AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Lurer på om noen kan hjelpe med noe gode svar her. Vet at når man har ADHD kan man si og gjøre mye på impuls, man tenker ikke konsekvenser før etter man har gjort eller sakt noe. Så jeg lurer bare, for dere der ute som kan gi meg et godt svar. Kan ADHD være en grunn for utroskap? At han/hun ikke tenker seg om før etterpå. Og kan det hjelpe å starte på medisiner for å ha litt mer kontroll? Anonymkode: 78390...2fc
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 Nei utroskap er ikke vanlig for personer med ADHD/ADD, de er mer lojale og fokusert på partneren pga hjerneaktiviteten de har. En ny flørt vil bare oppleves som forstyrrende i strukturen en trenger (ja vi har en struktur tro det eller ei). Men en kan likevel ha relasjonsskader, være umoden, konfliktsky eller stuck i et forhold en ikke liker uten gode måter å håndtere det på, men dette er ikke linket til diagnosen. Anonymkode: 98924...810 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 Jeg synes ikke man kan peke på ADHD for å forklare utroskap. Noen som har ADHD vil kanskje være utro, mens andre ikke - akkurat som de uten ADHD. Hva en person gjør kommer også av verdier, overbevisninger, relasjoner i oppvekst med mer. Anonymkode: acb5f...f36 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 Min eks og hadde ADHD og var utro, han skyldte på ritalinen, at det var grunnen til han var utro, styr unna Anonymkode: ac9a8...b56 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 Utroskap er et valg. Typen din har VALGT å være utro. Han velger å skylde på diagnosen sin. Å være sammen med en som er utro er et valg. Hva velger du? Nei, man kan ikke medisinere bort utroskap med Ritalin. Sovemedisin hjelper kanskje 😛 Anonymkode: 3e588...a90 3
Troyamin Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 At en har vanskelig for å styre impulsen er en dårlig unnskyldning. Det er et bevisst valg å være utro. Å ha ADHD gjør at en har vondt for å tenke konsekvenser av ens handlinger. Men igjen, det gir INGEN unnskyldning for å være en drittsekk! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 Jeg vil også påpeke at medisinene vi tar ikke gjør oss til perfekte overmennesker som plutselig gjør alt rett. Alt medisinene gjør, er å stilne overaktivitet, sånn at en får ro og tid til å ta bedre valg, forandre rutiner, sovne og våkne når en vil. Det kreves motivasjon, iver og en strenghet mot seg selv, selv om man er på medisiner, og man vil feile mye i begynnelsen. Medisinene hjelper bare mot det kaoset som distraherer personen fra å nå sine mål, og distraherer personen fra helt hverdagslige gjøremål som andre tar for gitt. De vil ikke fjerne negative personlighetstrekk, grunnleggende verdier, adferd som er påvirket av gener eller traumer (dog reaksjonen på dem kan bli mildere). Anonymkode: 98924...810 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå