AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Jeg hadde avtale å feire sammen med venninnen min på 17. mai. Vi hadde ikke nærmere avtalt akkurat hva vi skulle ettersom jeg skal være med familien første halvdelen av dagen, men tenkte å ta det litt som det kommer. Så ble jeg invitert til en fest/middag på kvelden (under 20 pers), noe jeg virkelig har lyst til å dra på. Jeg hadde ikke tenkt at vi skulle være alene oss to i utgangspunktet og ble glad av tanken at vi skulle på en større middag nå som det endelig er lov. Derfor inviterte jeg venninna mi til den, men hun vil ikke. Hun vil at det bare skal være oss to hele kvelden... Men nå som jeg hadde avtale med henne først kan jeg ikke dra på den uten henne, og nå ser det ut som vi skal sitte hjemme og drikke hjemme alene vi to... Har liksom ikke noe valg, men er veldig kjipt å måtte si nei til et 17. mai-arrangement til fordel for en helt vanlig middag for to. Ikke aktuelt å dra fra venninnen min midt på kvelden heller, da får jeg hvertfall dårlig samvittighet. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: e703b...ded 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 Nå har du jo avtalt med venninna di, selvom det høres skikkelig teit ut at dere to skal sitte og drikke alene. Men! Det kan jo bli hyggelig fordetom Anonymkode: fa5a0...2a6 11
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå har du jo avtalt med venninna di, selvom det høres skikkelig teit ut at dere to skal sitte og drikke alene. Men! Det kan jo bli hyggelig fordetom Anonymkode: fa5a0...2a6 Takk for positiviteten jeg vet jeg ikke kommer til å kose meg 100% men har ikke noe annet valg enn å bite i det. Anonymkode: e703b...ded
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 Skjønner ikke hvorfor du ikke kan si det til venninna de slik som du skriver her? Tror de fleste ville hatt forståelse for dette på en slik dag. Hadde kommet til å dratt, venninnen din har tross alt fått invitasjon og velger heller å sitte alene. Venninnene mine hadde ikke blitt sur for dette og jeg regner med/håper de også hadde dratt dersom jeg bestemte meg for å sitte hjemme å være tverr. Anonymkode: 568e9...e1b 15
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor du ikke kan si det til venninna de slik som du skriver her? Tror de fleste ville hatt forståelse for dette på en slik dag. Hadde kommet til å dratt, venninnen din har tross alt fått invitasjon og velger heller å sitte alene. Venninnene mine hadde ikke blitt sur for dette og jeg regner med/håper de også hadde dratt dersom jeg bestemte meg for å sitte hjemme å være tverr. Anonymkode: 568e9...e1b Fordi jeg hadde an avtale med henne først, og jeg har virkelig ikke samvittighet til å la henne sitte alene på 17. mai... Ja, jeg er enig at jeg burde si dette, men kommer 100% til å bli dårlig stemning mellom oss. Anonymkode: e703b...ded 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi jeg hadde an avtale med henne først, og jeg har virkelig ikke samvittighet til å la henne sitte alene på 17. mai... Ja, jeg er enig at jeg burde si dette, men kommer 100% til å bli dårlig stemning mellom oss. Anonymkode: e703b...ded Det er da ikke du som lar henne sitte hjemme på 17.mai? Det velger hun selv. Er det felles venner av dere som har invitert? Anonymkode: 568e9...e1b 3
GammelKaktus Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 (endret) Hvorfor vil hun ikke bli med da? Må jo være noe mer enn at hun bare vil være alene... Endret 13. mai 2020 av FrøkenMånestråle La til noe... 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #8 Skrevet 13. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har du jo avtalt med venninna di, selvom det høres skikkelig teit ut at dere to skal sitte og drikke alene. Men! Det kan jo bli hyggelig fordetom Anonymkode: fa5a0...2a6 *allikevel Anonymkode: f9efb...4a6 9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Skrevet 13. mai 2020 Jeg hadde nok sagt til venninnen min at jeg hadde veldig lyst til å dra, men hadde hun hatt veldig lyst til å la være, hadde jeg blitt hos henne. En av tale er en avtale, selv om det er kjipt. Anonymkode: 17382...0f3 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #10 Skrevet 13. mai 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke du som lar henne sitte hjemme på 17.mai? Det velger hun selv. Er det felles venner av dere som har invitert? Anonymkode: 568e9...e1b Ja, alle kjenner alle, men hun er ikke så godt kjent som jeg er med dem. Anonymkode: e703b...ded
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #11 Skrevet 13. mai 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for positiviteten jeg vet jeg ikke kommer til å kose meg 100% men har ikke noe annet valg enn å bite i det. Anonymkode: e703b...ded Oj for en god venn du er.. Anonymkode: 6984f...0d3 11
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #12 Skrevet 13. mai 2020 48 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Hvorfor vil hun ikke bli med da? Må jo være noe mer enn at hun bare vil være alene... Hun kjenner ikke de andre så godt som jeg gjør. Det har vært litt dårlig stemning mellom dem fordi hun har alltid vært «den frekke venninnen min» fordi hun er ganske rappkjefta og kan fornærme folk uten grunn. Kanskje hun er flau over det nå? Tror bare hun synes det er kleint å være med dem. Anonymkode: e703b...ded
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #13 Skrevet 13. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oj for en god venn du er.. Anonymkode: 6984f...0d3 Ts her. Ja, jeg sier jo at jeg helst vil feire på et annet sted med alle, så det er jo sant at jeg må bite i det og være alene med henne. Anonymkode: e703b...ded 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #14 Skrevet 13. mai 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde nok sagt til venninnen min at jeg hadde veldig lyst til å dra, men hadde hun hatt veldig lyst til å la være, hadde jeg blitt hos henne. En av tale er en avtale, selv om det er kjipt. Anonymkode: 17382...0f3 Ts her. Ja, tror det er det jeg kommer til å ende opp med. Anonymkode: e703b...ded
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #15 Skrevet 13. mai 2020 Hvorfor må det være kjipt og bare være to stk sammen? Trenger det og være kjipt? Jeg hadde storkost meg med en god venninne, fremfor det å være sammen med mange. Anonymkode: da4bd...3e9 11
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #16 Skrevet 13. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Ja, jeg sier jo at jeg helst vil feire på et annet sted med alle, så det er jo sant at jeg må bite i det og være alene med henne. Anonymkode: e703b...ded Bitterheten lyser. Anonymkode: 6984f...0d3 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #17 Skrevet 13. mai 2020 Hvis det er dårlig stemning mellom venninna di og resten, og hun egentlig ikke kjenner de så godt, så skjønner jeg egentlig godt at hun ikke ønsker å være med på det. Jeg er en innadvendt person, og det verste jeg vet er når jeg har avtale med en venn og de enten møter opp med flere eller guilt tripper meg til å bli med til folk jeg egentlig ikke kjenner eller er komfortabel med. For meg er det utrolig anstrengende og tapper meg for energi, og det blir verken hyggelig eller gøy for meg. Så jeg hadde også takka nei til å bli med på en sånn fest, og hadde nok også blitt lei meg om det gjorde at min venninne da valgte meg bort. Hvorfor tror du det blir så "ille" å bare være to? Er det fear of missing out du føler på? Anonymkode: 90660...5bc 10
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #18 Skrevet 13. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er dårlig stemning mellom venninna di og resten, og hun egentlig ikke kjenner de så godt, så skjønner jeg egentlig godt at hun ikke ønsker å være med på det. Jeg er en innadvendt person, og det verste jeg vet er når jeg har avtale med en venn og de enten møter opp med flere eller guilt tripper meg til å bli med til folk jeg egentlig ikke kjenner eller er komfortabel med. For meg er det utrolig anstrengende og tapper meg for energi, og det blir verken hyggelig eller gøy for meg. Så jeg hadde også takka nei til å bli med på en sånn fest, og hadde nok også blitt lei meg om det gjorde at min venninne da valgte meg bort. Hvorfor tror du det blir så "ille" å bare være to? Er det fear of missing out du føler på? Anonymkode: 90660...5bc Ts her. Fordi det er første gang siden virusutbruddet at jeg kan være med på en sammenkomst med flere av vennene mine på 17. mai. Meg og venninna mi er sammen flere ganger i uka, og jeg vil gjøre noe spesielt denne dagen. Jeg skal som sagt ikke dra på den festen, og være med henne. Driver ikke med noe guilt trip heller. Anonymkode: e703b...ded 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #19 Skrevet 13. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bitterheten lyser. Anonymkode: 6984f...0d3 Ts her. Ja, jeg sier jo at jeg er bitter og lei meg?! Har ikke sagt noe annet? Anonymkode: e703b...ded 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #20 Skrevet 13. mai 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Har liksom ikke noe valg, men er veldig kjipt å måtte si nei til et 17. mai-arrangement til fordel for en helt vanlig middag for to. Ikke aktuelt å dra fra venninnen min midt på kvelden heller, da får jeg hvertfall dårlig samvittighet. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: e703b...ded Jeg hadde holdt meg til den avtalen som var gjort, og feiret med venninnen. Anonymkode: 216b4...824 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå