Gå til innhold

Slankeoperasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det etter slankeoperasjon? Er det mange bivirkninger? Dårlige sider? Vet det ikke bare er en dans på roser, men er desperat. 
 

moren min har tatt slankeoperasjon, og hun sliter med å spise normalt. Hun kan spise en skive og bli stappmett og kvalm etterpå. Det er 6 år siden hun opererte. Hun har lagt på seg en del. Hun spiser fint snop og slikt men blir veldig dårlig hver gang hun spiser. Gjelder dette for alle?

Anonymkode: 5067f...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei alle kan reagere forskjellig. Tok selv i 2014 og har sånn sett ingen bivirkninger annet enn at jeg måtte ta galleblæra for noen år siden. Man kan være heldig ved å få noen bivirkninger, til ingen eller være veldig uheldig og få masse. Jeg leverer et normalt liv, spiser såklart mindre enn vanlige folk. Holder vektene nede. Men merker ved "dårlige " spiseperioder så går vekten opp så man må alltid være påpasselig uansett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du desperat?

Anonymkode: e4181...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er desperat fordi jeg har lagt på meg så mye, og jeg hater meg selv så intenst. Vil ikke vise meg for folk jeg kjenner, ikke en gang familien.

Anonymkode: 5067f...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er desperat fordi jeg har lagt på meg så mye, og jeg hater meg selv så intenst. Vil ikke vise meg for folk jeg kjenner, ikke en gang familien.

Anonymkode: 5067f...15f

De jeg kjenner har bivirkninger, noen har alvorlige. Har du virkelig prøvd alt for å gå ned? Du kan ødelegge livet og matglede resten av livet.

Anonymkode: 9aeff...100

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er desperat fordi jeg har lagt på meg så mye, og jeg hater meg selv så intenst. Vil ikke vise meg for folk jeg kjenner, ikke en gang familien.

Anonymkode: 5067f...15f

Da trenger du jo bare slutte å hate deg selv, og å gå ned i vekt?

Anonymkode: e4181...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare å slutte å hate meg selv, og ja jeg har prøvd. Jeg har gått ned i vekt før, men sliter med dyp depresjon. Når mat er den eneste motivasjonen, er det ikke så lett å bare ta meg i sammen. Jeg er ikke dum, jeg vet hva som skal til for å gå ned. Jeg er bare utrolig sliten.

Anonymkode: 5067f...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare å slutte å hate meg selv, og ja jeg har prøvd. Jeg har gått ned i vekt før, men sliter med dyp depresjon. Når mat er den eneste motivasjonen, er det ikke så lett å bare ta meg i sammen. Jeg er ikke dum, jeg vet hva som skal til for å gå ned. Jeg er bare utrolig sliten.

Anonymkode: 5067f...15f

Får du hjelp for depresjonen? Altså noe som virker?

Ikke hør på den som sier det "bare er å slutte å hate seg selv". Sånt sitter så dypt.

Anonymkode: 8f57b...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sier at det bare er å slutte å hate seg selv? Ikke jeg. Jeg sier at for å klare å gå ned i vekt, trenger du å slutte å hate deg selv. Det er noe annet. 

Jeg tror ikke du er dum. Jeg har ikke sagt eller antydet at du er dum. Mange smarte folk vet ikke hva som skal til for å gå ned i vekt. Mange folk blir slitne av å gjøre feil ting. Du antyder sterkt at du gjør feil ting.

Anonymkode: e4181...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da trenger du jo bare slutte å hate deg selv, og å gå ned i vekt?

Anonymkode: e4181...09f

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier at det bare er å slutte å hate seg selv? Ikke jeg. Jeg sier at for å klare å gå ned i vekt, trenger du å slutte å hate deg selv. Det er noe annet. 

Jeg tror ikke du er dum. Jeg har ikke sagt eller antydet at du er dum. Mange smarte folk vet ikke hva som skal til for å gå ned i vekt. Mange folk blir slitne av å gjøre feil ting. Du antyder sterkt at du gjør feil ting.

Anonymkode: e4181...09f

Neida, var bare akkurat det du sa 🙄

Anonymkode: 8f57b...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis moren din har tatt operasjonen, men alikvel gått opp i vekt igjen så er jo problemet der ennå. Før du i det hele tatt vurderer operasjon burde du klare å forandre matmønstret ditt og din egen psyke. Hjelper ikke med en operasjon når du vil spise deg opp i vekt igjen. 

Venninna mi døde av en sånn operasjon. Kroppen hennes klarte ikke å ta opp næring, fikk problemer med galleblæra. Tok et år så sovnet hun stille inn. 

 

Anonymkode: 2341f...3c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, var bare akkurat det du sa 🙄

Anonymkode: 8f57b...b9b

Noen har tungt for det, noen er vanskelige med vilje. Men jeg er velvillig i dag. "Det eneste du trenger" er ikke lik "det er bare bare". 

Anonymkode: e4181...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare å slutte å hate meg selv, og ja jeg har prøvd. Jeg har gått ned i vekt før, men sliter med dyp depresjon. Når mat er den eneste motivasjonen, er det ikke så lett å bare ta meg i sammen. Jeg er ikke dum, jeg vet hva som skal til for å gå ned. Jeg er bare utrolig sliten.

Anonymkode: 5067f...15f

Det blir ikke bedre av en slankeoperasjon. Du vil fortsatt ha en depresjon, og du vil fortsatt ha problemer med mat og du kommer til å ende opp tilbake der du er nå. 

Ta tak i det psykiske først og få det i orden så følger kanskje vekta etter av seg selv, og gjør den ikke det og du velger operasjon så er sjansen for å lykkes med permanent vektnedgang større. 

Anonymkode: a2a10...52b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da trenger du jo bare slutte å hate deg selv, og å gå ned i vekt?

Anonymkode: e4181...09f

 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen har tungt for det, noen er vanskelige med vilje. Men jeg er velvillig i dag. "Det eneste du trenger" er ikke lik "det er bare bare". 

Anonymkode: e4181...09f

Ja, noen har tungt for det. Les det du skrev en gang til. Men avslutter her, var ikke meningen å avspore tråden for TS. Mulig du ikke mente at det er så lettvint, men det var absolutt ikke det du skrev. Du virket som et av de trollene som går rundt og mener det er så lett å gå ned i vekt, slutte å være deprimert, ta seg sammen osv. Fint om du ikke er det 😊

Anonymkode: 8f57b...b9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok for 1 1/2 år siden. Har ingen bivirkning. Alt har gått bra heke tiden. Poenget med en slankeoperasjen er jo å spise lite. 

Hadde glatt gjort det igjen. 

Anonymkode: bb3db...698

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Depresjonen min ble verre. Hvert platå gjorde det litt verre og jeg fikk panikkangst på toppen. 

Det er 13 år og 3 operasjoner med fjerning av overflødig hud siden. Jeg er normalvektig, og sliter ikke lengre med overspising eller spesielt problem med mat - men får behandling for angst og depresjon ennå. 

Anonymkode: e81cf...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...