Den Sagnomsuste Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 (endret) Farer myndighetene med løgn? Tester man mindre enn før (selv om de bedriver iherdig propaganda: typ *vi skal teste 100 000 i uka* )? Er sykdomsutbruddet på retur selvom vi som samfunn later til å leve som vanlig igjen? Hva tenker dere om dette? Jeg kjenner på en økende mistillit til myndighetene generelt. Vi åpner opp mer og mer av samfunnet, men tallene står bom stille??? Jeg klør meg i hodet over dette? Det er ingen korrelasjon mellom ting her... (Ellers legger jeg merke til økning i innlagte idag) Endret 13. mai 2020 av Den Sagnsomsuste 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 6585 barn døde av diaré siden mandag. Kilde: cdc.gov Anonymkode: 8f528...693 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 6585 barn døde av diaré siden mandag. Kilde: cdc.gov Anonymkode: 8f528...693 I Norge? 🙄 På hvilken måte er dette relevant? Anonymkode: f92ea...6c7 12
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 Antall innleggelser har økt med 5 stk i dag. Jeg tror vi vil se en videre økning nå fremover. De tester ikke mer enn før selv om de påstår det. Anonymkode: 37fb7...b23 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 Jo, det testes mer enn før i Bergen i alle fall. De har åpnet flere testestasjoner og jeg ble rekruttert til å jobbe ved en av disse nye. Fra denne uken har vi greid å teste alle som har hatt symptomer og ringt inn. Jeg vet ikke hvordan det er ellers i landet. Anonymkode: f195b...827 8
missmcbeal Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 (endret) Hører noen steder at en del ikke får teste seg. Jeg tror det er ene siden av saken. At det testes mindre nå, og ikke mer enn for en stund siden - det er ikke vanskelig å kunne bevise, det ser man med det blotte øyet om man studerer dag og ukesrapportene. Jeg tror også det skyldes at befolkningen, spesielt de som ikke bor i områder med kjent utbrudd nå - tror at smitten ikke finnes i sitt lokalsamfunn lenger - noe selvfølgelig de lave smittetallene bidrar til å gi (falsk) trygghet til, dermed er det nok mange som nå tolker symptomer kanskje som en vanlig forkjølelse og ser ikke poenget med å teste seg. To av mine kollegaer har jeg hørt hoste på møte (digitalt), men ingen av dem har i det hele tatt snakket om å teste seg... Tror nok det kan dukke opp nye lokale smitteutbrudd en del steder fremover, særlig siden så mange reiser rundt. Og på fredag kommer det jo nye reiseråd fra regjeringen også. Endret 13. mai 2020 av missmcbeal 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #8 Skrevet 13. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Antall innleggelser har økt med 5 stk i dag. Jeg tror vi vil se en videre økning nå fremover. De tester ikke mer enn før selv om de påstår det. Anonymkode: 37fb7...b23 Dette viser at vi er på full fart mot en ny smttetopp med tusener nye tilfeller og kanskje flere hundre dødsfall daglig, Vær forsiktig!! Anonymkode: ab24d...3b9 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Skrevet 13. mai 2020 8 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Farer myndighetene med løgn? Tester man mindre enn før (selv om de bedriver iherdig propaganda: typ *vi skal teste 100 000 i uka* )? Er sykdomsutbruddet på retur selvom vi som samfunn later til å leve som vanlig igjen? Hva tenker dere om dette? Jeg kjenner på en økende mistillit til myndighetene generelt. Vi åpner opp mer og mer av samfunnet, men tallene står bom stille??? Jeg klør meg i hodet over dette? Det er ingen korrelasjon mellom ting her... (Ellers legger jeg merke til økning i innlagte idag) Antall tester er ingen statshemmelighet. FHI legger ut dagsrapport hver dag med bl.a grafisk framstilling av antall tester, antall og andel positive. Lite endring gjennom april og mai, bare en svak stigning siste uke. Supertestingen skulle vel begynne i midten av mai så vi ser vel snart om det blir noe av. Men testing er jo også frivillig, så hvis ikke folk føler seg syke, og det er det kanskje ikke så mange som gjør om dagem, er det ikke sikkert det blir noen stor økning uansett. For å få litt fart i testingen, kanskje de burde lokke med premier. Solkrem og grillpølser til de som tester negativt. En pall med dopapir og blendingsgardiner til de som tester positivt. Hvis det er få smittede i utgangspunktet sånn som nå tar det en stund før man merker endringer. Men når det er sagt, hvis folk fortsatt klarer å holde avstand er kanskje mye gjort. Anonymkode: 517f7...a63 7
gauss Skrevet 14. mai 2020 #10 Skrevet 14. mai 2020 Skal man teste så må det jo vere nokon å teste, eller skal styresmaktene med tvang velge ut folk vilkårlig for å teste? Vi er i midten av mai og færre og færre har vel symptom på luftvegsinfeksjonar sånn generelt. 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #11 Skrevet 14. mai 2020 2 timer siden, gauss skrev: Skal man teste så må det jo vere nokon å teste, eller skal styresmaktene med tvang velge ut folk vilkårlig for å teste? Vi er i midten av mai og færre og færre har vel symptom på luftvegsinfeksjonar sånn generelt. Jeg tror mange går rundt og ignorer symptomer. Jeg skulle gå til postkontoret her i Oslo og på den korte veien til postkontoret gikk jeg forbi 3 stk på gata som hostet. Folk hoster over alt! Tror mange har sluttet å bry seg og lever som normalt. Anonymkode: 37fb7...b23 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #12 Skrevet 14. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror mange går rundt og ignorer symptomer. Jeg skulle gå til postkontoret her i Oslo og på den korte veien til postkontoret gikk jeg forbi 3 stk på gata som hostet. Folk hoster over alt! Tror mange har sluttet å bry seg og lever som normalt. Anonymkode: 37fb7...b23 Her i kommunen må man ha høy feber og enten hoste eller tung pust over minst 3 dager for å bli testet. Alle med milde symptomer blir avvist. Og siden karantenereglene sier at man kan gå ute med god avstand til andre er mange ute i gatene selv om de har luftveissymptomer som hoste. Anonymkode: fc2eb...8bc
Gjest Albbas Skrevet 14. mai 2020 #13 Skrevet 14. mai 2020 Her i hus er vi friskere enn noen gang, pga smitteverntiltakene er jo færre syke med andre sykdommer også. Da skyter ikke testingen i været. Her i kommunen får man testet seg etter to dager med feber og hoste. Det var jo veldig få smittede i samfunnet da vi åpnet opp, så det er ingen selvfølge at smitten skal spre seg mer akkurat nå. Folk flest tar jo hensyn og holder seg hjemme når de er syke (testet eller ei), og når det gjelder så få vil ikke smitten skyte i været uten videre. Folk uten symptomer er ikke like smittsomme, så det er ikke en veldig stor fare.
Harlekin Skrevet 14. mai 2020 #14 Skrevet 14. mai 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Antall innleggelser har økt med 5 stk i dag. Jeg tror vi vil se en videre økning nå fremover. De tester ikke mer enn før selv om de påstår det. Anonymkode: 37fb7...b23 Husk at antall innleggelser ikke reflekterer dagens situasjon, men situasjonen for flere uker siden. La merke til at det var en lite smittetopp rundt 22/23 april, det er tre uker siden. Det har gått nedover (i rykk og napp) siden det.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #15 Skrevet 14. mai 2020 4 minutter siden, Harlekin said: Husk at antall innleggelser ikke reflekterer dagens situasjon, men situasjonen for flere uker siden. La merke til at det var en lite smittetopp rundt 22/23 april, det er tre uker siden. Det har gått nedover (i rykk og napp) siden det. Ja, men det varte bare 4 dager før det begynte å falle skarpt igjen. Dagens nivå ha holdt seg i 8 dager. Anonymkode: 2f879...5dc 2
Gjest Villfisker Skrevet 14. mai 2020 #16 Skrevet 14. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette viser at vi er på full fart mot en ny smttetopp med tusener nye tilfeller og kanskje flere hundre dødsfall daglig, Vær forsiktig!! Anonymkode: ab24d...3b9 Det vet vi enda ikke, men håper selvfølgelig ikke det.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #17 Skrevet 14. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror mange går rundt og ignorer symptomer. Jeg skulle gå til postkontoret her i Oslo og på den korte veien til postkontoret gikk jeg forbi 3 stk på gata som hostet. Folk hoster over alt! Tror mange har sluttet å bry seg og lever som normalt. Anonymkode: 37fb7...b23 Hørt om rusk i halsen? Allergi? Kronisk bronkitt? Man kan da ikke fprvente at folk med forutsigbare men langvarige plager skal isolere seg i måneder og år. Anonymkode: 517f7...a63 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #18 Skrevet 14. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette viser at vi er på full fart mot en ny smttetopp med tusener nye tilfeller og kanskje flere hundre dødsfall daglig, Vær forsiktig!! Anonymkode: ab24d...3b9 Nei, det viser ikke det. Slutt å skremme folk . Anonymkode: ac464...34f 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #19 Skrevet 14. mai 2020 On 5/13/2020 at 4:15 PM, Apocalypte said: De tester nesten ingen lengre, Jeg var testet i går og det var en lang kø begge foran og bak meg, kl 0900 på morgenen. Anonymkode: 0a574...12a
HalldirV2 Skrevet 14. mai 2020 #20 Skrevet 14. mai 2020 På 13.5.2020 den 16.19, AnonymBruker skrev: 6585 barn døde av diaré siden mandag. Kilde: cdc.gov Anonymkode: 8f528...693 Hvordan er dette relevant? Døde det 6585 barn av diaré i Norge siden mandag? Hvis ikke, hvorfor tar du dette opp?
Anbefalte innlegg