AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #101 Del Skrevet 5. juli 2020 Finnmark. Og Bodø. 😬 Anonymkode: 5b459...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #102 Del Skrevet 5. juli 2020 Liker alle dialekter jeg! Og synes det er gøy at ikke alle snakker likt Anonymkode: 8273a...e12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #103 Del Skrevet 6. juli 2020 Mosjøen. Og alt i krysningen mellom Trøndelag/Nord-Norge. Men kunne nok vent meg til den og. Den fineste er nord-døl (Gudbrandsdalen) og Stavanger/Sandnes og Karmøy ❤️ Jeg er fra Oslo Anonymkode: 50a02...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #104 Del Skrevet 6. juli 2020 På 5.7.2020 den 17.41, LittleBabyNothing skrev: Alt fra Vestlandet. De er utrolig frekke og sure og tåler ikke at folk spør om hjelp. Slemme grinete mennesker. Kan ikke skjønne jeg er samme etnisitet som dem. Liker kun de fleste dialekter i Nord-Norge. I alle dager 🙈😂 Anonymkode: 50a02...1b8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #105 Del Skrevet 7. juli 2020 Stavanger!🤢 Anonymkode: 3ded7...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Random Skrevet 8. juli 2020 #106 Del Skrevet 8. juli 2020 Er ikke født i Norge så har noen dialekter jeg ikke forstår i det hele tatt. Innlandet i sør, trønderske bonder, noen på vestlandet. Vet ikke om styggest men mest uforståelig i alle fall. Lett å forstå byer som Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø. Landsbygden snakker ufortståelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #107 Del Skrevet 8. juli 2020 Bergensk er den verste! Hilsen stril 😊 Anonymkode: ab405...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #108 Del Skrevet 8. juli 2020 Veldig forståelig at noen synes bred trønderdialekt er fælt å høre på. Selv, som distriktstrønder, synes jeg trønderdialekter er artig! Hverken sjarmerende eller usjarmerende. En av de fineste dialektene er nordlandsdialekt, spesielt Bodødialekt. Er svak for nordlandske menn Synes de fra Kristansand også har fin dialekt. Bergensk er nok den eneste dialekten jeg sliter med, de virker så brautende. Døl må også på lista, men kun fordi den er totalt uforståelig om vedkommende snakker den brede varianten. Så mange rare ord og uttrykk. Vanskelig for en trønder og en døl å ha en samtale 😂 Anonymkode: 5abad...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #109 Del Skrevet 8. juli 2020 Keistiansundsdialekten. Den høres så sutrende ut i mine ører. Anonymkode: dc037...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #110 Del Skrevet 8. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kristiansundsdialekten. Den høres så sutrende ut i mine ører. Anonymkode: dc037...7ae Rettet opp skrivefeil Anonymkode: dc037...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #111 Del Skrevet 11. desember 2021 Likar mi dialekt eg. Den er nydeleg Anonymkode: 559d4...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #112 Del Skrevet 11. desember 2021 Stavanger. Liker Sandnes-dialekta godt. Anonymkode: 81208...ec4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #113 Del Skrevet 14. desember 2021 Jeg sliter veldig med Oslo- og Østlands-dialekter. Schylling, schino, schøtt Men dette er kanskje mer at de ikke kan snakke norsk godt nok... Anonymkode: dfa9f...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #114 Del Skrevet 19. desember 2021 bullehurk skrev (På 4.7.2020 den 19.18): Jepp ! Terje Sporsem f.eks. Grusomt å høre på. Det kommer veldig an på hvem som snakker. Terje Sporsem har en ganske så spesiell stemme, så det går ikke an å bedømme ålesunddialekten utfra kun hvordan han snakker. Har man en skingrende, spesiell stemme, spiller det ikke stor rolle hvilken dialekt du snakker, den blir ikke pen uansett. Mange nevner bergensk, og gjør det fordi de har møtt enkelte brautende, skrålende bergensere. Men når du treffer dem som har en mørk, rolig stemme, er dialekten fin. Anonymkode: 57ee7...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #115 Del Skrevet 19. desember 2021 Synes definitivt at Jorun Stiansen har tidenes grelleste dialekt. Hvor er hun fra? Hun snakker så bredt og flåsete at jeg ikke skjønner noe. Hun unge programlederen fra god morgen Norge har også en veldig rar måte å snakke må. Hun sier "hesse" i stedet for hvordan eller hvorfor, husker ikke helt. Anonymkode: 3a779...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #116 Del Skrevet 19. desember 2021 Jorun Stiansen er vel fra Vennesla i Agder. Anonymkode: 57ee7...99a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #117 Del Skrevet 19. desember 2021 Oslodialekten, både kebabnorsk og oslo vest er heeeelt skandale å høre på. Skjønner ikke hvorfor så mange hater på vestlandsdialektene eneste dialekten jeg ikke liker derfra er Moldedialekten, men mulig det har mer med folka derfra enn selve dialekten (de er så sutrete og negative😅). Trondheimsdialekten er nydelig, også dialekter fra Nordland Anonymkode: 0c294...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå