Gå til innhold

kors-smykke...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ikke-kristen

Jeg har et kors smykke som jeg liker veldig godt men som jeg ikke har brukt fordi at jeg ikke er kristen.

Men nå har jeg lysst til å begynne å bruke det og lurer på hva dere synes om at en ikke-kristen går med kristne symboler? Blir det helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Jeg har et kors smykke som jeg liker veldig godt men som jeg ikke har brukt fordi at jeg ikke er kristen.

Men nå har jeg lysst til å begynne å bruke det og lurer på hva dere synes om at en ikke-kristen går med kristne symboler? Blir det helt feil?

Det har jeg tenkt på selv, siden jeg ikke er kristen. Det ble aldri til at jeg kjøpte et slikt smykke. :)

Men i prinsippet synes jeg du kan gå med hva du vil (så langt det ikke er hakekors etc :wink: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo bli helt hva du føler for det. Jeg er ikke kristen, og for meg ville det føles helt feil å bruke et kristent symbol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

Synes du kan bruke det om du ønsker. Folk har jo begynt å gå med rosenkranser og nå fordi Beckham plutselig fant ut at det var moderne, men det synes jeg ikke passer seg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beckham er jo et kapittel for seg selv.. Ingen som har værre klessmak enn han er nå min mening. Så et bilde av han her forleden der han hadde kledd opp både sønnen og seg selv i rutete "lorde"-klær..

syns man kan gå md kors selv om man ikke er kristen. Det finnes jo så mange tøffe korssmykker! Når det gjelder korssmykker så syns ikke jeg det roper ut "KRISTEN", det er en motesak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Siden jeg ikke er kristen, er det uaktuelt for meg å gå med korssmykke, siden det tross alt er et kristent symbol.

Ingen kan jo fortelle deg hva som er rett/feil, men jeg syns kanskje det er litt rart at noen som ikke er kristne vil gå med korssmykke - selvom det er mote.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke-kristen
Feil og feil. Det er vel mote. Hvorfor vil du gå med det da?

Jeg har fått det av mormoren min, og så synes jeg det er veldig fint. Jeg har ikke gått med det tidligere fordi jeg er redd at kristne (og ikke-kristne) skal føle at jeg misbruker symbolet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Synes egentlig det er litt respektløst. Redusere religion til mote, æsj. Det blir som de der kabbala båndene på håndleddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darcy

Jeg kjøpte engang ofr lenge siden et kors-smykke, fordi jeg tenkte at jeg kan da gå med det selv om jeg ikke er kristen.

Jeg tror jeg brukte det èn gang, og siden den gang har det alltid ligget i smykkeskrinet mitt, og kommer ikke til å brukes igjen.

Det føles bare helt feil å gå med det, det signaliserer at jeg har en tro jeg ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Synes egentlig det er litt respektløst. Redusere religion til mote' date=' æsj. Det blir som de der kabbala båndene på håndleddet.[/quote']

Helt enig i at det blir litt respektløst, man kan respektere at andre tror noe man selv ikke tror og la dem beholde sine symboler.

Men hva er kabbala bånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Folk må gå i hva de vil for min del, enten det er hakekors, Che-t-skjorter eller hva det enn måtte være.

Men jeg ville ikke gått i noe som ikke hadde betydning for meg (her snakker jeg om politikk, religion etc.).

Så eneste måten noen får iført meg en Che-t-skjorte på må være hvis det var en strek over den :) Som et forbudtskilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Men hva er kabbala bånd?

Du vet den røde tråden eller hva det er rundt håndleddet som Madonna har og Britney hermet etter. Så brukte liksom kjendisen Pia Haraldsen det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

T-skjort med bilde av Che Guevara på (ikke drep meg om dette ble stavet feil, er ikke det navnet jeg skriver oftest...)

Men denne revolusjonære tullingen var kjekk da, det skal han ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne revolusjonære tullingen var kjekk da, det skal han ha :)
Og så hadde han en interessant ideologi....men politiker var han ikke. :ler:

Akkurat Che er faktisk på "øverste hylle" av hva jeg opplever som interessante personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er forskjell på å bruke et arvet kors og et kors kjøpt på HM.

Jeg er kristen og blir ikke støtt av at ikke-kristne bruker kors. Det finnes så mange grader av religiøsitet, og kristendomen er i tillegg til å være en religion, noe som har preget vår kultur i stor grad. Derfor er ikke et korst bare et kristent symbol lengre men også et symbol fra vår kultur.

Men om man faktisk tar VELDIG avstand fra kristendom, og alt religionen står for, bør man kanskje vurdere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Snakker om disse kabbalaaalala båndene:

I gjor sommer var jeg i Italia, fikk noen like feite knytearmbånd tvinnet like store som kabala. Fargene i dette er lilla, rosa, grønn og gul. Går med det som suvenir fra italiaturen, likevel sier folk jeg er en posør for det ligner såpass mye på kabalaklagjsdf båndene. Kan noen oppklare dette? Er ikke de røde da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...