

Er da svært sjelden at menn er så døddrukne at de ikke husker sexen. Vanskelig å få ereksjon er det vel også. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel ja har opplevd ubehagelige ting og tvang til sex. Har virkelig lært meg å blitt mer kritisk og mye mer forsiktig. Vil heller ha ekte kjærlighet først med en seriøs partner og deretter kan sexen komme eller begynne som friends with benefits først og bli ordentlig kjent og trygg på hverandre

• Liker 2
Skrevet

Er mange som liker å utnytte og tvinge. Helt hjerteløst er det. Nei æsj. Sånne må man bare holde seg unna

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

- at du våkner av at noen har sex med deg (eks kjæreste)

- at du er så full at du har hatt sex, men ikke husker noe

- at du blir overtalt, men egentlig ikke vil

Anonymkode: 98515...3ac

Det er voldtekt kjære deg... :(

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 14.5.2020 den 23.08):

Tror det er VELDIG mange som har våkna mitt i en akt i et parforhold.

At noen har sex med noen som sover er voldtekt. At noen faktisk voldtar partneren sin i søvne er så groteskt og uforståelig at jeg ikke har ord.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
Skrevet

Vel... Det du beskriver som akter i gråsonen er jo tydelig voldtekt. Det er det som er begrepet for det. 

Men jeg har opplevd sex i gråsonen, jeg og min faste partner på den tiden begynte det. Så midt i akten tok han kvelertak på meg, og sluttet ikke selv om jeg ba han slutte. Han så på det som en forførende Bdsm choking, men dette ga ikke mening for meg fordi jeg hadde en samtale med han tidligere om at det var en av tingene jeg ikke tålererte. Enda begynte han midt i akten. 

Så det endte med at jeg midt i det ikke hadde lyst lenger, og fyren klarte ikke stoppe selv om jeg ba han stoppe det.

Det satt seg virkelig i kroppen lenge etterpå, og jeg fikk ikke sove den natten. Men gud... Det høres mye verre ut å skrive det, får virkelig frem kontrasten i hvor galt det var. 

Men hadde mannen lest dette, hadde han nok ikke kjent seg igjen i det og skjønt at det var han. For etter han kom klarte jeg ikke si noe mer på saken... 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

- at du våkner av at noen har sex med deg (eks kjæreste)

- at du er så full at du har hatt sex, men ikke husker noe

- at du blir overtalt, men egentlig ikke vil

Nr 1 er per def voldtekt.

Nr 2 kan være voldtekt, men det er langt fra så sikkert som mange her påstår. Det kan godt ha vært frivillig og den andre parten kan godt ha vært fullere. (Ereksjon er null problem i fylla.) Da er begge parter like mye overgripere. 

Nr 3: Typisk overtalelse:

Hun: Skal vi ikke legge oss tidlig å kose oss? 

Han: Sorry, men jeg har avtalt å spille WoW

Hun: Det er tre uker siden sist! Jeg er lei av at du heller vil spille enn å være med meg! 

Han: ok da. Jeg kommer. 

Er dette voldtekt? Er det en rimelig reaksjon at hun 4 års fengsel for å overtale ham til sex når han egentlig ikke vil? 

Jeg vil si nei. Såpass "press" må man faktisk tåle. Kanskje tabu i 2020 å si at noen må tåle noe som helst uten å bli traumatisert.

Anonymkode: fafb1...bb8

Skrevet

Mange rare bastante konklusjoner av hva som er voldtekt her. Man vanner ut hele begrepet. Det er trist for dem som opplever voldtekt.

Som mann har jeg 4-5 ganger hatt ONS uten å huske stort sett noe. Vi snakket om det dette dagen etter, og jeg spurte om vi hadde brukt prevensjon. Det kunne hun bekrefte. Hun lo av at jeg var så full. Hun hadde drukket to drinker hele kvelden. Jeg kjøpte drikke for 1400 på byen. Jeg husker kun bruddstykker. Husker hun var deilig. Husket ikke om jeg kom.

Bør jeg anse dette som et overgrep? 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nr 1 er per def voldtekt.

Nr 2 kan være voldtekt, men det er langt fra så sikkert som mange her påstår. Det kan godt ha vært frivillig og den andre parten kan godt ha vært fullere. (Ereksjon er null problem i fylla.) Da er begge parter like mye overgripere. 

Nr 3: Typisk overtalelse:

Hun: Skal vi ikke legge oss tidlig å kose oss? 

Han: Sorry, men jeg har avtalt å spille WoW

Hun: Det er tre uker siden sist! Jeg er lei av at du heller vil spille enn å være med meg! 

Han: ok da. Jeg kommer. 

Er dette voldtekt? Er det en rimelig reaksjon at hun 4 års fengsel for å overtale ham til sex når han egentlig ikke vil? 

Jeg vil si nei. Såpass "press" må man faktisk tåle. Kanskje tabu i 2020 å si at noen må tåle noe som helst uten å bli traumatisert.

Anonymkode: fafb1...bb8

Det er nettopp dette som er så foruroligende, når en tilsynelatende maler med så bred pensel at selv tabber en selv gjør i fylla eller ren overtalelse, som den du skisserer, blir voldtekt. Det bidrar til å vanne ut begrepet, men kan også skape mer traumer. For en del risikerer en jo at det en kunne børstet av som en teit tabbe i fylla (hadde sex med noen men husker ikke hendelsen) blir en voldtekt som preger og følger en resten av livet. En fratar med andre ord den ene parten ansvar og selvbestemmelse, og gjør denne til passivt offer. Det tror jeg ikke noen kommer godt ut av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, herzeleid skrev:

Det er nettopp dette som er så foruroligende, når en tilsynelatende maler med så bred pensel at selv tabber en selv gjør i fylla eller ren overtalelse, som den du skisserer, blir voldtekt. Det bidrar til å vanne ut begrepet, men kan også skape mer traumer. For en del risikerer en jo at det en kunne børstet av som en teit tabbe i fylla (hadde sex med noen men husker ikke hendelsen) blir en voldtekt som preger og følger en resten av livet. En fratar med andre ord den ene parten ansvar og selvbestemmelse, og gjør denne til passivt offer. Det tror jeg ikke noen kommer godt ut av. 

Trådstarter her, og jeg er så enig. Har opplevd alt det på lista, og sliter med det den dag i dag fordi ANDRE har dyttet på meg at det er voldtekt. Jeg kan dra til psykolog fordi jeg eks sliter med andre ting rundt et forhold og en mann, og gå ut igjen og føle meg enda mer voldtatt enn da jeg kom.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, SosialDistanse skrev:

Er da svært sjelden at menn er så døddrukne at de ikke husker sexen. Vanskelig å få ereksjon er det vel også. 

Man trenger ikke være døddrukken for å ha blackouts. Det er ikke uvanlig å miste deler av kvelden, selv om man var temmelig klar og rasjonell i gjerningsøyeblikket.  

Det går an å få fylleangst av å bli fortalt hva man har sagt og gjort, men for min del har det aldri vært farlige og ubehagelige ting. Da hadde jeg tatt konsekvensen, og sluttet å drikke. 

Anonymkode: 8ec98...e35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...