Gå til innhold

Ullundertøy/superundertøy til jakt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Min kjære har snart bursdag. Han driver med jakt om høsten, og jeg ønsker å kjøpe et varmende sett enten ullundertøy eller superundertøy til han. Jeg har diskret prøvd å lure ut av han hva han foretrekker, men ikke fått noe klart svar. Alt er uansett bedre en joggebuksen han bruker nå, hehe :)

Er det noen der ute som driver med jakt, eller har en kjæreste/venn som gjør det, som vil anbfale noe merke og type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg vil anbefale ull:) Sjekk ut kolleksjonen til Ulvang. Superundertøy blir veldig fort luktende våt hund, og lukta sitter selv etter vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min jakter og han sverger til superundertøy. Han klarer ikke ull mot kroppen så for han er superundertøy best. Har ingen erfaring med at det lukter våt hund og er veldig fornøyd. Men jeg husker jo såklart ikke merket på stående fot :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke så veldig mye å si hvilket merke du velger - de fleste fungerer bra (Ulvang, Devold osv.).

Ull er best om det er vanskelig med hygiene/rengjøring, for eksempel om han drar langt til fjells over en lengre periode. Dette pga det Lilith sier - hvis man svetter ordentlig (noe som kanskje ikke er så aktuelt på jakt, med mindre han fanger rein med nevene) i superundertøy, lukter det som et rent helvete.

Men, har du mulighet til å få vasket superundertøy, er det også et godt alternativ.

Jeg ville egentlig spurt ham rett ut hva han foretrekker, siden det er ganske viktig - eventuelt sørget for å kunne bytte inn varen dersom det blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Det er vel egentlig best å ta han med på shopping :)

Problemet er vel bare at da får han presangen litt sent, siden vi ikke bor på samme sted. Men alt i alt blir han sikkert mest fornøyd om han får velge type selv.

Takker uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superundertøy transporterer vekk svette, men holder ikke på varmen. Det er best egnet på treningsturer hvor man får byttet til tørt tøy etter rimelig tid (ne time eller to). Er han på jakt går vel det over hele og lange dager - kanskje fler?

Anbefaler også Ulvangs kolleksjon. Jeg klarer heller ikke ull mot kroppen, men sverger til merinoullen eller ullfrottéen som er i den kolleksjonen. Begge deler holdt meg varm på fjellet i en hel uke i minus 20 og kun forsvarets feltbukse og -jakke utenpå. Og det klør ikke, jeg er supersensitiv altså. Men vi er alle forskjellige, selvsagt.

Uansett for å holde seg varm og tørr er det ingenting som slår ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Gjest Guest

Glem superundertøy, det er bare brukbart i lysløypa. Det er laget for høy aktivitet hvor man ikke må holde varmen ved opphør av aktiviteten.

På jakt går man rolig, og stopper ofte opp. Er det kaldt da så er det kun ull som duger, absolutt ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...