Ulven Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Jeg skal få utført en hofteproteseoperasjon når sykehuset forhåpentligvis snart tar inn elektive operasjoner. Er det noen som vet om man får lagt inn kateter under en slik operasjon? Jeg har liten blære og med en liter med Ringer innabords, blir det krise etter bare et par timer.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 10 timer siden, Ulven skrev: Jeg skal få utført en hofteproteseoperasjon når sykehuset forhåpentligvis snart tar inn elektive operasjoner. Er det noen som vet om man får lagt inn kateter under en slik operasjon? Jeg har liten blære og med en liter med Ringer innabords, blir det krise etter bare et par timer. Sikkert forskjellig fra sykehus til sykehus. Hos oss får man ikke det. Men vi scanner blæra etter endt operasjon og engangskateteriserer ved behov. Anonymkode: 22a0d...da9
Kniv & gaffel Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 Jeg har gjort det to ganger, og i begge tilfellene hadde jeg kateter både under operasjonen og de første to dagene etter. Ble operert med spinalbedøvelse og var våken under operasjonen, men lammet fra livet og ned. De to påfølgende dagene hadde jeg epidural som tok smertene, men gjorde at jeg kunne røre på beina. Det er noen år siden jeg ble operert, så jeg vet ikke hvordan rutinene er nå. Første gang var i 1995 og andre gang i 2005. Begge operasjonene skjedde på Rikshospitalet.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 29 minutter siden, Kniv & gaffel skrev: Jeg har gjort det to ganger, og i begge tilfellene hadde jeg kateter både under operasjonen og de første to dagene etter. Ble operert med spinalbedøvelse og var våken under operasjonen, men lammet fra livet og ned. De to påfølgende dagene hadde jeg epidural som tok smertene, men gjorde at jeg kunne røre på beina. Det er noen år siden jeg ble operert, så jeg vet ikke hvordan rutinene er nå. Første gang var i 1995 og andre gang i 2005. Begge operasjonene skjedde på Rikshospitalet. Det har nok skjedd mye siden da. Ingen får epidural. Du reiser hjem to dager etter stort sett. Anonymkode: 22a0d...da9 1
Kniv & gaffel Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 På 14.5.2020 den 10.45, AnonymBruker skrev: Det har nok skjedd mye siden da. Ingen får epidural. Du reiser hjem to dager etter stort sett. Anonymkode: 22a0d...da9 Huff, det høres ikke greit ut å bli sendt hjem så tidlig. Jeg var i begge tilfellene svært hjelpeløs de første dagene. Hadde også mye vondt og var kvalm.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 9 minutter siden, Kniv & gaffel skrev: Huff, det høres ikke greit ut å bli sendt hjem så tidlig. Jeg var i begge tilfellene svært hjelpeløs de første dagene. Hadde også mye vondt og var kvalm. De opererer på en annen måte nå, som gjør at pasientene kommer seg fortere. Før skar de i musklene rundt benet, det gjør de ikke lenger. Anonymkode: c7e4b...e82 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå