Citpensacola Skrevet 17. mai 2020 #81 Skrevet 17. mai 2020 Vestlandet generelt er ganske grusomt, men Haugesund er kanskje den styggeste, og er totalt blottet for sjarmen man finner bittelitt av de aller fleste andre steder på vestlandet. Skulle jeg blitt sammen med en person med Haugesundsdialekt så hadde jeg stilt krav om logopedtimer minst 3 ganger i uken for å raskest mulig vaske vekk dialekten.
Gjest FunnyBoy123 Skrevet 2. juli 2020 #83 Skrevet 2. juli 2020 (endret) Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at trønder-dialekten er den styggeste dialekten i Norge..😂 De nominerte dialektene er; trøndersk, Oslo-vest og Haugesund. Endret 2. juli 2020 av FunnyBoy123
Melonas Skrevet 4. juli 2020 #84 Skrevet 4. juli 2020 Haugesund og Karmøy.... 🥴 Klarer det bare ikke.... 😆 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #85 Skrevet 4. juli 2020 Akkurat nå, Melonas skrev: Haugesund og Karmøy.... 🥴 Klarer det bare ikke.... 😆 Enig ! Hele Rogaland for så vidt, men disse to er absolutt verst. Blanding av rauting og kråkeskrik. 🤢 Anonymkode: b49a8...772
bullehurk Skrevet 4. juli 2020 #86 Skrevet 4. juli 2020 På 17.5.2020 den 0.54, AnonymBruker skrev: Det er enorme forskjeller på Sunnmørsog ålesundsdialekt. At du benekter det, betyr bare at du har dårlig språkøre. Er fra en av "bygdene", og gikk på skole i ålesund. Den nasale talemåte er langt fra utdødd, med mindre den har dødd ut de siste 8 årene. De som klager over "sunnmørsdialekt" mener ofte ålesundere er min erfaring. Når de får høre forskjell på sunnmørsdialekt og ålesundsdialekt så er det ålesundsdialekt som er grusomt. Anonymkode: 39f33...829 Jepp ! Terje Sporsem f.eks. Grusomt å høre på. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #88 Skrevet 4. juli 2020 15 minutter siden, Melonas skrev: Haugesund og Karmøy.... 🥴 Klarer det bare ikke.... 😆 Karmøy ... helt jævlig. Anonymkode: 4f13f...012
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #89 Skrevet 5. juli 2020 Kristiansund dialekta 🥴 Anonymkode: eb0d0...9b3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #90 Skrevet 5. juli 2020 Brønnøysund/helgelandsdialektene høres klagete ut og bergensere høres veldig overlegne ut. Jeg blir også gal av enkelte finnmarksdialekter med mye toneleie. Anonymkode: d2ba9...f18
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #91 Skrevet 5. juli 2020 Og tjukk østfolding høres bare ut som man lever av å dele smårasistiske poster på fb og planlegge sin neste tur til Ullared 😂 Anonymkode: d2ba9...f18 1
LittleBabyNothing Skrevet 5. juli 2020 #92 Skrevet 5. juli 2020 Alt fra Vestlandet. De er utrolig frekke og sure og tåler ikke at folk spør om hjelp. Slemme grinete mennesker. Kan ikke skjønne jeg er samme etnisitet som dem. Liker kun de fleste dialekter i Nord-Norge.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #93 Skrevet 5. juli 2020 50 minutter siden, LittleBabyNothing skrev: Alt fra Vestlandet. De er utrolig frekke og sure og tåler ikke at folk spør om hjelp. Slemme grinete mennesker. Kan ikke skjønne jeg er samme etnisitet som dem. Liker kun de fleste dialekter i Nord-Norge. HÆÆÆÆ !!! Hvor gammel er du ? 13 1/2 ?? Anonymkode: b49a8...772 6
LittleBabyNothing Skrevet 5. juli 2020 #94 Skrevet 5. juli 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: HÆÆÆÆ !!! Hvor gammel er du ? 13 1/2 ?? Anonymkode: b49a8...772 Da jeg var i Stavanger to år siden var jeg møtt de de holdingene på flyplass, buss, butikk. Hun Nordlendingen som jobbet på hotellet var snill mot meg. Jeg prøver å snakke finere riksmål når jeg er i offentlighet. Var tålmodig og ikke truende med øyekontakt da jeg snakket med de. Det hjalp ikke. Disse folkene gir niks i folkeskikk og etikett og andres forsøk på høflighet og femininitet. Langt svar, men det var som å vær ei ett annet land på den tiden. Så ille var det.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #95 Skrevet 5. juli 2020 51 minutter siden, LittleBabyNothing skrev: Da jeg var i Stavanger to år siden var jeg møtt de de holdingene på flyplass, buss, butikk. Hun Nordlendingen som jobbet på hotellet var snill mot meg. Jeg prøver å snakke finere riksmål når jeg er i offentlighet. Var tålmodig og ikke truende med øyekontakt da jeg snakket med de. Det hjalp ikke. Disse folkene gir niks i folkeskikk og etikett og andres forsøk på høflighet og femininitet. Langt svar, men det var som å vær ei ett annet land på den tiden. Så ille var det. Så Stavangerområdet, som er det sørligste av Vestlandet er representativt for hele landsdelen ....... Ja ja .... 🙄 Anonymkode: b49a8...772
LittleBabyNothing Skrevet 5. juli 2020 #96 Skrevet 5. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så Stavangerområdet, som er det sørligste av Vestlandet er representativt for hele landsdelen ....... Ja ja .... 🙄 Anonymkode: b49a8...772 Skrev ikke det. Vestlandet var for dialekten, men Stavanger var som en annen verden.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #98 Skrevet 5. juli 2020 Jeg bodde en gang på campingplass med en Finnmarks-familie som nabo. Nå vet jeg ikke hvor i Finnmark de var fra, men det var en mindre tiltalende dialekt. De snakket veldig sakte, hørtes ut som de dro på alle ord, og med nesten helt flatt toneleie. Skulle de fortelle en historie holdt jeg nesten på å sovne... Anonymkode: 962a4...59d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #99 Skrevet 5. juli 2020 I synes at Kristiansundsdialekt er den styggeste. Anonymkode: 6cc4d...602
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #100 Skrevet 5. juli 2020 Jeg synes Rogaland og Agder-fylkene er ille. Egentlig alle dialekter med skarre-r🙈 Samt trønderdialekten, den er heller ikke fin. Anonymkode: 2ea53...b29
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå