AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Har du noen gang opplevd sex i gråsonen? Fikk du noen ettervirkninger av dette? Anonymkode: 98515...3ac
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev: Er det "overgrep" du sikter til her? Ja, men det er mye som ikke kan omtales som overgrep, men som likevel er i gråsonen, altså unehagelige opplevelser som ikke er helt innafor, men man likevel ikke kan definere som et overgrep. Anonymkode: 98515...3ac
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 Du må nesten utdype hva du mener? Anonymkode: 2cde1...559 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må nesten utdype hva du mener? Anonymkode: 2cde1...559 - at du våkner av at noen har sex med deg (eks kjæreste) - at du er så full at du har hatt sex, men ikke husker noe - at du blir overtalt, men egentlig ikke vil Anonymkode: 98515...3ac
Hr. Aktiv Skrevet 14. mai 2020 #6 Skrevet 14. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er mye som ikke kan omtales som overgrep, men som likevel er i gråsonen, altså unehagelige opplevelser som ikke er helt innafor, men man likevel ikke kan definere som et overgrep. Anonymkode: 98515...3ac Frivillig tvang var det ei som hvisket meg i øret en gang jeg datet henne. Vi havnet ikke i senga vi for jeg har aldri presset på. Men jeg datet henne noen ganger og hun ble faktisk ganske trygg på meg og fortalte meg at ikke alle menn var så snille. Det hun fortalte var en ganske skremmende fremtoning til visse typer. Hun hadde blitt utsatt for flere av den typen. Hun har blitt med på ting som for henne var langt utenfor komfortsonen. Slik bør det ikke være. Som mann synes jeg dette er smertefullt å høre fra ei søt jente. Hun er nok ikke den eneste er jeg redd. 7
Gjest Kirsebæra Skrevet 14. mai 2020 #7 Skrevet 14. mai 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.5.2020 den 21.58): Endret 15. april 2021 av Kirsebæra Slettet
Gjest Kirsebæra Skrevet 14. mai 2020 #8 Skrevet 14. mai 2020 (endret) . Endret 15. april 2021 av Kirsebæra Slettet
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: - at du våkner av at noen har sex med deg (eks kjæreste) - at du er så full at du har hatt sex, men ikke husker noe - at du blir overtalt, men egentlig ikke vil Anonymkode: 98515...3ac Ingen av disse er i noen gråsone. Den øverste er jo voldtekt. Anonymkode: e66e3...878 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #10 Skrevet 14. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av disse er i noen gråsone. Den øverste er jo voldtekt. Anonymkode: e66e3...878 Tror det er VELDIG mange som har våkna mitt i en akt i et parforhold. Anonymkode: 98515...3ac 3
SosialDistanse Skrevet 14. mai 2020 #11 Skrevet 14. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Tror det er VELDIG mange som har våkna mitt i en akt i et parforhold. Anonymkode: 98515...3ac Det er like fullt et overgrep om partene ikke på forhånd har avtalt at dette er greit. 5
herzeleid Skrevet 14. mai 2020 #12 Skrevet 14. mai 2020 (endret) 1 time siden, Kirsebæra skrev: Kjære deg. Alt dette er overgrep. Er fulle mennesker som har sex med hverandre og overtaling overgrep? Jeg ser det om det er snakk om at en person sjenker en annen sanseløs for å utnytte denne, eller noen presses eller trues, men å ha hatt sex men vært så full at en ikke husker det eller bli overtalt til sex trenger jo ikke i seg selv å være overgrep? Endret 14. mai 2020 av herzeleid 4
Gjest Kirsebæra Skrevet 14. mai 2020 #13 Skrevet 14. mai 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.5.2020 den 23.08): Endret 15. april 2021 av Kirsebæra Slettet
Gjest Kirsebæra Skrevet 14. mai 2020 #14 Skrevet 14. mai 2020 (endret) herzeleid skrev (På 14.5.2020 den 23.19): Endret 15. april 2021 av Kirsebæra Slettet
Trolltunge Skrevet 14. mai 2020 #15 Skrevet 14. mai 2020 (endret) Jeg har opplevd overgrep med både fysisk og mental tvang, og tror det er mange menn som er skyldige i slikt uten at de forstår at det var et overgrep. Mange gråsoner for menn tror jeg. De forstår ikke godt nok hvilket fysisk og mentalt overtak de har på en kvinne som er alene med dem, og mener gjerne at å "mase litt" er helt blendahvitt. De forstår gjerne ikke at å ikke respektere et nei flere ganger kan føre til et ja som kommer kun på grunn av frykt for at det å fortsette med å si nei kanskje vil føre til voldtekt. De har jo allerede vist gjennom å ikke respektere 1, 2..4...7 nei at de absolutt ikke er villig til å gi seg "på tap". Så på et punkt slår frykten så ned at man sier ja. Fordi han ikke gir seg uansett. Mannen mener han da har fått ja, og det var frivillig sex. Kvinnen opplever det som overgrep. Ja jeg har opplevd, og slikt setter seg i kroppen lenge. Endret 14. mai 2020 av Trolltunge 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #16 Skrevet 14. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er VELDIG mange som har våkna mitt i en akt i et parforhold. Anonymkode: 98515...3ac Har aldri opplevd her 😅 ikke uten at det er avtalt Anonymkode: 6f3b8...aea 1
herzeleid Skrevet 14. mai 2020 #17 Skrevet 14. mai 2020 5 minutter siden, Kirsebæra skrev: Ser du hva du skriver eller? Ja, men det virker ikke helt som du gjør det, eventuelt ikke har forstått så mye av det du siterer? Sitat Hvis den ene parten er så full at den ikke kan si hverken ja eller nei til sex, så er det ikke greit å gjennomføre samleie, og da er det et overgrep. Nå var det ikke snakk om å være så full at en ikke kunne si ja eller nei, det er åpenbart en voldtekt. Det var snakk om å ikke huske, noe som åpenbart ikke trenger å være en voldtekt. Sitat (To personer som er så full kan ikke begge gjennomføre samleie, det skjønner du, ergo er det overgrep ovenfor den ene personen). Igjen, se svaret over. Det virker som du har gått glipp av viktige forskjeller. Sitat Om en person, f.eks i et forhold, blir overtalt til sex men ikke vil tyder det på maktforskjell og redsel for å si i fra i forhold til egen kropp. Også et overgrep. Det virker ikke som du har forstått det du siterte. Jeg presiserte at om det er snakk om trusler eller press kan det være et overgrep, men at overtalelse i seg selv ikke medfører et overgrep. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #18 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, Kirsebæra skrev: Kjære deg. Alt dette er overgrep. Er det overgrep om en har hatt sex i fylla og ikke husker noe? Anonymkode: 80def...9e6
Notisblokk Skrevet 14. mai 2020 #19 Skrevet 14. mai 2020 1 minutt siden, herzeleid skrev: Ja, men det virker ikke helt som du gjør det, eventuelt ikke har forstått så mye av det du siterer? Nå var det ikke snakk om å være så full at en ikke kunne si ja eller nei, det er åpenbart en voldtekt. Det var snakk om å ikke huske, noe som åpenbart ikke trenger å være en voldtekt. Igjen, se svaret over. Det virker som du har gått glipp av viktige forskjeller. Det virker ikke som du har forstått det du siterte. Jeg presiserte at om det er snakk om trusler eller press kan det være et overgrep, men at overtalelse i seg selv ikke medfører et overgrep. Jeg er helt enig. Jeg har selv opplevd å være så full at jeg ikke husker noe. Jeg angret veldig dagen etterpå. Han sa at jeg hadde sagt ja til sex. Ja jeg angrer på at jeg lå med han. Jeg tror på han når han sier jeg sa ja til sex. Nei, jeg føler ikke det var voldtekt. Jeg var bare full og dum. Ingen vonde følelser mot fyren (som også var veldig full, men husker mer enn meg av kvelden).
Hr. Aktiv Skrevet 14. mai 2020 #20 Skrevet 14. mai 2020 Ser det blir nevnt at sex med deg når du sover. Jo det er i manges fantasi akkurat det å våkne mens du blir slikket eller sugd av partner. Mange fantaserer om akkurat dette. Har selv opplevd at dette var et savn fra henne, men jeg stolte ikke nok på henne til å gjennomføre dette. Fordi jeg både leser og hører at damer ofte ikke synes om dette og ser på det som et overgrep og voldtekt selv om de på forhånd oppfordrer til det. Mange har en dobbeltmoral man ikke blir trygg på desverre. Grunnen til denne begrensningen kommer av at jeg har brent meg på ting før som var lov, men ikke var det likevel plutselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå