AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Del Skrevet 12. mai 2020 Har ei lang jente137 cm i 2.klasse. Vi kjøpte Beckmann sekk i 1.klasse.. Når er det vanlig å bytte sekk? Går det på høyde,? I år har hun hatt beskjedmappe, læringsbrett, penal og lesebok i sekken som fast innhold. Hvor mye mere skal være i sekken neste år? Blir vi kjøpe større sekk i sommer? Beckmann selv sier de går på høyde(da skal den passe), i butikkene jeg har spurt sider de der er vanlig å bytte i 2.klasse og 5.klasse..... Anonymkode: a69fd...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinneguideren Skrevet 12. mai 2020 #2 Del Skrevet 12. mai 2020 Vi har byttet i 4. og 8. klasse. Det har fungert for oss, og ikke vært noe problem med plass. Dersom sekken ikke sitter godt på bør man selvfølgelig bytte, men våre sekker har vi klart å justere slik at de sitter fint selv om barna vokser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Del Skrevet 12. mai 2020 I begynnelsen av 3.klassen ble sekken for liten ettersom de skulle ha med så mange bøker med hjem så da byttet vi sekk. Anonymkode: 5cf12...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Del Skrevet 12. mai 2020 Byttet tidlig fordi hun trengte mer plass i sekken. 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei lang jente137 cm i 2.klasse. Vi kjøpte Beckmann sekk i 1.klasse.. Når er det vanlig å bytte sekk? Går det på høyde,? I år har hun hatt beskjedmappe, læringsbrett, penal og lesebok i sekken som fast innhold. Hvor mye mere skal være i sekken neste år? Blir vi kjøpe større sekk i sommer? Beckmann selv sier de går på høyde(da skal den passe), i butikkene jeg har spurt sider de der er vanlig å bytte i 2.klasse og 5.klasse..... Anonymkode: a69fd...536 Min jente måtte bytte tidlig pga høyde. Hun er en god del høyere enn snittet, fikk den str beregnet til en 5.klassing i 3.klasse. Anonymkode: fe669...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. mai 2020 #5 Del Skrevet 12. mai 2020 (endret) Her får de ny i 4. klasse og så ser jeg for meg at de får ny i 8., altså når de skal begynne på ungdomsskolen. Er det behov ville de selvsagt fått ny før det. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal bytte i 2. klasse når de fikk helt ny sekk året før? Det har jeg aldri hørt om annet enn de stedene hvor Trygg Trafikk deler ut egne førsteklassesekker. Endret 12. mai 2020 av Arkana 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Del Skrevet 13. mai 2020 5 timer siden, Arkana skrev: Her får de ny i 4. klasse og så ser jeg for meg at de får ny i 8., altså når de skal begynne på ungdomsskolen. Er det behov ville de selvsagt fått ny før det. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal bytte i 2. klasse når de fikk helt ny sekk året før? Det har jeg aldri hørt om annet enn de stedene hvor Trygg Trafikk deler ut egne førsteklassesekker. Butikken så det var fordi sekken ble fir liten når de skulle ha mere i den i høyere klasser. Det har vært trangt enkelte dager i år også, selv om hun har lite bøker, men jeg vet jo ikke mengden som.skal i sekken i 3.klasse.. . Anonymkode: a69fd...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 13. mai 2020 #7 Del Skrevet 13. mai 2020 Jeg kjøpte ny sekk i slutten av andre klasse da kjøpte jeg en Beckmann som brukes mellom 3 og 4 for den førsteklasse sekken ble for liten. Så nå for har ny i 5 så lenge han ikke for en ny vokseperiode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. mai 2020 #8 Del Skrevet 13. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Butikken så det var fordi sekken ble fir liten når de skulle ha mere i den i høyere klasser. Det har vært trangt enkelte dager i år også, selv om hun har lite bøker, men jeg vet jo ikke mengden som.skal i sekken i 3.klasse.. Anonymkode: a69fd...536 Min erfaring er at det ikke er mer som skal med hjem i høyere klasser. Faktisk er det heller mindre. Grunnen til det er at de eldre elevene er flinkere til å la bøker de ikke har lekser i bli igjen på skolen samt at de i stor grad har lekser som skal gjøres på PC. 1. og 3. klassingen min har stappfulle sekker, mens sekken til 6. klassingen er nesten tom. Å bytte sekk én gang i løpet av barneskolen (altså ny sekk i første klasse og så bytte en gang mellom 3.-5. klasse) bør holde for de aller fleste med hensyn til både bokmengde og vekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Del Skrevet 13. mai 2020 Bytt sekk når den blir for liten for barnet og eller innholdet! Eller når den blir for slitt eller for barnslig. Om du har masse penger, kan du selvsagt bytte hvert år om du vil det, og gi den gamle vekk til noen som trenger det om den fortsatt er fin. Husk at de selger skolesekker året rundt. Du trenger ikke å ta denne avgjørelsen nå. Kjekt med noe nytt første skoledag, men lurere å starte skoleåret og se an hvor mye som skal oppi sekken hver dag. Anonymkode: fd6f7...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #10 Del Skrevet 13. mai 2020 Jobbet i bokhandel tidligere, og da kom mange for å kjøpe ny før oppstart i 3. klasse, da den gamle var blitt for liten. Anonymkode: 7686e...b98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #11 Del Skrevet 13. mai 2020 Vi har kjøpt ny skolesekk til 1.klasse, 4. Klasse og 8. klasse, til barna vår Anonymkode: 6cde6...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #12 Del Skrevet 13. mai 2020 Vi byttet i 1. 4. 6. og 8. klasse. En ble byttet fordi sekken var slitt, resten fordi sekken ble for liten til barnet og i volum. Men husk at man kan bytte når som helst. Trenger ikke å låse seg til tanken om at alt må kjøpes nytt før skolestart. Om du er usikker på om de får mer å bære på i 3. klasse kan du jo bare vente til etter skolen begynner igjen til høsten. Da er også sjansen større for at du får en bedre pris for sekken. Vi har konsekvent aldri kjøpt mer enn ytterst nødvendig til skolestart, men fyller på utover høsten. Såkalte "mid season sales" begynner jo konsekvent noen uker etter at alle andre har fylt på med klær, for eksempel. Anonymkode: ec2c6...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå