AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Har 2 hjerter fra før. Men bå begynner sistemann å vokse til. Kjenner jeg ikke er helt ferdig, er 32år og føler litt på presset. Tiden går fort. Problemet er nok mer at mannen min ikke er såå lysten. Han nekter nok ikke, men han konkluderer tilslutt med at det egentlig holder. Hva om jeg hadde blitt gravid, han ville jo ikke blitt sur. Det vet jeg, men han ville blitt overrasket. Jeg skulle så gjerne hørt an si ja. Tenk å ikke skal oppleve en baby igjen. 😫 Noen tanker eller råd? Anonymkode: 2eff7...875
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 For min del fatter og begriper jeg ikke hvorfor to barn ikke er nok. Hva er det som får deg til å måtte ha et tredje barn? Anonymkode: c5a6a...2b4 36
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: To hjerter? Anonymkode: c19b2...79c To barn. Anonymkode: c5a6a...2b4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For min del fatter og begriper jeg ikke hvorfor to barn ikke er nok. Hva er det som får deg til å måtte ha et tredje barn? Anonymkode: c5a6a...2b4 Litt fordi jeg ikke fikk fullført og kost meg like mye under forrige svangerskap pga store celleforandringer og oppsyn/sykehus besøk hver uke. Jeg var mye bekymret og etter fødsel endte det opp med konisiering. Ikke hatt celleforandringer etter det. Jeg har så lyst å ta igjen dette og kose meg. Dessuten elsker jeg barn og det å ha familie. Det å skulle se disse barna vokse opp. De er min trøst om noe leit skjer i livet, ja de er mitt alt. Anonymkode: 2eff7...875 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 Jeg fikk nylig mitt andre barn og har hele tiden sagt at det blir siste. Men nå som jeg har fått nummer to og tenker tanken på å ikke skulle få flere blir jeg ganske trist. Det blir liksom så endelig. Mulig det er fordi man vil ha det man ikke har. Jeg vet ikke. Hadde fint klart et til barn vi og, men det er nok best å stoppe på to. Anonymkode: a1c0d...fc4 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 Slutt å lese mammablogger. Anonymkode: 350bc...42e 15
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Litt fordi jeg ikke fikk fullført og kost meg Skulle ønske det var mindre forventninger om at man skal kose seg under svangerskapet og i barseltiden. For min del var svangerskapet greit nok etter de første fem månedene med ekstrem kvalme, men det første året med baby var ganske jævlig egentlig. Greit nok at du er glad i barn og ønsker flere, kjør på, men det å forvente å kunne kose seg under svangerskap og barseltid synes jeg bærer med seg stor risiko for å bli skuffet. Anonymkode: 31a45...5fb 35
stamtplyr Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 Dropp prev å gi beskjed til mannen om det. Så blir det opp til han å hindee graviditet, tror du det kommer til å skje?😅💦 synes det er helt innafor måte å løse sånt på. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 Du mistet nok flere enn meg da du skrev "To hjerter", en mer sukkersøt kvalmende måte å si at en har to barn på finnes knapt🤢 Du har to barn.. Men ok, bortsett fra det og tipset om å legge fra seg mammablogg lesing- som er det beste tipset du har fått... Han vil ikke ha flere, du kan ikke tvinge han heller... Men selvsagt kan du be han stå for prevensjon fra nå av, men hadde jeg vært mannen her hadde jeg sterilisert meg. Ta vare på de to du har.. Anonymkode: ab9f2...ad2 39
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #11 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: For min del fatter og begriper jeg ikke hvorfor to barn ikke er nok. Hva er det som får deg til å måtte ha et tredje barn? Anonymkode: c5a6a...2b4 Man kan jo snu den der rundt om. Jeg kan ikke fatte og begripe at to barn er nok. Hva er det som får deg til å bare ville ha to barn? Anonymkode: 0cec0...6ba 11
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #12 Skrevet 13. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan jo snu den der rundt om. Jeg kan ikke fatte og begripe at to barn er nok. Hva er det som får deg til å bare ville ha to barn? Anonymkode: 0cec0...6ba Jeg svarer på denne. Jeg har to barn. De er vidunderlige, perfekte mennesker. Det er ikke mulig for et tredje barn å tilføre meg noe som helst som de ikke gjør. Å være moren deres gjør meg til vinner. Det er ikke mulig å være misfornøyd når man ha to så fantastiske mennesker i livet mitt som jeg har. Anonymkode: 68446...839 10
Gjest Made4u Skrevet 13. mai 2020 #13 Skrevet 13. mai 2020 I en overbefolket og presset verden så vil altså du bidra til å gjøre problemene enda større for dine to barn og deres etterkommere? Du har ført genene deres videre nå, la det bli med det og ikke gå inn i uansvarlighet. Med to barn er det også enklere for dere å gi dem en bedre oppvekst, jo flere barn noen får dess mer krevende blir også det. Gjør det beste ut av det du har, å lure din mann inn i noe han ikke vil blir også for dumt, han er ansvarlig i motsetning til deg som tenker mest på deg selv heller enn dine barn og deres fremtid.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #14 Skrevet 13. mai 2020 Jeg syns ikke det er noe mer du kan gjøre enn å forklare mannen din at du virkelig har lyst på flere hjerter (🤢) og hvorfor dette er så viktig for deg. Så tar dere en fin dialog rundt det og blir enige sammen. Fordi dere er sammen, og dere må finne ut av hvilke behov dere har sammen. Det er ikke rett å tvinge ham til å få flere barn hvis han absolutt ikke ønsker det, men han bør være åpen for å vurdere muligheten for din del. Ellers syns jeg argumentet om at du vil kose deg med å være gravid er ganske tåpelig. Jeg er i slutten av en dritkjip graviditet nå. Jeg har ikke overskudd til noe som helst, jeg er sengeliggende mesteparten av dagen med store smerter og klarer ikke ta meg av barnet jeg har fra før av. Det er ikke kos i det hele tatt, og jeg er avhengig av at mannen ordner det aller meste i huset. Poenget er at du vet aldri om svangerskapet blir enkelt eller ikke. Å planlegge å bli gravid fordi det er så koselig er å sette seg selv i en veldig sårbar situasjon, som jeg forstår du allerede har vært gjennom én gang. Anonymkode: 346ce...30d 12
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #15 Skrevet 13. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarer på denne. Jeg har to barn. De er vidunderlige, perfekte mennesker. Det er ikke mulig for et tredje barn å tilføre meg noe som helst som de ikke gjør. Å være moren deres gjør meg til vinner. Det er ikke mulig å være misfornøyd når man ha to så fantastiske mennesker i livet mitt som jeg har. Anonymkode: 68446...839 Skjønner deg godt jeg, jeg blir 32 i år selv, har to små troll og ett stebarn, men jeg har alltid ønsket meg 3 barn😍 jeg vil også bli gravid snart, for jeg vil ikke være for gammel, men det vet mannen min og, og han er med på det❤️ Så snakke om det er nok alt Anonymkode: 85d92...ae1 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #16 Skrevet 13. mai 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarer på denne. Jeg har to barn. De er vidunderlige, perfekte mennesker. Det er ikke mulig for et tredje barn å tilføre meg noe som helst som de ikke gjør. Å være moren deres gjør meg til vinner. Det er ikke mulig å være misfornøyd når man ha to så fantastiske mennesker i livet mitt som jeg har. Anonymkode: 68446...839 Håper du ikke forer ungene dine med alt dette her, da får du brått to ganske uspiselige barn som tror de er veldig spesielle og unike, når de som de fleste andre er helt gjennomsnittlige. 😑 Anonymkode: 3e556...9e4 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #17 Skrevet 13. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper du ikke forer ungene dine med alt dette her, da får du brått to ganske uspiselige barn som tror de er veldig spesielle og unike, når de som de fleste andre er helt gjennomsnittlige. 😑 Anonymkode: 3e556...9e4 Alle syntes jo sine barn er det. Snakker på vegne av meg og følelsene rundt det. Poenget er at jeg gjerne vil ha ett til før jeg kan "roe" meg. Men får snakke ut med han om det, klarer ikke å lure han. Har gått på hormonspiral nå i 4år snart. Anonymkode: 2eff7...875 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #18 Skrevet 13. mai 2020 Hva hvis barnet blir kronisk syk? Jeg er mamma til to det ett er sykt, hadde aldri i verden kunne fått et til. Anonymkode: 6d188...8ff 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #19 Skrevet 13. mai 2020 Noen elsker barn og vil ha mange. Du får ta opp fordelene med å ha flere søsken. Da vil de alltid ha en familie. Så du kan nok overtale mannen din om du vil det. Anonymkode: e15bc...81b 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #20 Skrevet 13. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis barnet blir kronisk syk? Jeg er mamma til to det ett er sykt, hadde aldri i verden kunne fått et til. Anonymkode: 6d188...8ff Alt kan skje. Kan nesten ikke ta sorgene på forskudd heller. Mine to er heldigvis friske, har ikke allergier ei gang (foreløpig). Bank i bordet, fordi man ikke kan det for gitt. Anonymkode: 2eff7...875
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå