Gå til innhold

Invalid av fibromyalgi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg bli invalid om jeg ikke trener kroppen min men bare ligger å gjør ingenting ?

dame42

Anonymkode: a8f67...04f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mister jo muskelmasse hvis du bare blir liggende, det beste er jo å komme seg på beina å gjøre noe.

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke tatt sjansen på det. Prøv så godt det lar seg gjøre å være i litt aktivitet hver dag. Alle kropper vil bli dårlige av å ligge å gjøre ingenting fibro eller ei.

Anonymkode: 50eb9...ffe

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg bli invalid om jeg ikke trener kroppen min men bare ligger å gjør ingenting ?

dame42

Anonymkode: a8f67...04f

Invalid.... Nei ikke akkurat. Men du kan få svekket allmenntilstand og bli svak. 

Burde ikke pasienter med Fibromyalgi holde seg i bevegelse/aktivitet med små øvelser, eventuelt få oppfølgning fra fysioterapeut for å holde smertene i sjakk?

Anonymkode: 52813...580

AnonymBruker
Skrevet

Smertene blir sannsynligvis en del verre, men helt invalid blir du nok ikke. Om du har denne diagnosen har du uansett en kjempegod unnskylding for å trene regelmessig styrke resten av livet. 

Anonymkode: 8b35c...161

Skrevet

Hvis du ligger helt stille så kommer du på sikt til å bli invalid selv om du ikke feiler noe som helst. Det er ikke sikkert at hard styrke- og/eller kondisjonstrening er det første du skal begynne med, men fysisk aktivitet i en eller annen form bør du absolutt prøve å få til. 

Skrevet

Invalid er vel et sterkt ord, men du kommer overhodet ikke til å bli noe bedre av å bli liggende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...